8 jaar en wedstrijd rijden ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilayda

8 jaar en wedstrijd rijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 12:04

Hallo

Mijn dochter van 8 wil heel graag wedstrijden rijden.

Wat ik dus wil weten is hoe ik dat aan moet pakken (ik weet dat ze lid moet zijn van een pony club) maar wat er allemaal bij komt kijken.
En wat moet ze allemaal kunnen??

Ze rijd nu nog gewoon op de manege (niet met haar eigen pony)
Maar zit eraan te denken om 1x in de week instructrice naar stal te halen voor les.

Wat raden jullie mij aan?

MelanieB

Re: 8 jaar en wedstrijd rijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:07

Sowieso lid zijn van een vereniging die aangesloten is bij de KNHS (dit kan niet-rijdend lid, of rijdend lid).
Coupons(al word dit volgend jaar wss digitaal) lidmaatschap KNHS, startkaart.

B proefjes zijn op de KNHS site te vinden, oa galop, grote volte, gebroken lijnen, van hand veranderen, stap, draf, middendraf ed

Ik zou eerst lekker met onderlinge wedstrijdjes kijken, is er op de manege niks?

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:11

er worden wel eens recreatie wedstrijden georganiseerd, daar heb je geen startkaart voor nodig en toch zie je een beetje wat je kan verwachten tijdens een echte wedstrijd. Kijk eens op www.wedstrijdplatform.nl daar kan je de wedstrijdjes op vinden! Succes met de topper in de dop

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 12:12

MelanieB schreef:
Sowieso lid zijn van een vereniging die aangesloten is bij de KNHS (dit kan niet-rijdend lid, of rijdend lid).
Coupons(al word dit volgend jaar wss digitaal) lidmaatschap KNHS, startkaart.

B proefjes zijn op de KNHS site te vinden, oa galop, grote volte, gebroken lijnen, van hand veranderen, stap, draf, middendraf ed

Ik zou eerst lekker met onderlinge wedstrijdjes kijken, is er op de manege niks?

Op de manege heb je 1 soms 2 keer per jaar een F proefje. Dit heeft ze nou een keer gedaan maar op een pony van de manege want de eigenaar vond het iets te hoog gegrepen om met onze eigen pony te komen.
En m'n dochter wil toch wat meer rijden dan dat vandaar.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 12:13

Orchidee21 schreef:
er worden wel eens recreatie wedstrijden georganiseerd, daar heb je geen startkaart voor nodig en toch zie je een beetje wat je kan verwachten tijdens een echte wedstrijd. Kijk eens op http://www.wedstrijdplatform.nl daar kan je de wedstrijdjes op vinden! Succes met de topper in de dop

Ow super, ga gelijk even kijken.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:21

Bixie?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 12:22

Jumpie schreef:
Bixie?

hoe moet je je daar voor aanmelden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:24

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:28

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 12:34

Heb net zitten kijken op de site, lijkt me wel leuk.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:35

Bixie mag vanaf 6 jaar en is erg leuk, je dochter hoeft er zelfs geen lid van een verenging te zijn. Mijn dochter ook 8 start het ook, vaak voor alle kinderen een aardigheidje en opbouwend commentaar!!

M_INEKE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:38

Je zou ook eens kunnen gaan kijken bij wedstrijden in de buurt. Kun je vinden op http://www.startlijsten.nl Misschien dat je daar ook bekenden tegen komt, waar je iets van leren kunt. Een goede instructeur kan je natuurlijk ook veel vertellen.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 12:48

kiomiamigo schreef:
Bixie mag vanaf 6 jaar en is erg leuk, je dochter hoeft er zelfs geen lid van een verenging te zijn. Mijn dochter ook 8 start het ook, vaak voor alle kinderen een aardigheidje en opbouwend commentaar!!

Ow leuk zeg, heeft ze er al een gereden of ben je er wel eens geweest?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 12:49

M_INEKE schreef:
Je zou ook eens kunnen gaan kijken bij wedstrijden in de buurt. Kun je vinden op http://www.startlijsten.nl Misschien dat je daar ook bekenden tegen komt, waar je iets van leren kunt. Een goede instructeur kan je natuurlijk ook veel vertellen.

Ja ik denk dat ik eerst ook eens ga kijken naar zo een bixie proefje in de buurt, kan m'n dochter ook gelijk zien hoe het gaat.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:51

Bij ons in NH zijn er ook wel eens bixie wedstrijden open gesteld voor niet KNHS leden, dat is dus ideaal om eens te proberen!!!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 13:00

kiomiamigo schreef:
Bij ons in NH zijn er ook wel eens bixie wedstrijden open gesteld voor niet KNHS leden, dat is dus ideaal om eens te proberen!!!

Ja lijkt me leuk, k ga is rond googlen

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:40

ik zou inderdaad ook eerst bixie wedstrijdjes rijden. hier kunnen ze veel van leren en wordt vaak ook leuk georganiseerd.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:40

zou lekker beginnen met bixie rijden, kan je ze in het begin ook nog vasthouden (de pony dan) en je kunt ze ook nog aanwijzingen geven en het is allemaal spelenderwijs, harstikke leuk voor kinderen. als je lid bent van een vereniging en de knhs kun je een gratis bixiekaart aanvragen, tevens hebben ze bij de knhs ook een boekje met de bixieproefjes erin (en er staan ook nog wat spelletjes in) misschien dat het inmiddels iets gewijzigd is, het is al een paar jaartjes terug dat ik het met mijn kinderen heb gedaan. zij vonden het altijd erg leuk, helaas waren er bij ons in de omgeving niet zo heel veel bixiewedstrijden

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 08:11

Dankje voor jullie reacties.
Ben al een beetje aan het rond kijken voor die bixie wedstrijdjes en wat ik erover hoor en lees is er positief. Dus binnekort gaat ze hopelijk van start.

mieke0264

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:52

De F proefjes zijn heel leerzaam en super om mee te beginnen. zo krijgt uw dochter en de pony een beetje wedstrijdervaring. Als ze dit heel erg leuk vind en echte wedstrijden wil gaan rijden is het verstandig om nog even te wachten tot ze 10 jaar is.
Bij Manege Oostmoer worden regelmatig leuke F wedstrijden georganiseerd, deze manege is heel kindvriendelijk.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:47

Ik zou haar zelf niet in een Bwedstrijd gooien..
Tenzij ze een Bponytje heeft, dan rijd je tussen allemaal jongere kinderen.

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:49

Idd Bixie is een absolute aanrader. Mijn dochter is 6 en heeft nu zo'n 20 bixiewedstrijdjes gereden, springen en dressuur. Erg leuk voor de kleintjes en ze leren er veel van.