Je kan er gerust van uit gaan dat je paard jeuk hebt. Hangt er beetje vanaf waar die schuurt, staart is vaak wormen, staart + manen kan exceem zijn. zo zijn er nog legio mogelijkheden, beter doe je een juiste beschrijving als je op bokt hulp wil.
Romybakker
Geplaatst: 10-10-11 18:27
Mijn pony heeft ook vaak jeuk maar schuurt ook bij zijn staart en zijn hals ik denk dat ze gewoon kriebel heeft bij haar kond. Ze heeft absoluut geen wormen dat weet ik wel.
Oh chips, zat met m'n hoofd ergens anders toen ik OP maakte. Ik bedoelde tegen iemand aan schuren. Ze heeft idd zomerexceem, maar ze doet het schuren tegen iemand aan bijvoorbeeld na het longeren of zo. Sorry dat ik zo onduidelijk was!
Aaaaah ja, als ze lekker aan de longe heeft gelopen is haar hoofd bezweet dat irriteerd en jeukt heel erg, ze wil van de jeuk af en schuren tegen een mens is dan erg prettig voor je paard.
Mijn paard vindt het ook heerlijk om tegen me aan te schuren, maar dat wil ik niet hebben, ze duwt me tenslotte zo omver. Wat ik doe, is haar uitnodigen door mijn handen op te steken en daar mag ze lekker tegen aan schuren.
Haha ja ze kennen hun kracht niet en voor je het weet lig je omver en zie je je paard denk: "waar is die nu weer heen??" Ik laat het daarom nooit toe. Ik krab wel altijd even met mijn vingers als ik het weet, om een beetje te helpen.
DoertjeEsra
Geplaatst: 11-10-11 14:38
Mijn verzorgpony heeft daar ook veel last van.. Ik laat hem meestal lekker schuren, maar als hij het te hard doet duw ik hem weg en krabbel hem ff op de plek waar hij jeuk heeft
Mijn verzorgpony heeft er zoveel last van dat hij rondjes gaat lopen in de wei uit frustratie, waardoor er daar een soort van hoefslag ontstaat.. (en hij is gwn een beetje gek xd) heeft iemand hier oplossingen voor ?
Zies
Geplaatst: 11-10-11 14:44
Als je paard op pony de staart en of manen schuurt maar geen wormen heeft kun je van de kruitvat anti haarklitwortel kopen. Kost rond de 2 euro geloof is en werkt perfect.
genoeg op de manen en of staart doen en goed inmasseren, kan elke dag worden gebruikt!
Pony van vriendin van mij gaat schuren als ze (te veel) snoepjes heeft gehad/ (te veel) appels heeft gehad. Ze krijgt nooit teveel snoepjes, appels maar alsnog gaat ze schuren zou dat een optie kunnen zijn?
ik zou als ze wil schuren gebruik dan je handen of zachte borstel, het kan zijn dat het uiteindelijk een spelletje word(niet dat dat nu al het geval is) maar is niet fijn als ze je omver duwen zo van he jij ik heb jeuk fijne jeuk-paal ben jij en hoppa daar ga je een meter achteruit, als je het toelaat zorg dan wel dan wel dat jij bepaald hoe hard en hoe lang ze mag jeuken aan jou.