Enjoy the Ride Leersum 8 oktober 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarietteRV

Enjoy the Ride Leersum 8 oktober 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 20:43

Komende zaterdag is er een Enjoy the Ride in Leersum georganiseerd door www.endurancealive.nl.

ZIjn er hier meer mensen die gaan?

Tancreda4

Re: Enjoy the Ride Leersum 8 oktober 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:04

Jeps, ikke!! Ik hoop dat de weersvoorspellingen wel wat bij trekken..... Anders moet ik met regendeken gaan rijden :? welke afstand ga jij doen?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:58

Dochter Anouk heeft geregeld dat wij daar samen gaan starten. Zij met haar arabiertje en ik met onze KWPN merrie. Volgens mij zijn we begeleiders van mensen die meer willen weten over endurance. Zij wilde daar graag rijden en of ik mee wilde. Leek haar leuk (we hadden het wilde plan gehad om dit jaar samen enkele endurance wedstrijden te rijden, maar door omstandigheden heb ik mijn merrie niet kunnen starten en zij wel haar arabier-ruin). Dus dit was nog onze kans om samen te rijden. Volgens mij rijden wij 26 km.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 00:01

Wij rijden van onze stal met z'n 10-en of 11-en mee (ben de tel een beetje kwijt ;) ). Ik rij niet op m'n eigen paard, een KWPN ruin, omdat mijn zus hem rijdt.
Ik rij op een arabier merrie. Ben benieuwd :D We rijden de 16 km.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 05:33

Dat is een best groepje, leuk :D

Baal wel enorm van het weer moet ik zeggen.... Rijden jullie met uitrijdeken met regen? Ik zit zo te twijfelen, normaal doe ik het niet, maar 26 km met tussendoor stappen en pauze, en een gevoelige rug zit ik er nu wel over te denken...

Sas67

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:26

Misschien, laat het afhangen van het weer!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:38

Nee wij rijden zonder uitrijdeken (hebben er maar 1 voor 2 paarden, wordt lastig delen toch. uitrijdeken nummer 2 moet er nog komen). Tijdens de stop en na de rit goed warm houden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:40

De stop is ergens onderweg, daar kan ik geen deken naar toe brengen helaas, dus dan maar doorstappen met de stop ofzo ;) Jammer dat het weer zo tegen zit, maar we gaan ervoor. Lange wax jas aan en gaan met die banaan :+

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:45

Ik hoop dat mijn eega/groom naar de stop komt met de auto met daarin de dekens. Op het kaartje staat nergens waar de stop is, dat is een beetje lastig.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:47

Ik ben vrijwilliger!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:46

de vorige keer was ik er bij, met 3 paarden en het was echt super leuk en gezellig. helaas kunnen we dit keer niet, maar hopelijk de volgende keer weer wel :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:23

Ik heb echt genoten!! Ik heb de rit uiteindelijk alleen gereden, enkel het eerste deel met mijn rijmaatje, maar die ging een beetje te snel voor ons ;) Maar ik heb toch enorm genoten! Vos was super braaf. Oh, ook nog een echte vos gespot! Gaaf :D Goed georganiseerd ook :j

Ik weet niet of ik iemand van jullie nog ben tegen gekomen? Ik was de gene die alleen reed met een maanoog-vos :))

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:38

Hier nog iemand die met volle teugen heeft genoten! We waren niet te missen, we zijn met die enorme veewagen gekomen ;)
Even was het niet zeker of ik mee kon, aangezien de merrie die ik reed niet de wagen op wilde en dr trucendoos open trok, uiteindelijk eieren voor dr geld en ik zit nog na te genieten!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:40

Ik had de vrachtwagen zien staan ja!! Echt een ega ding, die rode toch??
Hoelang heb je over de 16 gedaan?

Wij hebben 3:21 over de 26 km gedaan, met een gem. snelheid van 7.6 km/h. Leuk zo'n gps speeltje :))
Afbeelding

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:30

het was echt Enjoy the Ride voor ons! Eerst vanmorgen enige vertraging omdat mijn paard van slag was vanwege de andere routine. Zij mocht niet op de wei en de rest wel. Dat was al raar en ze werd een beetje nerveus en besloot dat ze eigenlijk liever thuis wilde blijven. Haar trukendoos voor het niet inde trailer willen werd ook weer geopend; dat houdt in dwars op de klep staan, van de klep aflopen. Uiteindelijk is het toch gelukt en ging ze toch wel mee (ik stond al op het punt om haar thuis te laten). Samen met de arabier van dochter richting Leersum. Wij hebben ook de 26 km gereden. We zouden om kwart voor 10 starten, maar dat konden we niet meer redden, dus een SMSje naar de organisatie en we konden om half 11 starten met een groepje. Om 10 over half 10 waren we er. Aangemeld, paardjes uitgeladen, opgezadeld en ook weer met wat vertraging gestart (5 minuutjes later). Er was nog wat onduidelijkheid over de peesbeschermers van dochter die ik wel ingepakt zou hebben, maar in onze GROTE auto niet meer kon vinden. OP de pauzeplaats kwam ik ze weer tegen, verstopt in de (lege) wateremmer. Gelukkig hadden we ook nog reserve peesjes bij ons, dus die maar omgedaan bij de arabier.
Mijn jonge dame werd erg vrolijk en ze wilde dolgraag lopen. Het eerste stuk moest ik haar alleen maar inhouden. Jeetje wat was die blij! Ze wilde eigenlijk alleen maar hard. Lekker gereden met een paar kleine regenbuitjes. Op de pauzeplaats gestopt. Complimenten voor de goede verzorging! Lekker soepje. Verder niks gegeten (kan ik niet zo goed tegen tijdens het rijden). Mijn paardje vond dat de pauze lang genoeg was geweest en begon al weer te draaien. Dus op paard en weer verder. Ze was uitgerust, want de turbo ging weer aan. Het laatste stuk ging ook weer lekker. Twee van ons groepje (van 6) moesten onderweg afhaken, want 1 paardje verstapte zich en liep niet helemaal goed meer. Wij zijn met ons 4tjes doorgegaan. In een lekker tempo doorgedraafd. Laatste modderige stuk maar gestapt. lekker op adem. Bij de trailer stond alweer lekker eten klaar, voor de paarden dan. Dekentje op, bakkie eten erbij, hooi en water. Wij ook maar even wat gegeten en gedronken. Ik vond het erg gezellig, mede door onze mede ruiters. Heb genoten van de rit. Ook bij vertrek begon mijn paardje nog even te prutten, maar na een paar minuten liep ze toch zo de trailer in. Thuis gekomen haar even afgespoeld met warm water; alle drek zand en zweet er weer af. Op stal gezet met een lekker wollen dekentje om. Troep uit gepakt. Wij thuis op de bank bijgekomen met een pizza.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:32

Tancreda4 schreef:
Ik heb echt genoten!! Ik heb de rit uiteindelijk alleen gereden, enkel het eerste deel met mijn rijmaatje, maar die ging een beetje te snel voor ons ;) Maar ik heb toch enorm genoten! Vos was super braaf. Oh, ook nog een echte vos gespot! Gaaf :D Goed georganiseerd ook :j

Ik weet niet of ik iemand van jullie nog ben tegen gekomen? Ik was de gene die alleen reed met een maanoog-vos :))

ik stond op de start/finish parkeerbeeher en ik zei nog tegen je "wat heeft je paard een mooi oog"!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:37

Nou, ik heb jullie natuurlijk allemaal zien weg gaan en de meesten zien terug komen.
Helaas was er een ongelukje gebeurd in het bos, er liep een witte pony los door het bos waar nog een zadel en hoofdstel opzaten. Maar die kwam niet via onze rit, eigenaar was nog lang aan het zoeken maar we hebben niet meer gehoord of hij gevonden is helaas.
Maar door die witte pony is een groepje Friezen heel erg geschrokken en 1 van de ruiters ten val gekomen.
Haar paard was ook aan de haal maar die is gelukkig weer vrij snel gevangen.
Helaas is het voor haar naar afgelopen, ik heb haar naar hiet ziekenhuis gebracht en ze blijkt een gescheurd schouderblad te hebben.
Erg naar, maar gelukkig moet het wel weer allemaal goed komen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:12

Ah was jij dat, toch nog stiekem een bokker gemeet :))

Jeetje, wat erg zeg van dat ongeluk, ik hoorde wel dat er een aantal los liepen (2 paarden?) en zag jullie met die Fries bezig met afzadelen en inladen etc. Echt een nachtmerrie vind ik dat altijd, dat je paard er vandoor gaat in het bos, en helemaal in een bos wat niet bekend is voor het paard.... Brrrrrrrr. Wat naar ook dat het voor de eigenaar zo rot is afgelopen.

Zat er nog wel aan te denken, omdat ik tijdens een galop ook er bijna af vloog omdat er opeens een enge boomstam stond *zucht* en ik al meer dan een uur niemand was tegengekomen. Moet er niet aan denken dat je alleen bent, eraf valt en je paard er vandoor gaat.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:51

Tancreda4 schreef:
Ik had de vrachtwagen zien staan ja!! Echt een ega ding, die rode toch??
Hoelang heb je over de 16 km gedaan?

Wij zijn om 12.05 uur gestart en waren om 14.25 uur geloof ik terug. We wilden proberen met de hele groep te blijven rijden, maar na een half uur/3 kwartier bleek dat dat niet ging werken en zijn we opgesplitst. Wij zijn toen met z'n 7en verder gegaan en de andere 3 op hun eigen tempo.
Ondanks dat de merrie die ik reed al een tijd geen langere stukken meer heeft gereden dan 8 km, deed ze het super! De renbaan-mentaliteit zit er nog in ;)
Eenmaal met z'n 7-en op pad hebben we een lekker tempo aangenomen, bijna alles gedraafd, maar op een tempo wat alle paarden lekker vonden.
Zowel m'n eigen paard en de merrie die ik reed raakten geïrriteerd van het continue wachten in het begin.
Ik ben nu nog helemaal happy, het ging zo supergoed!
De volgende keer laat ik voor- en nakeuren, was nu zo zenuwachtig dat Fennah al opgezadeld stond toen ik pas dacht aan keuren ;)

Inderdaad die rode vrachtwagen! Zo groot dat wij met de paarden ergens anders moesten laden, omdat hij in Leiden de bocht niet kon maken om naar de boerderij te rijden ;)

Vandaag staan de paarden er moe, maar goed en voldaan bij :) Allemaal lekker een dekentje op en lekker het land op!
Zowel eigen als 'leen'-paard nagekeken en ruggen en pezen zijn goed :D
Eigen paard is snel gevoelig op z'n rug, maar heeft nergens last van! Merrie iets gevoelig op haar rug.

Mazzeltje, dan heb ik jou zeker gevraagd of ik met de Fiat 500 op het erf mocht gaan staan, omdat hij volgepakt was met harnachement voor 4 paarden ;)

Er werd ons bij de stop inderdaad gevraagd uit te kijken naar een paard zonder ruiter, getver wat is ruiter naar gevallen!

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:21

Ik was er ook bij. Wij zijn om 11.30 gestart met de 18 km. Het was echt helemaal super! Goed georganiseerd en allemaal leuke mensen. Dit waren wij, ik sta vooraan in het midden. Afbeelding

SpeTTerDesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:30

Ik was er ook bij :j :D Het was erg geslaagd!! Behalve die regen dan.

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:03

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:47

Ik was er ook bij samen met een stalgenooit en haar fries :D
Het was super, alleen jammer van de regen maar gelukkig ook zon gehad !

Afbeelding

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:48

SpeTTerDesi schreef:
Ik was er ook bij :j :D Het was erg geslaagd!! Behalve die regen dan.

Afbeelding

Wij stonden naast elkaar met de trailers toch ? :)

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:07

Helaas geen foto's van ons met de paardjes (mijn man staat er hier en daar wel op, op de pauze-plaats. liep in een blauw fleece-vest met opschrift brandweer twente)
En onze hond was ook mee. Zij staat wel op de foto. :)

Afbeelding

O ja onze auto staat ook nog op de foto.
Maar wij niet. |(