Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

aerdenhout1 schreef:Ik zou persoonlijk dit paard niet meer buiten laten staan s' nachts, maar lekker op stal in het stro!
Overdag een regen dek met dit weer en wat extra's door het voer voor de stijfheid.
Ik neem aan dat het om een wat ouder beestje gaat?
Lusitana schreef:Ik snap niet waarom ongevoerde regendekens gemaakt worden.
Een gevoerde is dan beter,maar waarom heet het dn nog en regendeken? Gewoon een New Zealand of vergelijkbare outdoor deken die hij het hele koude seizoen op kan houden is prima.
Het hele concept "regendeken" vind ik persoonlijk raar. Een outdoordeken is gewoon ook tegen regen en te verkrijgen in dun tot dik (dik voor als je paard geschoren is).
Steeds op en af doen van dekens is ook niet handig voor het paardensysteem. Ze kunnen het dan te warm krijgen met of te koud zonder.
Ik ben ook niet tegen binnenhalen met aanhoudende regen, al is het maar om het land te sparen, en te voorkomen dat ze teveel bagger mee naar binnen krijgen met hun eten, en slippartijen en bijkomende blessures te voorkomen. Dingen die je met al of niet een dek op doen niet kunt veranderen....
Lusitana schreef:Ik snap niet waarom ongevoerde regendekens gemaakt worden.
Een gevoerde is dan beter,maar waarom heet het dn nog en regendeken? Gewoon een New Zealand of vergelijkbare outdoor deken die hij het hele koude seizoen op kan houden is prima.
Het hele concept "regendeken" vind ik persoonlijk raar. Een outdoordeken is gewoon ook tegen regen en te verkrijgen in dun tot dik (dik voor als je paard geschoren is).
*knip*