Rondjes lopen door de wei door jeuk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DoertjeEsra

Rondjes lopen door de wei door jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 18:48

Hoi,
Ik heb een verzorgpony, en hij loopt de laatste tijd rondjes in de wei. Maar het gekke is dat hij precies op een plek een rondje loopt, op die plek groeit ook geen gras meer. De eigenaar zegt dat het door jeuk komt, en dat hij gewoon een beetje gek is :P
Dat denk ik ook dat het door jeuk komt, maar ik wil er graag iets aan doen want ik vind het niet leuk voor hem dat hij de hele tijd jeuk heeft. In de zomer wordt hij ook altijd gepakt door de vliegen, en moet hij een deken van zijn hoofd tot z'n staart tegen de vliegen.

Wat kan ik tegen het rondjes lopen door de jeuk doen?

xxxxx

kianzzz1990

Re: Rondjes lopen door de wei door jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:12

Heeft hij niet gewoon last van eczeem? Dit kan erg veel jeuk veroorzaken, maar gelukkig heb je er wel middeltjes voor. Schuurt hij bijvoorbeeld ook veel in de stal?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:13

Leuke eigenaar die zijn pony zo laat lopen.
Of neemt de eigenaar jouw in de maling ??

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:26

Hier nog zo'n pony die extreem gevoelig is voor die mugjes die exceem uitlokken
Vooral vroeg 's ochtends en bij het vallen van de avond wanneer er veel mugjes zitten,
loopt ie enkele uren te ijsberen, waardoor bijhorende cirkels in het gras.

Afleiding van vriendjes in de wei doen daar niets aan, die jaagt hij gewoon voor zich uit op hetzelfde rondje :') :o
Dat is in elk geval wanneer ie een deken op heeft, zonder deken wordt het nog veel erger,
dan gaat ie tijdens die tijdstippen continu rollen tot alle manen weg zijn en zn hals volledig opgezet (dik) is.

Eigenlijk is hier niet zoveel aan te doen volgens mij, behalve dus een deken, zodat de jeuk al minder erg is,
en eventueel binnen zetten wanneer er veel mugjes zitten,maar daar maak ik die van mij eigenlijk niet gelukkiger mee,
dus laat ik hem maar zn gangetje gaan. Op warme zomerdagen spray ik wel regelmatig vliegenspray, dat neemt het ergste leed weg.

Het enige wat ik mij afvraag; loopt ie bij dit weer nog steeds rondjes?
Want hier is dat nu eigenlijk wel gedaan door de koudere temperatuur en de regen en het najaar enz...
(Minder mugjes)...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:27

Staat de pony alleen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:40

heeft de pony nu de deken dan niet meer op?

als hij gek word van de vliegen dan moet die deken er nu juist weer op anders blijft hij rondjes lopen :j

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:41

heeft die geen uitslag vaan staart of/en manen exeem? of weet je niet wat dat is?

DoertjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 14:47

Hij heeft z'n deken op (;
Hij heeft er vooral last van wanneer het een paar dagen warm is. Hij heeft geen exceem.
Dankjewel voor de reacties ! :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:53

Staat hij alleen? Het kan ook een uiting van ongenoegen zijn, dus verveling. Dat zie je wel vaker bij dieren die alleen staan of het niet naar hun zin hebben.

DoertjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 08:24

Hij staat met nog een pony in de wei, en naast hun wei staan ook weer andere pony's dus ik denk niet dat het daaraan ligt..