Mijn merrie staat sinds een paar weken helemaal alleen op de wei, haar maatje is verkocht. Ik huur de wei van een oudere meneer en het paard wat weg is gegaan was van hem en zijn dochter. De bedoeling was dat er een andere pony voor in de plaats zou komen, maar tot op heden is er nog geen. Op zich prima want dat moeten ze helemaal zelf weten, maar voor mijn merrie vind ik het helemaal niet fijn....... In het begin merkte ik weinig aan haar maar nu zie je gewoon dat ze iets mist. Het liefste zou ik zelf een pony erbij zetten maar ik heb geen geld om een pony aan te schaffen. Heb al een keer gekeken of er ergens een gezelschapspaard werd aangeboden. Maar ja ik heb er zelf niks over te zeggen.... Ik ben wel op zoek naar een andere wei, die man is al op leeftijd en hoewel nu nog zo gezond als een vis weet je niet hoe lang dat blijft.....kan nog 10 jaar duren...... Kan ik het nu maken om een advertentie te zetten voor een wei genootje? Ik wil me niet met die mensen hun zaken bemoeien maar ik zou het toch wel heel erg fijn vinden als mijn merrie een nieuw maatje kreeg! Ik had het eigenlijk met hem willen overleggen maar dat is er nog steeds niet van gekomen....
Ik denk dat je ook het beste evn kan overleggen, als er iemand wilt komen denkt die man straks, wat doet die hier?
Blabla1980
Geplaatst: 28-09-11 16:38
ik zou het toch eerst aan hem voorleggen, wie weet heeft hij zelf wel een idee
justdiesel
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-11 16:39
Ja ik ga natuurlijk niet ineens een paard in die wei zetten Maar ik zat te denken om gewoon een oproepje te plaatsen en als er dan iemand op reageerd die laten bellen naar die man....
aerdenhout1
Geplaatst: 28-09-11 16:41
Heb je niemand in je omgeving die een andere plek zoekt voor zijn of haar pony? Eventueel tijdelijk? Dan zou je misschien kunnen vragen of die het plekje van de oude pony mag in nemen. Scheelt de eigenaar van het land een eigen paard kopen en brengt ook nog geld in het laatje!
justdiesel
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-11 16:57
Niet dat ik weet..... Maar zoiets is dus wel mijn bedoeling....
Sassol
Geplaatst: 29-09-11 23:44
Ik zou gewoon het plan voorstellen aan die man en dan een oproep neerzetten.
inderdaad gewoon voorstellen en verhaal uitleggen.... Desnoods voorstellen dat jij gaat zoeken naar iemand? of naar een gezelschapspaardje? Staan er nog wel een paar hier op Bokt...
altijd overleggen!!!! om misverstanden te voorkomen ! wie weet kun je er een bijzetten of heeft hij al iets geregeld waar jij nog niks vanaf weet. daar naast schetlanders kosten niet zoveel in aanschaf en onderhoud en voldoen wel aan de eisen van weide maatje.
Eerst zeggen tegen die meneer, en als hij het er mee eens is. je hebt heel veel pony's / paardjes die je gratis kan ophalen op marktplaats. dus als je dat doet hoef je geen paard/ pony te kopen en heeft jou pony een goed maatje
miszymel
Geplaatst: 03-10-11 13:52
Overleggen en ook duidelijk maken dat paarden kuddedieren zijn en dat je er zelf ook moeite voor wil doen om te zoeken naar een geschikte pony. Geiten doen ook wonderen bij paarden, zijn net zo bijdehand en aanhankelijk