Kledingvoorschriften jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Kledingvoorschriften jury's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 14:49

Morgen is hier in België het nationaal kampioenschap bij de LRV en ik moet gaan jureren. Heel leuk... Ik kreeg dus een mooie brief thuisgestuurd met daarin alle nodige info, plus een uitnodiging voor een extra juryavond met Wim Ernes afgelopen dinsdag. Heel leuk en was ook weer erg interessant, maar daar wou ik het niet over hebben. Wel over het volgende... Verderop in diezelfde brief stond volgend paragraafje - ik citeer:

"Mogen wij vragen dat de juryleden en medewerkers net zoals de ruiters passende kledij dragen (liefst een (donker) pak met das en LRV jas)"

Tja... Nu begrijp ik wel dat ze niet graag hebben dat ik ik een modderig joggingpack met rubber laarsjes met bloemetjes op kom jureren (om het even in het belachelijke te trekken), maar wat vinden jullie nou van deze voorschriften? En vinden jullie dan dat ik morgen in mijn galajurk moet gaan jureren? :+ Ben nl niet van plan om op hoge hakken de Olmense weides te gaan verkennen...

Shoot!

kleinvosje

Re: Kledingvoorschriften jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:13

Nee, hoge hakken en galajurk hoeft niet, maar heb je niet een nette broek met een blouse en een jasje?
In NL zijn er wel degelijk kledingvoorschriften voor de juryleden, spijkerbroeken zijn uit den boze (hoewel sommige juryleden die toch gerust aantrekken...), net als spaghettibandjes en teenslippers.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:02

In Nederland word inderdaad ook verwacht dat je als vrouwelijk jurylid in mantelpak of broekpak komt jureren.
Persoonlijk vind ik dit overdreven en meer van vroeger.

Memuska

Re: Kledingvoorschriften jury's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 11:42

Hier gebeurt dat echt nooit meer, behalve op het nationaal dus... Ik ga sowieso wel altijd in "nette" kleding jureren, er zijn er idd anderen...