Help! jongens ruiterkleding gezocht!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gwendolyn38

Help! jongens ruiterkleding gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 19:01

Goedenavond,

Wie weet waar je leuke betaalbare ruiterkleding voor jongens kunt kopen?

Mijn zoon van 13 rijdt nu sinds 1 jaar paard, maar ik vind het zo moeilijk om leuke rijkleding voor hem te vinden.

Hij heeft het er al zo moeilijk mee als hij op school wordt gepest vanwege zijn paardrijden. Aangezien hij ADHD en het syndroom van Gilles de la Tourette heeft werd hij al vaak gepest en zelfs op het speciaal onderwijs gaat dat gewoon door ook al zou je verwachten dat ze daar toch wel in staat moeten zijn om daar iets aan te doen. Nu heeft hij zo veel baat bij het paardrijden en de omgang met paarden dat ik hoop dat hij het toch nog lang zal blijven doen. Om hem een beter gevoel te geven bij het paardrijden zou ik het zo leuk vinden als er eens leuke rijkleding voor jongens te koop zou zijn, want zeg nou zelf voor een jongen van 13 wordt het toch wel belangrijk om er leuk uit te zien. Dat geeft toch ook wat meer zelfvertrouwen, maar heb al zo wat het hele internet af gegoogled, maar behalve een enkel heel duur merk kan ik maar bar weinig vinden. Wie heeft wel leuke jongenskleding gevonden?

lisaislisa

Re: Help! jongens ruiterkleding gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:03

Kingsland?

gwendolyn38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 19:40

Heb net even gekeken. De grootste maat voor een jongens wedstrijdshirt is 10-12 jaar en de herenmaat gaat vanaf L. Oftewel de kindermaten zijn te klein en de herenmaten te groot. dat gaat hem dus helaas ook niet worden. Wel een leuke kledinglijn trouwens

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:44

kingsland heeft ook voor tieners ge-wel-dig spul! Je moet gewoon even in de shop zelf gaan kijken. Kan je zien wat hem goed past
En anders pak je de dames xxs, de vesten zijn universeel, leuke jeans rijbroek eronder, helemaal hip!]

Investeer anders in een paar mooie op maat gemaakte rijlaarzen, daar maak je hem blij mee omdat het gewoon fijn zit EN dat maakt elke outfit prima!

Mijn jongens rijden vaak met een blauwe broek en een ruitjes-blouse erop (van gaastra of mc gregor ofzo)
Of een mooi kingsland vest

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:50

john withacker?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:50

of hoe je dat dan ook schrijft :P.. das ook wel een leuk merk vind ik

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:19

oei zo dure kledij voor iemand die nog maar een jaartje rijdt :/
Ik zou voor chaps en boots gaan en gewoon voor een simpele jongens rijbroek gaan

M_INEKE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:33

Ik begrijp heel goed dat je voor jouw 13 jarige zoon, die toch al een beetje buiten de boot valt, leuke rijkleding wilt kopen. Bij ons kwam er op een een bepaald moment alleen nog Kingsland binnen de deur. Maar dat is inderdaad wel een duurder merk. Blijft trouwens wel lang mooi. De ervaring leert dat je voor jongens/heren paardrij kleding zo wie zo meer geld kwijt bent. Je kunt trouwens een simpele (lees goedkopere) rijbroek natuurlijk heel goed opleuken met een (duurdere) stoere jas, vest of shirt. Als je het echt te duur vindt, kun je natuurlijk ook afspreken dat hij geld voor z'n verjaardag vraagt en dat jij daar dan een bepaald bedrag bij legt. kun je leuk samen shoppen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:46

En een kleine herenmaat dan?
Deze is er al vanaf maat 46
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... broek.html
Maar ga gewoon eens naar een wat grotere ruitersportzaak, zoals een Divoza.
Je kunt daar ook een catalogus van laten thuissturen, kun je thuis alvast wat "sneupen".

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:49

epplejeck heeft ook leuke kleding voor jongens

Fijn trouwens dat je zoon veel plezier heeft in het rijden!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:34

mijn ervaring is dat de beijing rijbroek in blauw bruin ook goed door kan voor jongens (heb deze in de winkel ook meerdere malen verkocht en heb ze nog nooit terug zien komen!)

http://www.hippostyle.nl/ruitersport/HH ... eijing.gif

deze heb je ook gewoon in zwart en creme en is niet duur!

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:24

Wat voor maat heeft hij?

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:49

Gewoon een zwarte of donker blauwe rijbroek met een stoer shirt..daar is toch niks mis mee.
Mijn zoon rijd soms zelfs in een rode rijbroek met een zwart met rood o'neill shirt/trui staat heel stoer!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:37

Zoals al eerder is gezegd. Kingsland is een heel fijn merk voor jongens rijkleding

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:47

Equiline heeft mooie kleding voor jongens. Dit is alleen wel een wat duurder merk, net als Kingsland.

Wel heeft HKM verschillende leuke, kwaliteit goede, betaalbare en leuke unisex kinderkleding (jacks, vesten en bodywarmers).

PB me gerust voor mee info :) .

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:49

Er zijn best leuke dingen voor jongens te koop. Ik koop de rijkleding voor onze zoon vaak bij Decathlon (kijk eens op hun website). Verder heeft hij een setje van Harry's Horse (zie foto) en een leuk rood t-shirt van Mountain Horse met een donkerblauwe broek.

Afbeelding

Piet86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:19

Het is een algemeen probleem voor heren.. als ze iets aparts willen, moeten ze onderhand wel een vrouwen rijbroek kopen..