Op maat gemaakte laarzen, 15 jaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Op maat gemaakte laarzen, 15 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 21:42

Hey iedereen,

mijn oma heeft me aangeboden me voor kerst nieuwe rijlaarzen te kopen. Normaal krijg ik met kerst alleen centjes (waar ik trouwens ook heel blij mee zou zijn!) maar nu wou ze me toch eens wat extra's geven omdat mijn nichtje haar uggs heeft gekregen van haar, en mijn neeftje zn xbox + spellen en blabla :P

Ik ga natuurlijk niet zeggen: ik wil die laarzen van 1000 euro, want dat vind ik wat te ver gaan :P

Maar ik wil nu graag wel goede laarzen, ik heb nu laarzen van 80 euro, oke ze gaan nu al 2 jaar mee (afkloppen) en zijn nog oke.. de rits zit er nog aan, net als de hak en alles. Alleen flinke schuurplekken en ze zitten niet meer lekker (helemaal afgezakt)

Nu dacht ik aan die prachtige De Niro laarzen. Die zo lekker om je enkel heen sluiten, ik zag ze laats bij iemand en was eerder naar der laarzen aan het kijken dan naar haar mooie paardje :+ Oke deze zijn wel erg duur... maar het merk maakt op dit moment niet zo veel uit, daar mag ik me over bedenken nog :)

Nu gaat het erom dat ik 15 jaar ben (op 3 juni word ik 16) en heb niet echt het gevoel dat ik nog veel ga groeien. Ik heb nu maar 39, en ben 1.86. Dus dat gaat ook niet meer echt doorgroeien.. Ook mijn lengte, mijn moeder, zusje, broer en vader zijn klein, dus denk niet dat ik nog erg groei. Ik wil graag van bokt horen of op maat gemaakte laarzen op dit moment een grote fout zouden zijn. Ofja op dit moment, rond kerst :P

alvast bedankt ! er zit uiteraard geen haast achter haha :')

lovey_ou

Re: Op maat gemaakte laarzen, 15 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:44

Ik heb ook op mijn 15de laarzen op maat laten meten :j Kan gewoon mits je van plan was veel aan te komen of af te vallen

Michelle0601

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:44

ik denk wel dat je rekening moet houden met het feit dat je tot je 18e nog wel kunt groeien,......
en dat ook je kuitmaat nog wel kan gaan veranderen....

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:45

groeien kan nog wel..
ligt ook een beetje aan hoe oud je was toen je voor het eerst menstrueerde. (daarna groei je nog zo'n 4 jaar) GEMIDDELD!!!

maar kun je niet aan je oma vragen voor hoeveel geld ze ongeveer wil kijken?
en anders kun je zelf nog wat bij leggen toch?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:45

tja denk dat dat moeilijk te zeggen is. je zou vanaf nu misschien nog in de breedte kunnen groeien (niet stom bedoelt) maar is wel jammer als je laarzen aan laat meten en je ze maar een maand past.
Ik denk persoonlijk dat op je 16 niet zo veel meer groeit maar het is dus bij iedereen verschillend.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 21:55

@lovey_ou: okee dus het is wel mogelijk. zaten (of zitten, weet niet of je ze nog hebt) nog steeds lekker? of begon je toch na een tijd te merken dat ze niet meer lekker zaten?

@ Michelle0610 : mijn kuiten kunnen inderdaad nog veranderen, dat merk ik nu wel bij mijn laarzen, dat mijn kuiten flink gegroeid zijn..

@ xLinz: mn 12de, ben nu dus 15. Ik wou inderdaad zelf bij gaan leggen. zou nooit over mijn hart krijgen als ze meer als 200 euro moet gaan betalen. petrie lijkt me ook super fijn!

@e;4a1990: ach het is idd pas met kerst, het zal toch maar to tdan zijn wachten. misschien word ik morgen wakker en ben ik opeens mega dik of super dun :+

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:58

ik heb nu lipica's in bestelling staan. zijn niet heel duur en ze meten ze helemaal op!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:33

Bij mij zitten/zaten ze niet zo heel goed mee maar dat kwam omdat ik best veel was afgevallen :) Nu der een paar kilo weer is bij gekomen merk ik het wel aan me kuiten dus nu sluiten ze wel aan maar zitten nog steeds best wijd :P

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:37

Ik zou dan gaan kijken voor lipica's, ontzettend leuke laarzen (ben er ook voor aan het sparen) en je kan alles zelf kiezen (kleur, model, etc)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:38

1.86m. Dat is een modellen lengte ;)

Mocht je toch uit je laarzen groeien kan je ze altijd slijten op bokt of op Marktplaats.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:41

Je kuitmaat kan misschien nog wel wat meer worden. Ik heb de laarzen die ik nu heb vanaf dat ik 13 of 14 was ofzo (ben nu 19) maar ze hebben wel even krap gezeten om mijn kuit. Maar dan nog zijn er nog genoeg opties om de laarzen wat groter van omvang te maken :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:25

Cavallo heeft laarzen die kunnen 'meegroeien'. Mooie laarzen zijn het.

Lubberslieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:56

ik heb op maat gemaakte lipica's, het voordeel is als je kuiten grooien kan je er elastiek of stukje leer tussen laten zitten in dezelfde kleur, en ze kunnen er bv een jachtkap op zetten als je laarzen te kort worden. duur viel ookw el mee, ik heb lichtbruine met rits en veter en hoge jachtkap met crooko leer en geborduurde naam en spoorbandjes in zelfde kleur en bronche neusje en was incl verzenden 250.- kwijt,

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:20

Ik dacht dat ik op m'n 16/17e ook niet meer zou groeien, helaas wel
Maar dan in de breedte van m'n kuiten dus ik heb nu zeer strakke laarzen.

Maar inprincipe kan het wel je kunt ze eventueel ook altijd een beetje laten vermaken dacht ik bij lipica in ieder geval wel dacht ik :j

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:34

Je kuiten kunnen altijd in omvang toenemen of afnemen. Dat kan als je 15 bent maar ook als je 35 bent.
Voornaamste om rekening mee te houden is of je voeten niet meer groeien en of je niet meer in de lengte groeit ( en dus eventueel nog langere onderbenen krijgt.)