Ik heb een praktische vraag aan jullie. Mijn driejarige is deze zomer beleerd en ik wil, aangezien de "r" alweer een tijdje in de maand zit, beginnen met het opleggen van dekens.
Ik start altijd met een 0-grams outdoor deken, aangezien de paarden op onze stal alle dagen buiten staan, maar... ondanks dat ik mijn driejarige al dagelijks heb laten wennen aan zijn regendeken, het op- en afdoen geen probleem is, blijft hij doodsbang voor dat ding als hij gaat rennen, en dan gaat hij hárd! Ik ben dus bang dat hij vroeg of laat een keer door de draad gaat (of erger).
Mijn eerste gedachte was, gewoon opdoen, hij went er vanzelf aan na een paar keer rennen, maar hij heeft hem nu al een week opgehad en hij blijft het doodeng vinden. Nu met het warme weer zonder deken, maar zal toch weer op moeten.
Wollen deken etc is ook geen probleem, het is, denk ik, vooral het "ritselen" en vooral op zijn kont.
nb--> aan tips zoals "geen deken opleggen" heb ik niets en vraag ik ook niet om. Ik leg mijn rijpaarden dekens op en dat is mijn eigen keuze.
Graag advies hoe te wennen? Of weten jullie misschien licht gevoerde outdoor dekens die minder geluid maken ofzo?
Heb eigenlijk nog niet meegemaakt met mijn andere jonge paarden dat ze het zo eng blijven vinden!