Shetlandpony is wel gechipt maar heeft geen echt paspoort?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Shetlandpony is wel gechipt maar heeft geen echt paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 15:01

Hoi bokkers!

Ik heb pas een shetlandpony gekocht. Ze is gechipt, maar heeft geen paspoort, kan dat? Ik heb wel zo'n oud entingsboekje voor honden en katten meegekregen;

Foto van internet
Afbeelding

Maar in dat boekje staat ook geen barcode van de chip.. Ik heb de oude eigenaar al gevraagd wat het chipnummer is en ga binnenkort met haar naar de dierenarts om te checken of ze een chip heeft.

Maar kan een pony zonder echt paspoort wel een chip hebben? Ik heb hier geen ervaring mee, al onze andere paarden en pony's hebben een paspoort en chip...

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:09

Zou kunnen dat ze wel een chip heeft, maar dat het paspoort nog niet aangevraagd is.
Dan moet de vorige eigenaar een papier hebben waar het mee aangevraagd kan worden.
Dat moet je opsturen naar de instantie of stamboek waar ze de pony hebben laten chippen.
Daarna krijg je je paspoort (zijn wel kosten aan verbonden).
Of de pony is gewoon niet gechipt, maar dat kan de dierenarts wel zien met de chiplezer.

Daphne__

Re: Shetlandpony is wel gechipt maar heeft geen echt paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 15:13

oke, dan ga ik er maar van uit dat ze geen chip heeft, óf dat de oude eigenaar iets voor me achterhoudt :)

Oude eigenaar heeft verder niks mee van de pony, ook geen papier om een paspoort aan te vragen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:29

Hij houdt wat achter :j
Klinkt niet heel waardevol... :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 20:56

Nouja, laat ik zeggen dat het me niks verbaasd ;)
Er is wel meer waar ze niet eerlijk over is geweest (Ook niet voor de pony), maar het verbaasd me niks hoor, was ook niet in de veronderstelling dat ik de waarheid over de pony te horen zou krijgen.

Heb vanmiddag contact opgenomen met het Shetlandstamboek, kreeg toevallig een bekende aan de telefoon :+ en zij en haar man mogen pony's chippen, dus we laten het even controleren en als ze er echt geen heeft dan laten we haar alsnog chippen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:12

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Voor de hele chipverplichting heb ik toen mijn pony laten chippen, en dat stickertje werd netjes in het paspoort geplakt.

Die oude boekjes, zoals jij die hebt, zou volgens mij anders ook een sticker in hebben moeten zitten.