Scheren of niet ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Scheren of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 18:33

Hay :wave:

Ik ben nogal aan het twijfelen of ik mijn merrie deze winter zou laten scheren of niet.
Ik heb haar nog maar 3 maanden maar ze is bij de vorige eigenaar wel steeds geschoren geweest.
Aangezien ik nu even een wedstrijdstop heb, is het voor de wedstrijden iig al niet nodig dat ze geschoren zou moeten worden.
Ze staat nu nog steeds zonder deken, ik ben nogal laat geweest om mijn dekens te laten wassen en heb ze deze vrijdag pas terug :=
Nu is ze dus al een wintervacht aan het aanmaken, het is nog niet extreem maar toch, een dikker vachtje is er wel :j

En nu twijfel ik dus of ik haar zou laten scheren of niet, aan de ene kant ja, want wij pikken in de lessen vaak M-oefeningen mee die nogal veel energie vragen.
En dan gaat ze natuurlijk nogal beginnen zweten ed.
En ergens heb ik iets van nee liever niet, want ben bang dat ze dat nóg pittiger zal worden, ze is al pittig & heb liever niet elke les een bommetje onder m'n kont :=

Kan iemand me goed advies geven ?
Scheren ? Of deze vrijdag als ik mijn dekens heb, gewoon deken opleggen en zo laten ?

fique

Re: Scheren of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:53

hangt er vanaf.. als ze na het rijden lang zeiknat blijft is het ook niet echt heel fijn. maar dat ze al voorwaarts is kan dan wel erger worden. het is idd wel zo dat als ze altijd geschoren is geweest dat ze sneller een dikkere vacht aanmaakt.

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:21

Hoi Lies, zag toevallig je topic en ik kan je vertellen dat Violette vroeger nooit is geschoren, misschien dan wel bij die handelaar waar jullie haar uiteindelijk van hebben gekocht, maar nooit bij mijn trainer. Geen enkel paard wordt daar eigenlijk geschoren en als het goed is, schiet ze ook niet heel dik in de wintervacht. Deken is wel nodig vind ik zelf als je ook wedstrijden wil meerijden in de winter om toch die echt heel dikke wintervacht tegen te gaan, duurt weer zo lang voordat ze droog zijn en dat zweet wordt dan ook weer koud achteraf wat niet fijn is voor je paard. Zelf zou ik er voor nu een deken opgooien en merk je dat ze toch echt last heeft van haar wintervacht, kan je alsnog scheren.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 20:56

@1Steffi: niet geschoren ? Oh dacht van wel, zal dan vast enkel bij de handelaar zijn geweest dan :j
Bedankt voor de info !
Dan ga ik enkel een deken opleggen, aangezien we nu toch even een wedstrijdstop hebben :j