Even vanaf het begin, want anders heb ik echt geen idee hoe ik het verhaal moet vertellen.
1 jaar geleden kreeg ik een Andalusier ruin van 5 jaar. Toen was hij dus 4. We maakten veel buiten ritten trekkers konden gewoon langs rijden geen enkel probleem. Hij liep gewoon braaf door met een los teugeltje. Van de zomer was ik een keer met een paar vriendinnen naar buiten gegaan. En een vriendin heeft ook een schimmel en mijn paard deed alles wat dat paard deed
Helaas is dat paard nogal schrikkerig... En toen kwam er dus ook een trekker aan en dat paard van mijn vriendin was zo geschrokken en die kwam toen in de sloot terecht (gelukkig zat er geen water in). En mijn paard draaide zich in één keer om en rende weg. Gelukkig stopte hij wel na een tijdje. Maar sinds dien is hij als de dood voor trekkers. Ook als we alleen gaan, maar ook met een ander bromproof paard. En nu mis ik het buitenrijden ongelofelijk. Maar wij staan midden in de polder dus trekker ontwijken gaat niet... Bij ons opstal hebben we ook koeien waarmee de boer met zijn trekker de koeien voert en dan is er geen probleem. Paardlief kijkt niet eens op of om.
Hoe zou ik er nu voor kunnen zorgen dat ik weer lekker kan buitenrijden, zonder zenuwachtig te worden als er trekkers langs komen? En doet mijn paard dit echt uit angst?
Zie je mij al op Blade?