Welke deken is beter een regendeken ongevoerd (katoen van binnen) of een regendeken met fleece voering (vergelijkbaar met 100 gram?)
Moet namelijk een nieuwe dunne deken voor mijn paard hebben, maar twijfel welke. De bedoeling van deze deken is dat het de overgangs deken word. Dikke dekens heb ik namelijk al. Paard wil ik liever niet scheren, maar wel kort in het haar houden. Paard staat trouwens binnen en overdag paar uur buiten.
gladde binnenvoering, dit geeft het minste schuurplekken. Ik heb geen enkele deken (zelfs geen gevulde winterdekens) met een katoenen of fleece-voering, 't is te zeggen nog eentje, maar dit moet de deur uit. Maar ik heb dan ook nimmer nooit een schuurplek...
mijn ervaring met fleece of katoen (zomerdekentjes) is dat ondanks de gladde binnenvoering op de borst het deken steeds naar achteren schuift en dus gaat trekken aan de borst of achter de schift geraakt... en dan krijg je schuurplekken van de stiksels of de rand waar de gladde binnenvoering over gaat naar fleece...
Ik ben zeer tevreden over de pasvorm en kwaliteit van de horseware dekens Die van mij heeft de Rhino 0gr no op en voor later in het seizoen heb ik de Amigo 1200D/200 gr en de Rambo original.
Ik vind de kwaliteit van de Rhino niet veel onder doen voor de Rambo. Bij de Amigo merk je wel kwaliteitsverschil, maar dat zie je dan ook terug in de prijs.