Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). Maar ik denk dat zodra het echt koeler word het paard er echt geen last van zou moeten hebben??
Dan kan je toch gewoon aangeven dat het (iig voor jou) op deze manier niet te doen is, als zij dan niks willen veranderen kan je altijd nog overwegen om te stoppen of met het paard verder gaan wanneer het veulen er is, maar ik zou het wel eerst even goed aankaarten..
Zeker op een wat hoger niveau zou ik ook niet zo snel met een teddybeer in de ring verschijnen

FriesWytske schreef:Iedereen, inlusief ts, gaat er vanuit dat het aan de vacht ligt. Maar weet uit ervaring dat een dragende merrie soms al vroeg last krijgt van haar ongeboren kind. En dat het afgelopen week erg warm was.
Fitzroy schreef:Ik zou er ook mee stoppen. Zo kun je toch niet op een normale wijze wedstrijden rijden?
Heel goed dat je het bespreekbaar maakt en gaan ze niet in jouw denkwijze mee, dan zou ik ermee stoppen.
Een dikke wintervacht en fanatiek wedstrijd rijden gaan nu eenmaal niet samen. Van een sportconditie is dan geen sprake.
sorry JessicaD88 schreef:Ja ben het er wel mee eens dat het zo geen doen is. Je kunt niet een paard uitbrengen dat zon teddyberen vacht heeft. Voor je wat kunt gaan doen is ze al drijfnat, dat gaat echt niet werken. Zou het er met de eigenaren over hebben dat je het op deze manier niet meer wil en of er misschien een oplossing te bedenken is.
Ik moet wel zeggen dat ik opzich wel begrijp dat scheren niet mag. Ik scheer mijn paard ook nooit omdat ik het lelijk vind en als ie eenmaal een keer geschoren is de vacht nooit meer zo mooi wordt. Maar ik begin al wel heel vroeg met dekens, zodat ie geen dik haar krijgt. Werkt prima, blijft kort in de vacht. Helaas ben je daar met 'jou' paard al te laat mee.
. Ik hou zelf ook niet zo van haar haha dus snap je punt wel hoor
Dus dat gaat in dit geval geen probleem opleveren. Als het paard Februari/Maart was uitgerekend zou ik het inderdaad niet doen. Ik heb er nu ook 1 in de sport lopen (weliswaar in de B) die Maart is uitgerekend die heeft nu al wel een deken op om toch de vacht wat netjes te houden maar die krijgt geen dikke deken omdat ik tegen de tijd dat het veulen er aan komt er geen deken meer op wil hebben