HELP!! vervelend paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arankeng

HELP!! vervelend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:47

Wie kan mij helpen????

Ik heb 2 vp's de een is een haflinger echt een schatje <3 die ander is een arabier met een karakter }:)
De ene dag is het een engeltj O:) en de andere dag is het een monster }> dan hapt ze en dreigt ze als ik haar alleen al aankijk ik vind het al eng op om haar te rijden (dat voelt ze ook, maar ik rij nog wel hoor) straks word ik helemaal bang :\ en wordt ze niet bereden. Er is nu ook een jonger meisje en bij haar is ze hartstikke lief (bij mij in het begin ook) maar naar mij heeft ze helemaal geen respect.

Heeft iemand een advies :list: hoe ik van angst heen kom en weer gewoon kan rijden???? Y;(
zo word het gewoon niks |(

JSeine

Re: HELP!! vervelend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:55

Je moet aan dat chagrijnige gedoe van de arabier geen aandacht besteden. Niet aan denken en vol vertrouwen naar binnen gaan en doen wat je moet doen. Wilt ze je happen? Laat haar merken dat JIJ de baas bent. Dat zal die maar moeten accepteren. En doet ze dat niet? Pech voor haar. Bijt ze je een keer, terug happen. Wilt ze je een keer trappen? Trap maar terug. Vroeger en nu ook nog wel denk ik, werd hetzelfde gedaan in de kudde. Luisterde een paard niet werd die zo uit de groep gehaald en mocht hij pas terug komen als hij liet zien dat hij zal luisteren en het niet weer zou doen. Dat hoef jij natuurlijk niet te doen, maar laat zien dat je niet bang bent. Denk er ook niet aan van: ze gaat me bijten. Als je er aan denkt, gaat ze het zeker weten doen;)

Als je nog vragen hebt, mag je me ook een prive berichtje sturen.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 20:11

haha terug trappen is niet zon goed idee denk ik. Maar het grootste probleem is haar uit de wei halen dan kan ik een trap verwachten als ik te dicht bij kom en dat kan ik niet echt negeren. Als ze haar halster om heeft dan is ze al wat minder vervelend zou ik daar iets mee kunnen?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:14

je zou een lesje grondwerk kunnen nemen, het is overduidelijk dat de regels tussen jullie niet vast staan. Met grondwerk ga je aan de slag met respect voor elkaar, ik denk dat dit voor jouw verzorgpony een goede oplossing zal zijn :j kijk eens rond op bokt, er zijn een hoop mensen die je wel kunnen helpen :)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 20:19

Tammy_ schreef:
je zou een lesje grondwerk kunnen nemen, het is overduidelijk dat de regels tussen jullie niet vast staan. Met grondwerk ga je aan de slag met respect voor elkaar, ik denk dat dit voor jouw verzorgpony een goede oplossing zal zijn :j kijk eens rond op bokt, er zijn een hoop mensen die je wel kunnen helpen :)

thanks zal ff kijken

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:57

Dit is niet zo'n goeie combinatie, jij en de arab
Hij heeft het idee dat je ondergeschikt ben aan hem en da's niet goed.

Als je toch met 'm door wilt gaan, moet je gaan zorgen dat je boven hem komt te staan. Gebeurd dat niet kan je ongelukken krijgen.

Eventueel kan je 'm met halster in de wei laten staan, maar liever niet.

En 'm geen paarden snoepjes geven of appel of suikerklontjes om te zorgen dat hij zal doen wat jij wilt, werkt averechts... Hierdoor gaan ze schrapen en zeuren, in je kleding bijten enzv. Ze zijn dan alleen lief als ze iets krijgen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:08

Het paard is niet vervelend, jij vind hem vervelend, maar misschien spiegelt hij enkel jou? Zou er iets kunnen zijn waardoor je hem zelf de aanleiding geeft om dit gedrag te vertonen?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:09

lailapri schreef:
Het paard is niet vervelend, jij vind hem vervelend, maar misschien spiegelt hij enkel jou? Zou er iets kunnen zijn waardoor je hem zelf de aanleiding geeft om dit gedrag te vertonen?

Zou het paard iemand willen die boven 'm staat ???

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:12

Dat is nou precies waar de ts zelf overna mag denken. Van nadenken ga je niet dood en dan kan ze haar eigen overwegingen maken (stoppen/les/etc).
Tis ook niet iets wat ze hier neer hoeft te zetten maar als ze het vooroordeel over zijn gedrag los kan laten en met een openblik kan kijken naar hetgeen er gebeurd, kan dit soms erg verhelderend zijn.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 10:31

Ik heb een tijdje problemen met mijn rug gehad en elke keer als ik er weer last van had kwam ik chagerijnig aan en ben ik bang dat ze mij er af gooide en dat ik niet meer kon rijden. Ik denk dat het toen een beetje ontstaan is en dat ik haar de leiding heb laten nemen zodat ze niet tegen zou werken, en het niet meer overgenomen heb. Ik had er eigenlijk helemaal niet over nagedagd.

Dank je dat je voor je advies lailapri en holypope

Moonlightt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:32

Pb een vriendin van mij is. :) Dreamerr op bokt. Ze heeft zelf een Arabier misschien dat zij je wel kan helpen!
Wie niet waagt wie niet wint toch?

Kaviv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:24

misschien werkt het als je de arabier met een lange zweep (zodat ze je niet kan trappen) 1 x van haar plaats jaagt. Mijn paard had in het begin ook dit soort streken en dit heeft bij mij heel erg geholpen...en inderdaad grondwerk doen zodat je duidelijk de leider word. suc6!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:46

Het zou goed kunnen dat het is gekomen van die periode dat je niet goed in je vel zat :j Arabieren zijn ontzettend gevoelig.. Wat vind jij van haar? Gewoon even voor jezelf.. Met een arabier moet je maar net overweg kunnen en gaat dat niet, moet je ze lekker laten staan. Als ze zo boos doet mag je gerust een tik geven, valt ze niet van om :+ Maar denk dat het al de helft scheelt als jij gewoon vol vertrouwen de wei in gaat. Je zegt dat ze het op bepaalde dagen doet, ga eens bij jezelf na wat het verschil in jou is tussen de goede en slechte dagen van t paard :)

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:23

ik wil je wel een beetje op weg proberen te helpen (heb zelf een diva arab), pb me maar even :)