Pony Scheren??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

Pony Scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 19:31

haallo allemaal, ik heb een beetje na zitte denken over het voorjaar :') en ik vraag me af of je een pony (in mei 2 jaar oud) in het voorjaar kan scheren.
want ze zit nu al best dik in haar vacht en ze staat 24/7 in de wei, dus ik dacht dat als het weer warm weer word ik haar vacht het beste kon scheren of poetsen tot het weg is??

Dus wat kan je het beste doen?
!!Dit is gewoon een vraagje!!

Linsey_X

Re: Pony Scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:13

Als ze 2 is zou ik niet weten waarom je haar zou willen scheren??
Ik zou haar gewoon lekker gaan poetsen :)
Als ze 24/7 buiten staat dan zou je ook met dekens moeten gaan slepen etc.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:17

Ik zou een twee jarige niet scheren.Het vachtje dat ze nu aan gaat maken heeft ze nodig om lekker warm de winter door te komen. Nu zal ze het wel even warm hebben met zo'n beginnende winterjas maar de temperaturen zijn ook (te) hoog voor deze tijd van het jaar. Voor je het weet slaat het weer om en is je pony heel blij met haar vachtje.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:30

VSW -> SV

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:39

Over het algemeen regelen ze dat prima zelf met hun vacht :) Dit jaar hadden we dan wel weer een extreem warm voorjaar.. Paarden maken of verkiezen vacht aan de hand van de lengte van de dagen en als dat niet klopt met de temperatuur wordt het nog wel eens zeuren. Op zich zou je pony in het voorjaar best zelf dr vacht moeten kunnen regelen iig. Met goed poetsen kun je een beetje helpen :) Let nu wel op dat je nu niet al te stevig meer gaat poetsen, je moet voor de winter het huidvet goed laten waar het is voor de warmte. Je hebt een schimmel toch? Hoe zit ze nu in de vacht? Mijn welsh schimmel gister geschoren (die moet op show, vandaar) die had echt al een behoorlijke vacht!

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:53

Ik zou een paard van 2 nog niet scheren (tenzij show / keuring). Moeder natuur regelt de vacht heel prima en na een paar keer flink poetsen ben je zo van al het haar af.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 20:52

oke heel erg bedankt allemaal :D

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:06

Ik heb (ook) een verzorg-veulen (nu 1) eb die had vorige maand al een dikke vagt.
soms ook nogsteeds in de lente, wat dan allang weg moet zijn.
Maar dat regelt de pony zelf: dat is de natuur!
Blijkbaar heeft de pony dan een dunne vetlaag, of s'nachts heeft hij het koud/fris.
Ik zou niet scheren, je rijdt toch nog niet op hem? (heb wel is gezien mensen op veulen, echt sielig!)
Dekentje is iets anders: als het echt -7 ofzo is ga ik het wel doen.
Dan heb ik er een goed gevoel over en tjha +:)+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:27

-7 is peanuts voor paarden met een wintervacht hoor :=

Sommige paarden (geloof dat vooral Shetlanders daar vaak last van hebben) komen moeilijk uit hun vacht, dan is het soms wel even lekkerder om te scheren in het voorjaar :)
paardengekD: paard regelt zn vacht aan de hand van de lengte van de dagen (je merkt; het is intussen al een stuk vroeger donker!) dus niet aan de hand van ''of hij het koud heeft''.

Pearlgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:13

Ik zou het ponytje niet scheren ,... is nog vrij jong ,... jonge paarden zijn nooit mooi in hun dikke haren . Maar op die leeftijd scheren vind ik niet echt gezond xx