Wat betaal jij voor weidegang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Wat betaal jij voor weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 20:06

Wat betaal jij voor weidegang en vind je het reëel wanneer de eigenaar aangeeft dat je meer moet gaan betalen?

Onder weidegang versta ik:

- gebruik weide
- 2x daags ruwvoer (zomerperiode 1x daags en minder)

_Noor

Re: Wat betaal jij voor weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:08

Ik heb de afgelopen twee maanden €100,- p/m betaald voor mijn merrie met veulen. Zij hadden er dan ook een schuilstal bij.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:09

Lastig, zit op de Veluwe, is hier minder duur dan bijv. in het midden en westen van het land. Ik bof, ik betaal maar 25euro per maand, zonder ruwvoer trouwens, ook zonder noemenswaardige omheining, een enorme hoeveelheid onkruid, zelf bemesten etc. Dus..........geen idee, ruwvoer is wel duur op het moment.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:32

Mysa, als ik het zo lees moet jij dus ook alles zelf doen op het land. Dat si denk ik anders dan wanneer je weidegang bij een pensionstalling hebt.

Op mijn vorige stal hadden ze een wintertaarief en een zomertarief voor de twee maanden dat ze op de wei stonden, dat kostte Eur 80,--. Dan moest je wel zelf met elkaar water bij het land brengen, maar verder hoefde je er niets aan te doen. Er was geen schuilstal o.i.d.
Op mijn huidige stal is het Eur 180,-- het hele jaar door, van April/Mei dag en nacht buiten tot gister, nu staan ze overdag op het land en 's nachts op stal, als het land echt te nat worst staan ze op stal en gaan ze overdag een aantal uren in de paddocks.
Ze hebben ook een stuk wei op een paar km. van stal, hoeveel daar betaald wordt weet ik niet, dat is echt volledig weidegang zonder schuilstal, van april tot eind oktober.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:14

hier in onze omgeving (Friese Wouden) kost weidegang in de zomer tussen de 50 en 75 euro per maand. Kaal.
Weidegang met ruwvoer kost vanaf €60,- per maand en duurder.
Stalling met 's winters voor de nacht op stal met vlas en bijvoeren en 's zomers dag en nacht in de wei kost ongeveer €125,-/€130,- gemiddeld.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:18

Hier (Eemland/Midden Nederland) betaal ik 140 euro, inclusief ruwvoer. Mijn paard staat in een ontzettend leuke kudde, de mensen die er rondlopen (eigenaren en verzorgers van de andere paarden) zijn fantastisch +:)+ en mijn paard is er helemaal opgebloeid. Hij krijgt meer beweging, heeft leukere interactie met de andere paarden en hij is veel rustiger in z'n hoofd. Eigenlijk is hij weer de lieve knuffel die ik ooit had, ipv de gestresste, onzekere mutskip die hij was geworden. Ook met rijden merk ik het :)

Daarvoor 2 jaar op een wei gestaan waar de huur 125 was, exclusief ruwvoer.

Als de eigenaar aan zou geven dat ik meer moet gaan betalen verwacht ik wel dat er ook wat tegenover staat. Bijvoorbeeld beter ruwvoer of een zandpaddock. Dan zou ik meer willen gaan betalen als de verandering is doorgevoerd, dus wanneer het nieuwe hooi er is (en blijft, dus voortaan altijd beter hooi) of als de paddock is aangelegd en inderdaad droog blijkt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:05

tja, bij gestegen kosten kunnen prijzen stijgen. Ook wanneer er niet iets extra's tegenover staat...
Wil je het niet betalen, dan is het in de meeste gevallen verhuizen...

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:19

ik betaal 50 euro per maand per weide en het is groot!! schrikdraad is voor de eigenaar en daar zorgt ie top voor!! ik mocht er een stal bouwen ook die staat bijna!! heb geen stromend water maar me schoonouders wonen er tegenover en loop met een h20 bag elke dag over!!;)t gaat prima en woon op 5 minuten afstand van de weide/stal..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:20

Hier huren we de kale wei en moeten verder alles zelf doen qua afrastering en onderhoud enzo. Staan hier met 2 ponies op ongeveer een halve hectare en de kosten aan weidehuur + onderhoud + hooi zijn zo'n 150 euro per pony per maand....

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:22

80,- per maand, inclusief ruwvoer.