hoedje....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odini

hoedje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 13:17

Ik ga over drie weken, na drie jaar niet gestart te zijn, weer op wedstrijd *\o/* Ik moet in het Z1, en heb nu van verschillende mensen gehoord dat er hoedjes volgend buitenseizoen verboden zullen worden.....Nu wilde ik eigenlijk net een nieuw hoedje gaan aanschaffen...maar ja, beetje zonde als ik er dan over een paar maanden niet meer mee zou mogen starten.

Ik heb de KNHS gebeld, maar die willen er niet bijster veel over zeggen en al helemaal geen duidelijkheid over geven....

Heeft iemand hier misschien al wat meer over gehoord?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: hoedje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:19

misschien mag je dan alleen met z'n veiligheids hoedje starten, maar ik weet dit ook niet zeker hoor

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:20

Ik heb hier nog niets over gehoord, en in de Paard en Sport van afgelopen week staat er ook nog niets over in. Meestal laten ze dit soort wijzigingen per 1 april ingaan, dat duurt dus nog even, maar persoonlijk denk ik dat het niet gaat gebeuren.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:23

Ik heb op een internationale wedstrijd eens met de hoedenmaker l'Hiver gepraat, en hij dacht niet dat het verboden ging worden. Zeker nog niet tegen volgend seizoen.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:29

gelukkig.. ik wil het buitenseizoen ook Z1 starten en zou het toch wel leuk vinden om dan met een hoedje te mogen en te kunnen rijden! :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:34

Eerlijk is eerlijk, als dit een veiligheidshoedje is dan zou ik met cap starten

Afbeelding

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:42

Echt wel :j

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:43

bij L'hiver hadden ze ook de nieuwste veiligheidshoedjes en daar zag je amper het verschil met een gewoon hoedje
enkel aan het 'bandje' zag je dat het anders was (en aan de prijs :P )

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:49

Volgens mij heeft die op die foto gewoon zelf een hoedje om dr cap gefabriceerd :')

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:52

Haha, dat is echt een calimero! T ziet er niet uit nee.
Ik denk dat op een gegeven moment de knhs overgaat op veiligheidshoedjes, maar ik heb echt geen idee per wanneer.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:25

Ja ik heb dat ook gehoord Odini en het zou me niet verbazen als het ook echt waar is.
De FEI regels schijnen te veranderen en veel landen gaan daarin mee, de KNHS dus ook.

Odini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 14:39

KarinvdM schreef:
Ja ik heb dat ook gehoord Odini en het zou me niet verbazen als het ook echt waar is.
De FEI regels schijnen te veranderen en veel landen gaan daarin mee, de KNHS dus ook.

Dat is exact wat die dame van de KNHS dus ook tegen mij heeft verteld. Ze zei dat de FEI voornemens is om de hoedjes tot zz-zwaar te verbieden, en dan als de FEI dat doet, onze KNHS deze richtlijnen zal volgen. De 'veiligheidshoed' zal dan wel toegestaan zijn maar ja....ik vind m niet zo mooi, en hij is (nog) heel kostbaar.

Ik heb maar een echte mooie nieuwe cap besteld, en dan zie ik het even voordat ik straks een hoop geld kwijt ben voor een nieuw hoedje.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:51

Tot en met het ZZ-Zwaar heb ik gehoord.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:18

Ik denk ook dat ze er binnenkort uitgaan! Logisch dat Lhiver zo'n uitspraak doet, het is toch je brood

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:52

in jullie Z en ZZ-Licht kan het wel, maar in de internationale proeven gaan ze er niet meteen uitgaan denk ik
in België heb ik er in ieder geval nog niets van gehoord

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:56

Jammer als dat zou gebeuren. Zit je met je dure hoedje te kijken....

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:02

dan moet je lichte tour gaan rijden. maar ik vindt het van de andere kan wel goed, want ik heb wel eens gezien dat ze in z het van hun paard afvallen met hoedje

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:04

Persoonlijk kan ik er niet meer mee zitten, als kind wilde ik dat hoedje echt op maar nu zet ik net zo goed mn cap op tijdens wedstrijd als t heel hard regent bijv. Mn hoedje is wel aan vervanging toe maar ik wacht eerst alle ontwikkelingen even af en even afwachten hoe de veiligheidshoedjes eruit gaan zien anders koop ik gewoon een mooie nieuwe cap :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:54

nicky_rilana schreef:
dan moet je lichte tour gaan rijden. maar ik vindt het van de andere kan wel goed, want ik heb wel eens gezien dat ze in z het van hun paard afvallen met hoedje

Vreemde opmerking. Niet iedereen heeft een lichte tour paard ter beschikking.

Daarnaast vallen LT ruiters ook weleens van hun paard. Dus dan moet je het maar gewoon overal verbieden?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:41

ah nee, ik heb net drie weken zo'n ding in huis na jaren van afzien en trainen... en nog maar 1x op gehad omdat ik pas volgend outdoor seizoen weer ga starten.

Odini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 16:46

Moska schreef:
ah nee, ik heb net drie weken zo'n ding in huis na jaren van afzien en trainen... en nog maar 1x op gehad omdat ik pas volgend outdoor seizoen weer ga starten.

aaah, dat meen je! nou ik duim voor je dat ik het helemaal verkeerd heb hoor! Dat is wel zonde!

Odini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 16:48

nicky_rilana schreef:

dit is misschien een beetje kort door de bocht? :D Als ik lichte tour zou kunnen rijden, dan deed ik dat wel, zo simpel is dat mijns inziens niet..... Maar ja, ik rij dus geen lichte tour en zit nu in een klasse waarin wellicht het hoedje dus afgeschaft wordt. Ik heb een mooie cap aangeschaft, en hoop dat de keuze toch in de toekomst aan de ruiter zelf gelaten wordt. Alhoewel je de laatste tijd wel veel ongelukken weer ziet overal....ook in het Z en hoger.