Kan dit? Prijsuitreiking pony's en paarden L1 bij elkaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Kan dit? Prijsuitreiking pony's en paarden L1 bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:21

Ik heb afgelopen zondag mijn eerste L1 dressuurwedstrijd gereden. In de paardenrubriek liepen 3 paarden mee. Na de L1 paarden, kwam de L1 pony's dressuur. De uitslag kwam een uur later en wat bleek: Ze hadden de uitslag van de pony's en de paarden bij elkaar gegooid. Toevallig was er iemand bij die bijna zéker wist dat dit niet mocht (zij zat regelmatig zelf in het wedstrijdsecretariaat op een andere rijvereniging). Het wedstrijdsecretariaat van deze wedstrijd was er van overtuigd dat dit wél mocht. Ik vind dit zelf erg gek: Het is appels met peren vergelijken. Nu geeft het allemaal niet dat ik geen prijs heb, maar nu ben ik wel benieuwd: Mag je pony's en paarden in de prijsuitreiking bij elkaar gooien?

liess1

Re: Kan dit? Prijsuitreiking pony's en paarden L1 bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:24

nee, alleen volwassen mensen die op een pony rijden worden wel bij de paarden gerekend. Maar pony's en paarden zijn aparte klassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:24

Tja in principe krijg je je punten, en heeft de prijsuitreiking daar verder geen invloed op, snap je wat ik bedoel? Ik vind het alleen niet netjes, ze willen het zeker goedkoop houden? ;)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:28

Joolien schreef:
Tja in principe krijg je je punten, en heeft de prijsuitreiking daar verder geen invloed op, snap je wat ik bedoel? Ik vind het alleen niet netjes, ze willen het zeker goedkoop houden? ;)

Ja, het maakt in principe allemaal niet uit. Maar als je in het totaalplaatje kijkt: Kinderen die met hun pony hun proef doorrijden of tieners/volwassenen die met hun paard hun proef doorrijden, het is gewoon een wat groter verschil.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:02

Ik denk dat ze in het menreglement gekeken hebben, want bij het mennen mogen paarden en pony's van een klasse wel samen. Onder het zadel niet!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:44

Maar mag het niet samen in HC?

Hier worden zo vaak klasses bij elkaar gevoegd, maar heb nog niet pony's en paarden bij elkaar gezien.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:04

In België doen ze dat soms ook, als er niet veel pony's zijn in de ponyproeven, maken ze 1 uitslag van de 2 proeven

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:49

Behalve dat het niet mag, wat stond er in het vraagprogramma? Volgens mij moet je zoiets uberhaupt van tevoren bij de KNHS goedgekeurd krijgen.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:53

Het mag niet. Alleen catogorieen zoals L1/L2 ponies of L1/L2 paarden mogen samengevoegd worden. Er staat dan: L2 paarden wordt in handicap gereden.
Paarden/Ponies mogen dus niet.
Het moet van te voren (bijv op startlijst) bekend zijn bij de ruiters. Je mag het als vereniging niet zomaar doen.