Ariat outdoorlaarzen: waar te koop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margje

Ariat outdoorlaarzen: waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 11:10

Nu ik met pijn in mijn hart mijn net niet passende Dubarry's heb verkocht ben ik met spoed op zoek naar andere outdoorlaarzen. Ik heb inmiddels besloten dat ik de Ariat Windermere wil kopen, maar nu moet ik ze nog zien te vinden. Gisteren na mijn werk na Divoza gereden, maar daar gingen ze maar tot 41,5 en ik moet 42 hebben... En Divoza is niet de enige waar mensen met grote voeten niet terecht kunnen: bij bijna alle webshops gaan ze maar tot 41,5. Alleen bij de Paardendrogist hebben ze 42, maar daar zit weer twee weken levertijd op. Als het niet anders kan, dan moet dat maar, maar eigenlijk wil ik ze gewoon per direct hebben. Al is het alleen maar omdat ik zaterdag naar de Military in Boekelo ga en geen goede waterdichte schoenen heb waar ik lekker op kan lopen...
Weet iemand een adresje in Gelderland waar deze laarzen te koop zijn? Op de site van Ariat staan wel verkooppunten, maar dat zijn heel veel ruitershops waar ze bijvoorbeeld alleen kleding en chaps enz. hebben. Of weet iemand misschien of er heel toevallig bij de military een stand is waar ze te koop zijn? Kan ik ze meteen goed inlopen ;) .
Ervaringen met de Windermere zijn trouwens ook heel welkom!

Suusie22

Re: Ariat outdoorlaarzen: waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:26

EJ? of divoza in enschede?

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 11:27

Nee, bij allebei hebben ze ze maar tot maat 41,5. Ook bij EJ.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:29

Welke Engelse maat is dat? 10 toch?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:31

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:33

Die link wilde ik ook geven idd, vandaar mijn vraag over de maat 10 ;)

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 11:47

Haha, daar had ik ook al gekeken... En naar aanleiding daarvan de maattabel van Ariat opgezocht, maar ik moet maat 10,5 hebben. Inmiddels heb ik ze op de site van Het Gareel in Schijndel gevonden en daar een mailtje achteraan gestuurd wat betreft levertijd. Maar tips zijn zeker nog welkom!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:49

Die mailen niet terug is mijn ervaring, dus misschien beter even bellen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:51

Margje schreef:
Haha, daar had ik ook al gekeken... En naar aanleiding daarvan de maattabel van Ariat opgezocht, maar ik moet maat 10,5 hebben. Inmiddels heb ik ze op de site van Het Gareel in Schijndel gevonden en daar een mailtje achteraan gestuurd wat betreft levertijd. Maar tips zijn zeker nog welkom!

Dat is gok ik de verkeerde maattabel.....

http://www.ariat.com/SizingCharts.html

Jij hebt denk ik naar de onderste van de 3 rijen gekeken, maar het is gebruikelijk (net als bij Petrie) om de UK-maten te gebruiken.
Ik heb Ariats in maat 40,5 en koop altijd maat 7.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:05

De ruitershop in Harmelen verkoopt ook via een webshop en heeft Ariat. Hun webshop is zeker niet up to date (en op mail reageren ze niet snel), dus je zou er een belletje aan kunnen wagen :j :j

Maar zorg wel dat je zeker weet dat je duidelijk hebt welke maat je moet hebben ;)

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 12:20

manzano schreef:
Margje schreef:

Dat is gok ik de verkeerde maattabel.....

http://www.ariat.com/SizingCharts.html

Jij hebt denk ik naar de onderste van de 3 rijen gekeken, maar het is gebruikelijk (net als bij Petrie) om de UK-maten te gebruiken.
Ik heb Ariats in maat 40,5 en koop altijd maat 7.

Hmm... Daar moet ik dan nog even achteraan. 10,5 zou dan een beeeetje groot zijn. Maar toevallig krijg ik net mail terug van een ruitershop die ik had gemaild, dat ze de maat 41,5 (10) op voorraad hebben. Ook op de site van EJ staat dat maat 41,5 gelijk staat aan maat 10. Gisteren heb ik ze aan gehad, maar alleen naar de EU maat gekeken. Bij telefonisch of mailcontact gaat het vast wel goed met maat 42, maar met bestellen is het wel handig om te weten welke maat ze bedoelen! Hoewel ik eigenlijk vind dat ze er gewoon de EU maat bij moeten zetten :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:24

Ja dat ben ik helemaal met je eens :j :j
Ik vind het ook altijd maar onoverzichtelijk....

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 15:26

En ze zijn besteld! Vrijdag komen ze als het goed is binnen bij Cavaletti Ruitersport in Ruurlo. In US maat 10,5 overigens... Maar dat is net wat zij zelf handig vinden denk ik,mij is beloofd dat het 42 is. Ik ben benieuwd,als ik zeker ben dat ze goed zitten en ze meteen lekker lopen kan er zaterdag meteen de modder mee in,maar dat is wel een beetje zonde... In ieder geval bedankt voor de tips allemaal!

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 15:54

Nog even voor de volledigheid,voor degenen die ook in de war raakten van de US en UK maten: bij de link hierboven,De Kroo Ruitersport, gaat het ook om US maten. De grootste maat die ze hebben is dus 41,5. Bij alle winkels waar ik het heb nagevraagd ging het om US maten voor Ariat ( zelfs al zijn ze nu in de UK besteld...).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:00

Ja volgens mij is tot 41,5 de standaardmaat voor voorraad :j
Gewoon altijd ff navragen welke maten ze hanteren...... Ik ben nl. niet anders gewend dan dat het altijd UK was. Maar als ze het gewijzigd hebben is dat goed om te weten aangezien ik binnenkort ook weer wil gaan bestellen.

DeniseSabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:49

Ik ben vandaag bij Divoza geweest om deze laarzen te passen, daar hadden ze inderdaad ook maar tot 41,5.
Ben heel blij met de sites die hier gegeven zijn :D Ik ga ze zo gauw mogelijk bestellen!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:50

Margje schreef:
En ze zijn besteld! Vrijdag komen ze als het goed is binnen bij Cavaletti Ruitersport in Ruurlo. In US maat 10,5 overigens... Maar dat is net wat zij zelf handig vinden denk ik,mij is beloofd dat het 42 is. Ik ben benieuwd,als ik zeker ben dat ze goed zitten en ze meteen lekker lopen kan er zaterdag meteen de modder mee in,maar dat is wel een beetje zonde... In ieder geval bedankt voor de tips allemaal!

Ariat valt vaak iets groter :) ik heb een maat 38.5 schoenen en 39 laarzen. Ze zitten beide goed. Maat 39 is wat ruimer, moet ik een zooltje bij in doen. Dus hij gaat vast passen *D

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 17:51

Inmiddels heb ik ze gelukkig al wel een tijdje en er moet inderdaad een zooltje bij in, maar dan zitten ze goed!