Ervaring met Amerikaanse verkoopsites?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hammeke

Ervaring met Amerikaanse verkoopsites?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 12:30

Aangezien mijn paard een nogal moeilijke dekenmaat heeft en nogal snel schuurplekken op haar schouders krijgt heb ik vorig jaar een 'speciaal' Quarter deken van Stormshield gekocht.
Ik ben hier héél tevreden van, de maten liggen net tussenin de gewone maten en dat is dus ideaal voor mijn paardje.
Nu ligt de prijs van het deken dat ik nu nog nodig heb nogal hoog, heb de laatste tijd nogal veel kosten gehad. Dus nu is het even uitzoeken waar ik het goedkoopste vind wat ik nodig heb.
Het gaat over deze : http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=407

Nu was ik eens aan het rondkijken op internet en ik heb hetzelfde deken gevonden op een Amerikaanse site voor een goedkopere prijs.
http://www.sstack.com/horse-blankets-an ... -turnouts/

Het probleem is dat ik geen ervaring heb met dingen opsturen vanuit Amerika.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Want als ik het daar zou kunnen kopen, zou het wss wel goedkoper uitkomen.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:53

De invoerkosten zijn best hoog als je iets uit Amerika laat komen áls ze al naar Nederland willen versturen.
Volgens mij moet je op minstens zo'n 30% meer kosten rekenen en kun je dus net zo goed deze deken bij die Nederlandse shop kopen.

lianne74

Re: Ervaring met Amerikaanse verkoopsites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:12

de laatste jaren zijn ze erg streng is mijn ervaring; je kunt een fikse extra rekening verwachten van de douane. Plus dat als je pakje zoek blijkt te zijn je pecht hebt in de meeste gevallen' óf het verzenden is heel erg duur als je het laat verzekeren. Ik ben bang dat je uiteindelijk duurder uit blijkt te zijn......misschien een tip om eens in UK te gaan kijken; daar heb ik enkele dekens heel voordelig kunnen kopen en zit je niet met douanekosten......

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:23

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 00:35

Hoi, ik zag net dit topic voorbij komen. Wij zijn de officiële importeur/dealer van deze dekens.

De kosten voor het verzenden, BTW en invoerrecht kunnen inderdaad erg oplopen. Nu zijn er ook veel meer controles op alle inkomende zendingen omdat nu we weer richting de feestdagen gaan.

Mocht je nog meer informatie willen hebben over deze dekens, laat het me maar weten.

P.S. Deze dekens hebben 1 Jaar garantie vanuit de fabrikant, ook deze handelen wij zelf af zodat je dit niet zelf hoeft te regelen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:18

Als je spullen koopt vanuit de USA, zijn de daar vaak goedkoper.
Ik heb redelijk vaak besteld, bij diverse grote bedrijven en dat is altijd goed gegaan.
Betalen doe je per creditcard en ook dat is bij mij altijd goed gegaan.
Maar je moet rekening houden dat het ook naar Nederland verstuurt moet worden.
En dan komt er nog TAX bij. En die zijn niet misselijk.
Als je nu bv een Myler bit koopt, en die wordt via een normale, stevige envelop gestuurd.
Heb je kans dat je de dans ontloopt. Maar een deken wordt al een stuk lastiger. Zeker als de firma waar je hem koopt, ook nog hun sticker oid op de doos zet.
Er zijn Nederlanders in de USA, waar je het heen kan laten sturen, en die maken er dan een pakketje
voor onder hun privenaam. Dan heb je ook meer kans om het zonder problemen te ontvangen.