Pagony Pro outdoor / HH Thor Highneck

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Pagony Pro outdoor / HH Thor Highneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 20:18

Hoi hoi!

Op het moment staat mijn paardje eigenlijk meer en deel van de dag op stal (word er wel uitgegooid in de paddock maar hij loopt dus niet de hele dag op het land), dit omdat die op het moment zadelmak gemaakt word. Zelf wil ik hem niet een gehele hals deken op doen en had ik gekozen voor de Pagony Pro outdoor (deze zou die dus de hele winter op krijgen, ook hele dagen buiten dus), lijkt mij de ideale deken wanneer je toch iets een hals wilt. Nu heeft vriendin van mij de HH Thor Highneck mee genomen en heb nu dus beide dekens. Op het moment heeft hij de Harry's Horse op, hij staat toch meer en deel op stal maar nu heeft ie hem dus zins vandaag op. Viel me eigenlijk gelijk op hoe erg de hals vooruit blijft steken op het moment dat ie z'n hoofd naar beneden brengt, en daar ben ik toch niet zo heel blij mee (ivm in regenen). Nu heeft de pagony een veel langere hals en vroeg ik mij af blijft deze ook zo gigantisch vooruit steken als hij z'n hoofd naar beneden brengt? Aangezien hij straks die om krijgt wanneer hij weer terug is en hij ook het hele dagdeel buiten loopt en daar ook z'n voer krijgt. Ben niet blij dat het dan vooruit steekt en alles naar binnen regent en het dus nog weinig helpt, zat al te denken om dan bij die pagony 2 elastieken (die niet super strak staan wanneer z'n hoofd omlaag beweegt, maar de deken wel naar beneden trekt) aan de deken en het halster vast te maken.

Iemand ervaring? Tips?

_Marinke_

Re: Pagony Pro outdoor / HH Thor Highneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 14:15

Niemand?

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:59

Waarschijnlijk blijft het halsje van de Pagony ook naar voren steken. Dit komt omdat het uit 1 geheel is en niet zo lang is als een hele hals. Je kunt dan misschien beter kiezen voor een losse hals en deze aan je deken bevestigen. Als het dan erg regenachtig is doe je de hals aan je deken en anders niet. Misschien is dat een oplossing voor je.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:59

Waarom wil je persé een hals erbij dan? Ik neem aan dat je hem niet scheert? Dan is een hals ook niet snel nodig lijkt mij.
Heel vaak zie ik paarden die een deken op hebben met een hals, dat de hele manenkam uitdunt en soms zelfs een heel stuk van de manen weg is, dat zou toch zonde zijn. En daarbij is vaak niet eens de hele hals bedekt want (zoals jij ook al zegt) staat het omhoog of zakt het wat naar achteren. En als daar de wind onder komt is ook niet alles.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 07:42

Ik wil juist niet een hele hals, maar heb een hekel aan toch een erge wintervacht op de hals. Hij staat wel buiten op een echt open stuk en heeft ook een hele open stal. ;)

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:50

Mijn paard heeft vorige winter ook een paar maanden zo'n deken met halve hals opgehad en al zijn manen die onder dat halsstuk zaten waren afgeschuurd. Dit jaar geen halsdeken meer voor hem, ook al staat hij ook in een open stal en overdag veel buiten.