Had een periode problemen met haar omdat ze nogal kan doordrammen (vooral met eten) en overal doorheen stampt.
Gelukkig begint bij haar eindelijk het kwartje een beetje te vallen en is ze hanteerbaar met voeren en loopt ze nu om dingen heen
Toch vraag ik me af of dat beest niet gewoon hardstikke kierewiet is, of speelt er iets mee van gedeeltelijke blindheid.
Ze mag met mn oude paard als ik er ben lekker los op het tussenstukje tussen de weides (omdat in hun wei bijna geen gras is). Maar dan is het natuurlijk erg leuk om op en in alles te gaan staan. Lees ze gaat precies in de emmers staan (emmers die er nu dus staan zijn allemaal Fenjaproof
). Verder heeft de staleigenaar regelmatig brood bij de bakker vandaan. Dus er vliegt regelmatig een broodzak door de lucht omdat mevrouw een spelletje heeft gevonden met de broodzak in de hoop uiteindelijk te worden beloont met brood (in tegenstelling tot mn oude die er alleen maar aan durft te snuffelen). Regelmatig wordt alles van de kastjes en hokken afgeveegd door haar om te kijken of daar wat eetbaars tussenligt. En dan gezelschap: Menselijk gezelschap is natuurlijk het leukste wat er is. dus hoe groter de groep hoe liever ze er een keer doorheen komt of komt snuffelen. En dan is ze toch wel heeeeeeel groot.
Maar nu heeft ze een nieuw spelletje gevonden en kan dat niet zo goed rijmen met paardengedrag. Ben op Horse event wezen kijken bij een clinic van Annemarie vd Toorn en vertelde ze juist dat een paard breed kijkt, dus smalle dingen (zoals trailers) zijn "moeilijk" te zien. Maar Fenja zoekt nu juist smalle doorgangen op. Twee weken terug stond de trailer op het erf en tussen de trailer en de muur zat een kleine meter. Mijn ouwe zou zich wel 10x bedenken om daar in haar eentje doorheen te gaan. Maar Fenja doet dat gewoon triomfantelijk 5 a 6 keer. Toen zaten stalbaas en ik al te kijken van die is kierewiet.
Van de week maakte ze het nog bonter. Ik zat/lag heerlijk op een stoel met een kastje ernaast (tegen een muur aan). Daar zat ong. 30 cm tussen. En natuurlijk komt ineens Fenja eraan hobbelen en probeert met een grote duw daar doorheen te komen. Tot ze er dan toch echt achterkomt dat dat niet gaat lukken. Gaat ze via de andere kant kijken, en nee daar lukt het ook niet.
Gister stonden de stoelen bijna precies hetzelfde alleen de ruimte ertussen was nu een kleine 40 cm. En ja hoor Fenja komt er aangeboemeld en wurmt zit er tussen door. Blijkbaar had ze haar doel bereikt want mevrouw stond me triomfantelijk aan te kijken en is daarna weer naar de grasprietjes gegaan.
Het is jammer dat ik geen filmpjes heb van haar acties, want kan wel zeggen dat je er alleen maar om kan lachen.
Maar vraag is dus of dit nog steeds "normaal" gedrag is, of zit er iets medisch achter?

daar zijn we zeker mee bezig (hou daar zelf totaal niet van), Gelukkig luistert ze wel redelijk goed met wegsturen. Alleen denkt ze dat ze het na 1 minuut weer opnieuw kan proberen (en dat gaat dan gewoon 10x door).
)

)
. Vandaag was het 20 cm. Heb toen maar heel snel de stoel achteruit getrokken toen mevrouw er als een stormram tussendoor wilde.
Kat bleef nog gewoon zitten ook nog. Dus heel snel paard weggehaalt, maar katje had dus echt een nat ruggetje
. Ik boos en zet haar verder voor straf terug op de wei (jaja