Ik heb 3 weken geleden een melding gedaan bij de AID van een kudde paarden die op dat moment al een aantal weken zonder water stonden (oude badkuipen die al weken op de kop liggen). Vorige week nog een keer gebeld, volgens de AID was op dat moment de eigenaar bekend. Tot op heden staan die paarden nog steeds zonder water. De afgelopen weken nog niet echt een ramp, gezien de hoeveelheid water die gevallen is lagen er her en der wel wat plassen water. Nu met deze temperaturen begint dat een ander verhaal te worden. Ik krijg de indruk dat de AID er niets of weinig mee doet en weet inmiddels niet goed welke wegen ik nog meer kan bewandelen om te zorgen dat er mensen tot actie over gaan. Heeft iemand enig idee wie ik nog kan benaderen of welke wegen te bewandelen zijn? De dierenbescherming kan/doet hier volgens mij ook weinig mee?
Ik zit niet op discussies te wachten, ik wil enkel handige tips van instanties die ik kan benaderen om die dieren te helpen.
Rapperijder
Geplaatst: 28-09-11 21:14
Bel de politie? Een dier geen water geven is bij wet verboden. Wacht er niet te lang mee, het gaat niet meer regenen deze week en als ze echt niks te drinken hebben zijn ze tegen dan helemaal uitgedroogd.
isaja
Geplaatst: 28-09-11 21:21
Inderdaad de politie bellen...........ik heb in het verleden ook een melding gedaan bij dierenbescherming en aid maar hun gaven toen zelf aan om de politie te bellen die mogen daar gelijk naar toe en ingrijpen. Hun moeten een bepaalde procedure volgen etc maar dat gaat vaak ten koste van de dieren.
MISTRAL94
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-11 21:38
Ik zal morgenochtend er een telefoontje aan wagen hopen dat zij wat kunnen doen.
Ik heb vandaag ook gezegd dat als zij geen actie zouden ondernemen dat ik dat zou doen. Maar goed dat is makkelijk gezegd, zoveel kun je niet doen.
na een aantal weken zonder water zijn ze echt dood. dus ze zullen wel wat krijgen...mss niet voldoende,maar ze leven nog.niet dat dat okay is,maar ze krijgen allicht meer als TS denkt.
De dierenpolitie ken ik niet die zitten door heel nederland? Of is dat regio gebonden.
Spicegirl zoals ik al schreef ze krijgen geen water de badkuipen liggen al weken op de dezelfde plek. Al die tijd hebben ze zich kunnen redden met de plassen in het weiland. Aan deze zelfde weg zijn al veel vaker verwaarloosde dieren aangetroffen. Vorig jaar heeft diezelfde AID geen actie ondernomen toen daar een ernstig ziek paard in de modder lag en niet meer overeind kon komen. Dat dier heeft het niet gered.
Deze melding komt niet zomaar uit de lucht vallen voordat ik gebeld heb waren we al weken verder en was er in het dorp door meerdere mensen over gesproken.