Gisteren heeft mn pony eraan moeten geloven en is de scheermachine eroverheen gegaan. Ze heeft al een behoorlijke vacht gekregen, maar die wordt nog dikker. En met rijden is het gewoon niet te doen, dus dan maar weer scheren.
Ik heb nu halve hals, halve zijkant en een streep over de achterhand gemaakt. Niet echt een model, maar dat maakt me nix uit. Gezien het weer staat ze zo momenteel op de wei, dus zonder deken. Als t straks kouder wordt, krijgt ze een deken op en gaat de rest er waarschijnlijk ook vanaf, hoofd en benen uitgezonderd.
Maar nu vraag ik me af wat ik met die hals moet doen. Ik heb alleen dekens zonder hals, kan ik dan toch de hals scheren? Of zal ik die nu helemaal scheren zodat ie weer wat langer is, tegen de tijd dat t echt koud wordt. En als ze dan de tweede keer geschoren wordt, dan de hals niet doen.
Mijn vorige paard werd altijd helemaal geschoren (ook hoofd en benen). Hij stond 24/7 buiten met schuilstal en had altijd een gewone deken, zonder hals, op. Hij heeft nooit staan bibberen of op een andere manier laten zien dat hij het koud had. Hij stond ook meer buiten als binnen (kon hij dus zelf kiezen).
Dus ja, je kunt prima helemaal scheren en een deken zonder hals opleggen.