Een vriendin van mij en ik willen graag een keer samen gaan paardrijden. Nou is het probleem dat ik wel een paard heb maar zij niet. Ze heeft ongeveer een jaar rij-ervaring en we zoeken iets in de buurt van Oss/Ravenstein. Iemand een idee hoe we dit het beste kunnen aanpakken? Ik zat te denken aan een paard huren voor haar maar dat doen ze hier volgens mij niet in de buurt. Iemand tips?
Bedoel je een jaar lang 1xweek rijles? Want dat is niet zoveel rij ervaring, ik denk dat er dan weinig maneges je een paard/pony zonder begeleiding mee zullen geven. Waarom sluiten jullie je niet aan bij een georganiseerde buitenrit? Mag je met je eigen paard vast mee rijden.
Ze had 2x per week rijles, maar inderdaad op een manege. Ben me er bewust van dat dit niet zo veel is. Een georganiseerde rit zal ik eens naar kijken. Dank je!
Mjah, rit uitstippelen is natuurlijk niet zo moeilijk Het gaat erom dat we met of zonder begeleiding paard kunnen huren of iets dergelijks. Maar aangezien ze ook maar kort rij-ervaring heeft.
Hoe doen andere bokkers dit?
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 03-10-11 16:17
Samen op stap met 1 paard, de ander op de fiets? En dan onderweg ruilen? Zo doen mijn man en ik ook al jaren samen met 1 paard, gaat prima.
Wat SusanH zegt kun je inderdaad gaan doen, werkt altijd! Maar je kunt natuurlijk ook met een groep een bosrit gaan doen. Of misschien zijn er ook wel maneges in de buurt die met een begeleider en jullie tweetjes op buitenrit gaan.
Dat ze 1 jaar rijervaring heeft betekent niet dat ze nog niet kan rijden.. Ik ken haar natuurlijk niet.. Waarschijnlijk kun je je inderdaad het beste aansluiten bij een manege die strandritten organiseerd..
BullyCotton
Geplaatst: 13-10-11 15:47
Op zoek naar een verzorgpaardje in de buurt? En daar wat ervaring mee opdoen, en uiteindelijk een keer een buitenritje? Of vaker? Als je goedd zoekt, zijn er zat, ik heb in 1 dorp aantal jaar terug 10 verzorgpaarden gehad. En niemand kon er altijd 1 vinden, onzin dus (hierdoor hebben mijn ouders me maar een eigen gekoocht haha, kost iets minder tijd)