problemen met laarzen dealer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

feike_nr1

problemen met laarzen dealer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 12:50

Ik heb Lipica laarzen op maat laten maken bij een dealer. deze laarzen zijn nog steeds te hoog, maar na wat onenigheden wil de dealer geen contact meer met mij opnemen, en ze reageren niet meer op mailtjes e.d.

ik heb vervanging of vergoeding geeist, maar er komt geen reactie van de andere kant. omdat ik nog een student ben die het moet doen van studiefinanciering, kan ik financieel niet veel doen. ook heb ik geen rechtsbijstand verzekering, en weet momenteel niet meer wat ik hieraan kan doen.
heb wel al met een docent recht gepraat, en deze zei dat ik gezien de overeenkomst recht heb op goede mooie en passende laarzen. omdat ik dat niet heb, heb ik recht op vervaning of een schadevergoeding.

omdat ze geen contact met me willen weet ik dus niet meer wat ik moet doen, en de docent kan mij ook niet helpen.

is er misschien iemand die mij tips kan geven (liefst ook op juridische wijze)

Thirza

Re: problemen met laarzen dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:58

Ik kan je er niet heel goed bij helpen maar bij mij heeft de dealer er ook een potje van gemaakt. Ik heb uiteindelijk lipica zelf gebeld en in overleg met het hun het rechtstreeks met lipica geregeld. Lipica is heel mee gaand.
Bij mij waren m'n laarzen dan nog niet klaar en heb ik m'n aanbetaling terug gehaald. Maar mijn tip is dus bel lipica zelf eens wie weet kunnen jullie wat regelen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:59

Ik heb helaas ook een slechte ervaring met Lipica laarzen via een dealer :\ die wilde ook niets regelen, deed sjago aan de telefoon, belde pas 2 weken nadat de laarzen weer binnen kwamen.

Ellende is dat Lipica niets eraan doet.... je moet het met de dealer regelen.... helaas......

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:10

jah inderdaad... ik heb al met lipica zelf gebeld, maar juridisch gezien mogen zij er niet tussen komen. vooral niet omdat de laarzen al geleverd zijn enzo... gaan ze zich er wel mee bemoeien, dan kunnen zij ook juridische problemen krijgen...

maar had het ook al via die weg geprobeerd:S

HeleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:13

ik wil ook graag lipica's weet niet zo goed hoe ik een topic aan moet maken, maar waar kun je ze e.v.t bestellen/kopen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:15

Ik heb er uiteindelijk maar niets meer mee gedaan, was het gezeik van de dealer wel zat elke keer. Dat die vrouw nog spullen verkoopt, kan het me niet voorstellen. Bij mij was het dat ze de omvang van de schacht niet goed had opgemeten waardoor ze ongeveer 10 cm te wijd waren (outdoorlaarzen) 2 keer terug geweest met nieuwe maten, maar was uiteindelijk nog niets. En zij wilde niet meer helpen.

Heleen: bij dealers en bij Lipica zelf (laatste raad ik aan)

HeleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:17

@ evelli Als ik dit lees kies inderdaad ook om ze bij Lipica zelf te gaan kopen is daar een winkel van of een webshop waar je ze kunt bestellen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:18

Die hebben een winkel (moet opgemeten worden) en daar kan je de adressen vinden op hun webiste. En daar moet je zelf maar even naar zoeken.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:20

Zie pb die ik je heb gestuurd Heleen! ;)

HeleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:27

Dankjewel!

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:27

Oke jah ik wil het liever niet opgeven nu... heb zo iets van laat hun dit niet winnen... weet niet of het zo is Evelli, maar lijkt bijna op dezelfde mensen... ik snap het inderdaad ook niet dat ze nog steeds wat verkopen...

@Heleen, als je het doet raad ik het je aan om zwart op wit de voorwaarden te verkrijgen. ook zou ik vragen voor een afspraak van wat er gedaan wordt als het niet in orde is... zeg neit dat het zo zal zijn, hoor veel mensen die er tevreden over zijn, maar het kan je helpen problemen te voorkomen...

voortaan doe ik het ook bij alles... laatst ook bij een online frontriempje die ik heb besteld... zeg dan gewoon dat ik door eerdere ervaringen er wat voorzichtiger in ben... vaan begrijpen ze het wel, en zo niet dan begin ik er al helemaal niet aan

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:20

en zijn ze veel te hoog? Want lipica zelf meet namelijk ook vrij hoog. Het is normaal dat je bijna niet kan opstappen ofzo.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:22

Misschien lees ik er overheen, maar ben je alwel gewoon langs geweest om nog eens op een rustige manier te vragen wat ze er precies aan gaan doen? Dan kun je gelijk laten zien dat de laars niet goed zit. Ze reageren niet meer op je mails, maar kan me niet voorstellen dat ze je de winkel uitzetten als je komt vragen naar een oplossing toch?

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 18:59

@ Bienotje: ze hebben een winkel bij huis, en heb zelf een aantal weken geen tijd gehad... heb volgende week vakantie en ga waarschijnlijk dan langs, maar weet niet hoe ze dan reageren. me laars moest al eerder gemaakt worden, en dat was niet netjes afgewerkt, waarna mij gewoon was verteld dat het niet anders kon en dat ik er niet meer mee terug moest komen want ze gingen er toch niks meer aan doen...

@ nathe, ze zijn inderdaad veel te hoog, maar het is zelfs zo erg dat ik er tijdens het rijden last van heb, kan zelfs met een opstapje van 50 cm haast niet opstappen, en ik moet nu in mijn gympen naar de paarden omdat ik niet kan autorijden met de laarzen... vind dit niet kunnen... als ik naar de paarden ga doe ik liever niet mijngympen aan, maar gewoon me paardrijlaarzen, maar dat kan dus niet...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:03

Heb je er al een hakje in of een zooltje eventueel? Is voor veel mensen nog wel (tijdelijk) de oplossing...

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:06

Roxxiejj schreef:
Heb je er al een hakje in of een zooltje eventueel? Is voor veel mensen nog wel (tijdelijk) de oplossing...

Dat helpt bij mij ook inderdaad. Heb bij allebei mijn paar petrie laarzen nog die hakverhogers erin.

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:46

jah heb er een blokje ingelegd, op advies van de dealer, maar deze verhoogt het nog niet genoeg, en hij krult ook op waardoor ik steeds de blokjes van laars moet verwisselen omdat ik anders last krijg onder me voet...

ben zelfs blij dat ik niet volledige advies heb opgevolgd, want dealer zei zelfs dat ik ze er dan in kon lijmen, maar dan had ik ze helemaal niet kunnen verwisselen en dan had ik er nog meer last van gehad...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:37

Gewoon langs gaan en dan normaal je probleem uitleggen en vragen wat ze er aan willen doen. Maar je weet trouwens wel dat het normaal is om vooral met inlopen last te hebben van je knieholte omdat ze nog moeten inzakken? Ik weet niet hoe lang je ze ingelopen hebt, maar zelfs met soepele divoza huismerk laarzen heb ik in het begin blaren bij mijn knieholte gekregen van de hoogte. Is ook goed gekomen, maar dat heeft ook tijden geduurd voordat ik daarmee in de auto durfde te stappen :j

Ben eigenlijk inmiddels ook wel benieuwd naar een fotootje inmiddels :)

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 08:27

ik heb hem al wel 3 maanden ingereden en gelopen... had hun gevraagd hoe lang het zou duren, en aangezien het me eerste leren laarzen waren wist ik het niet... ze zeiden van duurt wel een tijd, dus ging van een ruime tijd af... ze zijn wel wat ingezakt, maar zijn nog met blokjes 3 cm te hoog...

weet niet hoe ik een foto moet plaatsen... heb er wel 1 waar je kan zien hoe ver ik me been maar kan buigen... maar jah... weet niet hoe het moet :o

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:37

De url kopieren van de foto en de link dan hier tussen zetten:
[img]de%20url[/img]

Url: rechtermuisknop op foto, en dan eigenschappen volgensmij... Dan zie je het adres/url
Laatst bijgewerkt door Batlow op 11-10-11 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:38

HeleenM schreef:
ik wil ook graag lipica's weet niet zo goed hoe ik een topic aan moet maken, maar waar kun je ze e.v.t bestellen/kopen?

mijn tip: niet via de dealer maar ga rechtstreeks naar lipica (zie hun site)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:44

xxMaxx schreef:
De url kopieren van de foto en de link dan hier tussen zetten:
[img]de%20url[/img]

Url: rechtermuisknop op foto, en dan eigenschappen volgensmij... Dan zie je het adres/url

Dan moet je wel je foto eerst ergens uploaden (mijnalbum bijv of hyves)

Waar heb je hiervoor altijd mee gereden? Ikzelf ken maar weinig mensen die met hun rijlaarzen kunnen rijden (lees geen een, maar er zullen vast mensen zijn die dat wel kunnen). Kan het niet zijn dat je gewoon zelf heel erg moet wennen aan leren laarzen?

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:46

ik heb ook lipica's (rechtstreeks daar anageschaft) en die waren in 1 keer goed, kan er alles mee doen, ook autorijden...

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:49

feike_nr1 schreef:
ik heb hem al wel 3 maanden ingereden en gelopen... had hun gevraagd hoe lang het zou duren, en aangezien het me eerste leren laarzen waren wist ik het niet... ze zeiden van duurt wel een tijd, dus ging van een ruime tijd af... ze zijn wel wat ingezakt, maar zijn nog met blokjes 3 cm te hoog...

weet niet hoe ik een foto moet plaatsen... heb er wel 1 waar je kan zien hoe ver ik me been maar kan buigen... maar jah... weet niet hoe het moet :o

sorry, maar klinkt niet goed..je zou bij Lipica zelf langs kunnen gaan en hun de laarzen laten beoordelen. Misschien dat ze bij Lipica zelf met wat kleine (lees: niet dure ingrepen) de laars wel passend kunnen maken. dan kun je altijd nog proberen om dat geld via de dealer vergoed te krijgen. je staat dan wel wat sterker omdat je dan ook kan aantonen dat ze niet goed waren. het zou best kunnen zijn dat Lipica daar helemaal niet veel voor rekent. de winkel kennende (ben er een paar keer egweest) zullen ze waarschijnlijk wel kosteloos willen kijken nara je laarzen wat er eventueel niet goed aan is.

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 08:51

nee een vriendin van mij kan ook gewoon autorijden met haar laarzen... en hoor veelm ensen daarover... reed hiervoor met chaps en schoenen... maar wou voor de wedstrijden toch wat anders... moest natuurlijk wel heel erg wennen aan de laarzen... maar heb een paard van 1,70 meter en kan nog met veel moeite opstappen met een krukje van 50 cm... dus dat betekend dat ik neit eens op een pony van 1,20 m zou kunnen stappen...

zal kijken voor de foto...

@xxxxxxx2000: ik wil wel langs lipica gaan, maar het is voor mij niet echt naast de deur... woon in het uiterste puntje van groningen... en ben voltijd student... heb dus neit veel tijd, en omdat het niet naast de deur ligt kost het ook veel benzinegeld...