geen E rijbewijs, wel op wedstrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amanda1980

geen E rijbewijs, wel op wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 00:08

hoe doen jullie dat?

weet niet of het hier goed staat?
ik wil over een half jaartje gaan starten in de L5 trail. de trailer kan ik wel huren, dat mag geen probleem zijn. nu hebben we geen E rijbewijs of auto die mag trekken. in mijn directe omgeving ken ik ook geen mensen die dit wel hebben. paardentaxi vind ik schandalig duur. hoe doen de mensen het met het zelfde probleem?
reacties van mensen die dit probleem niet kennen heb ik niks aan.

Mindfields

Re: geen E rijbewijs, wel op wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 00:09

Misschien handig om dit in het juiste forumonderdeel te posten in laats van bij In Memoriam.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 00:12

Zelfde probleem. Maar volgensmij is er geen oplossing voor. Je kan ook niet voor iedere wedstrijd andere mensen voor je laten rijden, jij wilt zelf die wedstrijden rijden. Dus of auto aanschaffen en E-rijbewijs, of kleine vrachtwagen aanschaffen, of niet op wedstrijd gaan. Dat laatste is mijn oplossing ;)
Je zou eventueel nog kunnen kijken of er wedstrijden zijn op paardrijafstand. Maar dat is vaak ook weer zo'n gedoe en kan je niet veel spullen meenemen..
Laatst bijgewerkt door _suus19_ op 08-10-11 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 00:12

o sorry, dacht dat ik in een ander onderdeel poste.
wil iemand dat veranderen? ik weet niet hoe

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 00:14

Heb je nog een half jaar de tijd om je E te gaan halen.
als je m hebt ben je er blij mee. is het geld zeker waard :j
En gecondoleerd :+

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 00:15

ja sorry, moest in paardenpraat komen te staan. wil iemand het veranderen? mods?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 00:18

gewoon toch je E gaan halen.veiligheid first. je gaat met een levende lading op pad. geen pas om dan risico 's te gaan nemen, om wat geld uit te sparen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 00:21

Wanneer veranderen de regels voor E ook alweer? Dat zou ik eerst even uitzoeken.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 00:38

Een auto huren een idee? Doe ik namelijk ook. Mag nu met mijn B rijbewijs op pad. Enkele voorwaarden: ledig gewicht van de auto moet meer zijn dan de max. massa van de trailer (dus trailer + inhoud) en de totale combinatie mag niet zwaarder zijn dan 3.500 kg (is: de max. massa van de trailer + de max. massa van de auto).

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 00:55

ik heb idd net uitgezocht hoe het zit wbt e of b rijbewijs. thanx voor de reacties

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 06:55

Anne_GTI schreef:
Wanneer veranderen de regels voor E ook alweer? Dat zou ik eerst even uitzoeken.

Dat zit er wel aan te komen maar het nadeel van een gehuurde trailer is dat je de papieren niet hebt voor de gewichten en je dan wel een hele dikke trekauto ervoor moet hebben wil je daaronder vallen.
Ik zou dus ook voor het halen van je E gaan.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 07:27

Volgens mij van af 2013

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 08:58

heb wel een auto. mag 1100 trekken 100 pk 150 nm en word nog een nieuwe trekhaak onder gezet zodat de kogeldruk goed is.
ik denk dat er hier wel snel een slotje zal komen omdat een groot topic over is. heel erg bedankt allemaal!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 09:01

een b rijbewijs vrachtwagentje===

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:35

IM --> TAO

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:38

Polly schreef:
Anne_GTI schreef:

Dat zit er wel aan te komen maar het nadeel van een gehuurde trailer is dat je de papieren niet hebt voor de gewichten en je dan wel een hele dikke trekauto ervoor moet hebben wil je daaronder vallen.

Plus als je boven de 3500 zit moet je hem alsnog hebben toch?

Voorheen hadden wij geen trailer, speciaal gekocht omdat ik wilde gaan lessen. Auto kun je mss ergens lenen. Mijn pa had BE dus die speelde chauffeur. Nu heb ik zelf ook E dus kan ik zelf rijden.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 10:39

capopjekop schreef:
Polly schreef:
[Wanneer veranderen de regels voor E ook alweer? Dat zou ik eerst even uitzoeken.

Plus als je boven de 3500 zit moet je hem alsnog hebben toch?

Voorheen hadden wij geen trailer, speciaal gekocht omdat ik wilde gaan lessen. Auto kun je mss ergens lenen. Mijn pa had BE dus die speelde chauffeur. Nu heb ik zelf ook E dus kan ik zelf rijden.[/quote]
nee onder 3500. trailer 1100 + auto 1145

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:41

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:06

In een ander topic werd al verteld dat het niet slim is om achter deze auto een trailer+ paard te knopen, 1100 kg is te weinig om veilig op pad te kunnen.
Plus dat je dan een teruggekeurde trailer zal moeten hebben om het met B te kunnen redden qua gewichten.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:44

amanda1980 schreef:
hoe doen jullie dat?

weet niet of het hier goed staat?
ik wil over een half jaartje gaan starten in de L5 trail. de trailer kan ik wel huren, dat mag geen probleem zijn. nu hebben we geen E rijbewijs of auto die mag trekken. in mijn directe omgeving ken ik ook geen mensen die dit wel hebben. paardentaxi vind ik schandalig duur. hoe doen de mensen het met het zelfde probleem?
reacties van mensen die dit probleem niet kennen heb ik niks aan.

Dan zul je toch voor een auto moeten zorgen, die een trailer mag trekken.
Als je met trailer max beladen gewicht + gewicht van de auto onder de 3500 kilo blijft, mag je de combinatie ook besturen zonder E rijbewijs.

Zonder goed trekkend voertuig wordt het echter lastig....

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:59

wij hebben een trailer die is terugegebracht naar bepaald aantal kg...nu mogen we em met b rijbewijs trekken mts het paard niet et zwaar is:P

GBoterbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:57

mytje1986 schreef:
wij hebben een trailer die is terugegebracht naar bepaald aantal kg...nu mogen we em met b rijbewijs trekken mts het paard niet et zwaar is:P

Maar dan blijft een auto die 1100 kan trekken wat aan de lage kant.

Een trailer weeg gauw 600 kilo, een paard snel 700. 1300 kilo bij elkaar dus.
Met een pony kom je over het algemeen wel weg met 1200 kilo max laadvermogen/trekgewicht met een 1 of 1.5 paards trailer.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:04

Ik heb geen E-rijbewijs, en ik rijd al jaren met de trailer. Ik word een beetje tureluurs van al die geruchten en berichten omtrent het trekken van, en het halen van een E rijbewijs.

Ik rijd nu al 7 jaar zonder E, en dat gaat prima.

Overigens wil ik mensen echt met KLEM afraden om op pad te gaan met combinaties die het allemaal net aan, aankunnen, doe het gewoon NIET... Het is veel te gevaarlijk. Bij een misbalans, of een slinger, moet je gewoon een hele dot gas kunnen geven, en dat gaat echt niet als je auto 1100 kgs mag trekken, en je fysiek 1200 kgs in je aanhang hebt staan...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:06

Vienna2007 schreef:
Ik heb geen E-rijbewijs, en ik rijd al jaren met de trailer. Ik word een beetje tureluurs van al die geruchten en berichten omtrent het trekken van, en het halen van een E rijbewijs.

Ik rijd nu al 7 jaar zonder E, en dat gaat prima.

Overigens wil ik mensen echt met KLEM afraden om op pad te gaan met combinaties die het allemaal net aan, aankunnen, doe het gewoon NIET... Het is veel te gevaarlijk. Bij een misbalans, of een slinger, moet je gewoon een hele dot gas kunnen geven, en dat gaat echt niet als je auto 1100 kgs mag trekken, en je fysiek 1200 kgs in je aanhang hebt staan...

Mocht je een ongeluk krijgen en je combinatie klopt niet, ben je onverzekerd en zal je voor alle kosten opdraaien :)
Dus je kan het maar beter goed voor elkaar hebben, want dat kan flink in de cijfers lopen.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:08

Idd niemand zegt dat het niet kan maar mocht het mis gaan bent je flink de sjaak...