Contract opstellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Contract opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:44

Ik zoek iemand die me wilt helpen met een contract op te stellen m.b.t het verkopen van een paard.

Er zitten een paar aparten eisen bij, en ik ben niet zo goed ik dit verwoorden.

Wie o wie wilt mij hiermee helpen?
Pb me maar eventjes

Alvast bedankt!

Lycan_Tresia

Re: Contract opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:10

Ik ben er ook niet zo goed in. Maar ik weet wel dat je de volledige namen van de ex-eigenaar en nieuwe eigenaar erin moet schrijven en de overeengekomen prijs met de betaalswijze (cash of overschrijving). Beide partijen moeten het tekenen (met 'gelezen en goedgekeurd) en ieder moet een exemplaar krijgen. Ook best een beschrijving en leeftijd van het paard moet erin staan (met het chipnummer of tattoo). Succes!

Navanja

Re: Contract opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:15

Ik haal mijn contracten hier vandaan, en pas ze zelf aan. Ik ben nu ook bezig met de voorwaarden op mijn website, even puzzelen, en het ziet er eng uit.. maar helaas in deze tijd moet er eigenlijk wel mee werken. En ik vind deze contracten een fijn uitgangs punt. Het boek is ook erg prettig om te hebben.

Joline_

Google eens. Daar zijn een hoop (ver)koopcontracten te vinden. Misschien een beetje aanpassen en je
kunt hem zo gebruiken. :)

Navanja

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:39

Ik heb nog nooit een paard/ pony verkocht met een verkoopcontract. Maar heb 1 koper ooit voordat ze de pony kwam ophalen een mailtje gestuurd dat ze akkoord was met de verkoop van pony **** met al haar ge- en verbreken. In dat mailtje heb ik nogmaals alles "verteld- bevestigd- benoemd" wat ik haar zo verteld had, omdat deze pony wat ge- en verbreken had.
Op de een of andere manier had ik bij deze vrouw het gevoel dat er een "addertje onder het gras zat". Achteraf nooit geen problemen gehad en had ik geen betere nieuwe eigenaar kunnen wensen voor mijn pony..