hoe loop je petri laarzen in? thuis of bij de paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

hoe loop je petri laarzen in? thuis of bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 09:51

Hoiii

Ik heb gisteren petri laarzen gekocht
waar kan ik ze het beste inlopen gewoon thuis of gelijk aantrekken naar de paarden en ermee gaan rijden?

Normaal had ik rubberen laarzen dat zit en loopt heel anders

gr

Angela

Re: hoe loop je petri laarzen in? thuis of bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:53

Ik ben er destijds mee gaan fietsen :')

Bij de paarden kon ik er in het begin echt niets mee. Door te gaan fietsen had ik ze met een week soepel genoeg :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:54

Ik heb er een half jaar lang alles mee gedaan.
Fietsen, naar stal, de honden uitlaten enz.

Na dat half jaar heb ik ze uit pure ellende maar verkocht aangezien er nog 0,0 verbetering in zat.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 10:01

Dat is slim!
Ik fiets nooit maar heb wel een fiets staan :)
Ook nog goed voor me vetjes en me conditie ;)
Misschien dat ik het zondag tussen de buien door eens probeer dankjewel voor de tip.

Ik heb van dat vet erbij gekocht iets om schoon te maken en in te smeren moet dat ook van te voren of pas als je ze in gebruikt hebt?

Silence dat is balen!! Ik had eerder andere baan en dat meisje wilde me daarmee weg laten gaan maar eigenarese van de winkel zag dat ze niet goed zaten en heb toen juiste maat gekregen was echt zoooo een verschil!
Ik hoop dat het goed komt met de mijne

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:08

Ik deed er de eerste tijd alles mee (met tranen in mijn ogen van de pijn....) dus fietsen, boodschappen, wandelen, trappen lopen. Alleen paardrijden niet :D Dat lukt echt niet..Ik kon niet op mijn paard komen en als ik er dan eenmaal toch opzat, kon ik verder helemaal niks. Pas na een halfjaar kon ik zeggen dat ze redelijk lekker zaten.
Helaas zijn ze nu versleten en moet ik op zoek naar nieuwe, maar ik twijfel of ik weer Petries wil, ik zie toch wel op tegen weer een halfjaar pijn lijden.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:09

Ik ben er meteen mee gaan rijden. Je hebt wel een stuk minder contact eerst als het echt van die kachelpijpen zijn, dus zou een rustig paard uitzoeken :+ . Verder kon ik er altijd al redelijk mee lopen.
Mijn andere Petrie's waren een kuitmaat te strak. DRAMA. Ik kon de trailer niet eens meer inkomen :D om een paard er uit te halen.
Fietsen heb ik nooit er mee gedaan, zonde van je laarzen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:12

ik heb er veel mee in huis gelopen, gefietst enz.
Nu na een aantal jaar zitten ze nog niet soepel en ben ik ze zo zat dat er nieuwe komen en zeker geen petri's.
Zelfs de coating ligt er bij mij eerder af dan ze ingelopen zijn!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:46

Ik ben er ook meteen mee gaan rijden. In het begin zijn ze aardig stug, maar dat word snel beter hoor.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:01

Ik had mijn Anky's binnen een maand ingelopen.. Gewoon simpele dingen doen, hond uitlaten, boodschappen, in huis en op stal. Maar zeker niet fietsen of traplopen, de druk op t leer wordt dan veel te hoog!!

Sas67

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:03

Mijn westernlaarzen zaten direct lekker, en ik vond ze zó mooi dat ik er in het begin niet eens mee wilde rijden... Haha nu zijn ze aardig door de wol geverfd. Maar volgens mij kun je er het beste alles mee doen wat goed voelt, zou het rijden zeker proberen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:10

Mijn Petrie Perfect had ik in 3 weken ingelopen, ben er gewoon meteen mee gaan rijden. Wel via een opstapje maar dat deed ik toch altijd al.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:45

Ik ben er gelijk mee wezen rijden. Ik moest de eerste paar keer wel zowat óp mijn paard getild worden, zo stijf waren ze :D Maar inmiddels rijden ze fantastisch.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:50

Ben er meteen mee gaan rijden en veel gelopen en had ze in een week ingelopen (Petrie Olympics). Ik zweer bij Petries. Dit is mijn derde paar (vorige paren gingen beide 5 jaar mee).

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:55

Ik ben gewoon gelijk gaan rijden. Ging best snel goed zitten maar nu na 5 jaar kan ik er nog niet normaal op lopen (wel gewoon paardrijden), laat staan hoe dat gevoel zou moeten hebben als ik ermee ging lopen als ze nog niet ingelopen waren. Lijkt me niet echt plezierig

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:56

Heb nu nieuwe laarzen op maat gemaakt van Lipica , had ze gister voor het eerst aan en ervaarde alleen de stugheid van het nieuwe leer. Verder zitten ze heerlijk en heb ik nergens last van.
Petri's daar in tegen is een ware hel om in te lopen en dan moet je nog maar afwachten of ze ooit lekker gaan zitten...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:38

Ik zou absoluut niet gaan fietsen met nieuwe leren laarzen, daar krijgen ze een lelijke deuk van in je knieholtes. Gewoon thuis en bij de paarden mee lopen, en direct mee gaan rijden.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:46

ik heb ze om de dag ivm met zere voeten een half uurtje aangehad..
Daarna deed ik er natte handoek in, en zette de laarzen weg met een uitrek standaard.

Dit hoefte ik maar een maandje te doen, ik kon ze daarna de heledag aan.
Moet zeggen dat ik ze alleen aan heb met rijden, en perdirect de laarzen uit heb als ik klaar ben!.
Ben er overdreven zuinig op.. :+

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:48

Bij mijn eerste paar petrie laarzen was ik er zo blij mee, dat ik er alles mee deed.
Zelf als ik even de hond uit moest laten deed ik ze aan, ze waren zo ingelopen kan ik je vertellen!

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:50

Ik ben d'r gelijk mee gaan rijden. Even doorbijten dus :+ Maar nu zitten ze heerlijk!
Ga er niet eerst mee lopen en fietsen of wat dan ook want het zijn echt RIJlaarzen, dus ze moeten vormen naar je voet en been als je rijdt, dan zitten ze met rijden het best.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:54

Ik heb ze nog syeeds niet helemaal ingelopen maar ben er meteen mee gaan rijden en veel lopen op stal. Ik heb er 1 keer mee gefietst maar dat deed zooo zeur dat ik daar meteen weer mee gestopt ben..

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:54

Ik ben er ook gelijk mee gaan rijden. In het begin deed het wel pijn, vooral me knieholtes, maar na een paar weken zaten ze goed.
Lopen kan ik er nog steeds bijna niet mee...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 16:50

ohhh oke dankjewel voor jullie reacties
ik hoop dat ik er wel mee kan lopen want ik heb ze gekocht ( zie me andere topics) om mee te rijden en de wei en de stallen te doen. beetje afwachten dan maar

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:54

Ik zou de stallen er niet mee doen hoor. De viezigheid die uit de stal komt is erg slecht voor het leer. Zonde van zulke duren laarzen. Dan kan je beter stalschoenen (of jodphurs ofzo) erbij nemen.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:55

linnie050 schreef:
ohhh oke dankjewel voor jullie reacties
ik hoop dat ik er wel mee kan lopen want ik heb ze gekocht ( zie me andere topics) om mee te rijden en de wei en de stallen te doen. beetje afwachten dan maar

Ik zou er niet mee gaan mesten, want urine ed zijn ontzettend slecht voor het leer. Dat bijt echt en maakt je laarzen heel erg lelijk.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:57

Laarzen zijn gemaakt om mee te rijden en niet om mee te lopen. Als je er mee gaat lopen zakken ze heel anders in dan wanneer je er mee gaat rijden. Dus meteen lekker aan met rijden.