Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

joyce2 schreef:Ik ga mee met Lusiana, longeren is een vak appart! Veel mensen denken dat het gewoon een kwestie is van je paard rondjes laten lopen en een beetje opjagen met de zweep, maar dat is nogal kort door de bocht
Het is heel belangrijk dat je op de juiste plaats in de bak staat en je paard de juiste hulpen geeft. Dan heeft hij namelijk geen kans om op je af te komen en de enige weg is dan vooruit. Zodra jij ook maar iets te ver richting het hoofd staat, of niet voldoende drijft van achter, kan je paard al blokkeren en omdraaien, of de kans zien om op je af te komen.
Ik denk dat het paardje nu door heeft dat je nog niet zo bedreven bent in het longeren en het paard maakt daar handig gebruik van. Haal er idd iemand bij die goed kan longeren en die jou kan leren hoe je met dit paardje aan de slag moet gaan!
joyce2 schreef:Als ze het bij de eigenaar ook flikt, denk ik dat de eigenaar toch ook iets verkeerd doet met het longeren.... Wij kregen op school les in longeren en er zat ook een paardje bij dat precies hetzelfde gedrag vertoonde, een van mn klasgenootjes heeft zelfs zowat een opdonder van het paard gehad omdat ze niet snel genoeg de juiste handelingen uitvoerde om hem weg te laten draaien. In principe konden wij allemaal al prima longeren, maar juist bij zo'n type paard moet je al je skills uit de kast trekken, je kan/mag geen seconde verslappen!

_Cher schreef:Ik sluit me helemaal aan bij joyce2.
Misschien is het handig om een keer een rondje af te zetten, ik weet niet waar je meestal longeerd?
Dan zou je het eerst zonder lijn kunnen proberen, dan kan die niet in de weg zitten en kun je iets sneller reageren. Als dit goed gaat zou ik het weer met lijn proberen.