Ingang Hoge Veluwe (Houtkampweg Otterlo) wildroosters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ingang Hoge Veluwe (Houtkampweg Otterlo) wildroosters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:16

Hallo,

Ik hoop dat er Bokkers zijn die mij wat meer kunnen vertellen over de ingang van het NP de Hoge Veluwe aan de Houtkampweg te Otterlo. Wij gaan binnenkort een dagrit maken en het leek ons het makkelijkst om de trailers daar neer te zetten op de parkeerplaatsen, de route hebben we al uitgestippeld daarvandaan. Maar op de kaart zie ik staan dat er eerst nog een wildrooster zit aan die kant voordat je het park zelf in kunt gaan. Nu weet ik van alle wildroosters/hekken hier in Noord-Holland dat er altijd een manier is om met je paard erlangs te gaan via een poort.

Is het op de Veluwe ook zo dat er bij ieder wildrooster een mogelijkheid is om met je paard erlangs te gaan? Niet dat we daar de trailers neer hebben gezet en vervolgens het park niet in kunnen :) Mochten er mensen zijn die weten hoe de parkeergelegenheid daar werkt (ik zag op Google Maps al een slagboom?) is die informatie ook van harte welkom. Hopelijk zijn er ruiters die daar vaker rijden en wat meer informatie kunnen verschaffen hierover. Alvast bedankt!

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:11

Voor precieze info over het parkeren kun je ze misschien het beste gewoon even bellen. Je kunt met je paard bij alle ingangen van de Hoge Veluwe komen, bij wildroosters zijn er op de Veluwe vrijwel overal hekken waar je met je paard doorheen kunt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:04

Naast de ingang-met-wildrooster is een speciale doorgang voor paarden.
Houdt je a.u.b. wel goed aan de regels. Er zijn ondertussen iets te veel ruiters die de paar regels die er zijn ook nog aan hun laars lappen en daar is de eigenaar een beetje zat van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:09

Thanks voor de informatie beiden!

@ikke: Ja ik ken het van de buitenritten die ik maak rondom Bakkum. Erg jammer dat het op de Veluwe dus ook gebeurd en we, ondanks dat we allemaal dezelfde passie hebben, het alsnog voor elkaar weten te verpesten :n

We zullen ons in elk geval aan de regels houden en op de ruiterpaden blijven, het gaat er ook echt om dat we een dagje kunnen genieten van de prachtige natuur met onze paarden. Ik hoop dat de eigenaar het niet te zat wordt en het gaat verbieden.... zou wel onwijs jammer zijn!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:05

Miss_Montana schreef:
Thanks voor de informatie beiden!

@ikke: Ja ik ken het van de buitenritten die ik maak rondom Bakkum. Erg jammer dat het op de Veluwe dus ook gebeurd en we, ondanks dat we allemaal dezelfde passie hebben, het alsnog voor elkaar weten te verpesten :n

We zullen ons in elk geval aan de regels houden en op de ruiterpaden blijven, het gaat er ook echt om dat we een dagje kunnen genieten van de prachtige natuur met onze paarden. Ik hoop dat de eigenaar het niet te zat wordt en het gaat verbieden.... zou wel onwijs jammer zijn!

Ik trek de passie van die bewuste personen sterk in twijfel, althans, het is niet de passie die jij ervoor voelt.

Het punt is, je mag in het park overal rijden, letterlijk, met uitzondering van wandel- en fietspaden en rustgebieden. Voor sommige "randdebielen" is zelfs deze minimale beperking al te veel, blijkens reacties die ik via verschillende kanalen krijg. Dat heeft niks meer met passie te maken maar met sch**t hebben aan alles en iedereen.......