Waarom zou je een cap kopen van 1000 euro?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Waarom zou je een cap kopen van 1000 euro?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:31

Ik stel deze vraag niet om een felle discussie op gang te brengen, maar ik vraag het me gewoon echt af. Ik kom net toevallig een advertentie tegen van iemand die een cap te koop heeft met een nieuwprijs van meer dan 1000 euro (echt geen nul te veel).

Ik wist niet eens dat ze ZO duur bestonden, maar kan iemand me vertellen waarom je in vredesnaam een cap zou kopen van 1000 euro? Wat moet daar nu zoveel beter aan zijn dan de normaal geprijsde caps?

Ik kan me zo voorstellen dat als je ermee eens behoorlijk van je paard af klettert, dat je flink moet huilen, niet van de pijn, maar omdat je je cap dan weg kunt gooien?

Wat is de meerwaarde van zo'n cap? Gaat het dan puur omdat er een merkje aan hangt ofzo? Iets anders kan ik me persoonlijk niet voorstellen eerlijk gezegd.....

Rinske

Re: Waarom zou je een cap kopen van 1000 euro?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:32

Status status en nog eens status. Kan me geen andere reden bedenken :P .

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:34

Tja, waarom zou je een paard kopen van 25.000 euro...

Wietsje92

Rinske schreef:

Dat denk ik ook :j

Ik zou echt geen cap die zoveel kost willen. :n Een cap van in de € 100 vind ik wel het maximale voor mezelf :j

MyWup

is het geen cap bezet met swarovski ofzo?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:35

Rinske schreef:

Waarom?

Als ik die dure cap nou de mooiste vind en lekker vind zitten, waarom zou ik die dan niet kopen? Ik verdien veel geld en kan het makkelijk missen.

Andere mensen geven zoveel geld uit aan dekjes, dekens en andere spullen in alle mogelijke kleurencombinaties. Ieder zijn keus.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:36

Of een gouden kinbandje haha..

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:37

Heb je niet een link naar die cap? :P

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:39

Daar zou ik wEl een foto van willen zien!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:39

AnneGTI

Een paard van 25000 of 1 van 2500, daar zit (waarschijnlijk) een hoop kwaliteitsverschil in.. het paard van 25000 zal (waarschijnlijk) beter zijn of verder komen. Maar een cap = een cap, daar kom je niet hoger of verder mee in de sport of wat dan ook en ze voldoen allemaal aan de veiligheidseisen. Wat is dan de meerwaarde van zo'n giga-dure cap?

Enneh.. dekjes a la, zeker zijn er mensen die daar veel aan spenderen. Maar een dekje van 1000 euro moet ik nog tegenkomen hoor :)

Ik wil degene die de cap aanbiedt zeker niet tegen een zeer been aan schoppen. Het betreft een GPA cap en hij staat op bokt te koop. Ik zal de aanbieder even PB-en of ze misschien zelf er iets over wil vertellen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:42

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:43

celano schreef:
Rinske schreef:

Waarom?

Als ik die dure cap nou de mooiste vind en lekker vind zitten, waarom zou ik die dan niet kopen? Ik verdien veel geld en kan het makkelijk missen.

Andere mensen geven zoveel geld uit aan dekjes, dekens en andere spullen in alle mogelijke kleurencombinaties. Ieder zijn keus.

precies zo denk ik ook. mijn cap was zelf ook echt duur maar die heb ik gekozen omdat ik hem mooi vind maar ook omdat hij heel fijn zit.
ik zou er gerust 1000 euro aanuit geven als hij ook echt lekker zit en ik hem ook echt mooi vind,

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:45

celano schreef:
Rinske schreef:

Waarom?

Trouwen? :D

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:47

Dan nog zou ik er geen 1000 euro aan uit geven. Ik heb helemaal geen dure cap, en die zit prima. Ik zou niet eens gaan kijken bij caps van rond de 1000 euro, ook al mochten ze heerlijk zitten.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:50

Dat was ook het eerste wat ik me afvroeg toen ik de advertentie zag :P Zelf zou ik nooit zo veel geld uitgeven aan een cap, een goedkopere voldoet ook prima. Maar als iemand geld zat heeft en het er graag voor wil neertellen, moet iemand dat lekker zelf weten :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:52

Mijn cap was wel wat duurder als 100€, maar wel een voor mij maximum prijs. Ik had gewoon een hele goede cap nodig en deze dure was de enige geschikte.

Mijn mams heeft de Casco-Spirit. Die kwamen net uit, toen kostten ze 500€.
Ik heb 2 splinternieuwe Casco-Spirits op de kop getikt via Marktplaats, kosten 120€ voor allebei. Beter kan niet. Een dure cap voor een C-merk prijs. :')

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:54

omdat ze mooi zijn, comfortabel zitten en gebruiksgemak bieden, bv uitwasbare binnenkant. Ik heb binnenkort een KEP (http://www.kepitalia.nl/) in het bruin, waar je bijvoorbeeld de voering uit kunt halen om te wassen.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:55

als ik zou zwemmen in het geld en echt niet zou weten waar ik met mijn geld heen moest zou ik misschien 1 aan schaffen. O:)
maar op dit moment zal ik er zo voorbij lopen. :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Leorah schreef:
AnneGTI

Een paard van 25000 of 1 van 2500, daar zit (waarschijnlijk) een hoop kwaliteitsverschil in.. het paard van 25000 zal (waarschijnlijk) beter zijn of verder komen. Maar een cap = een cap, daar kom je niet hoger of verder mee in de sport of wat dan ook en ze voldoen allemaal aan de veiligheidseisen. Wat is dan de meerwaarde van zo'n giga-dure cap?

Enneh.. dekjes a la, zeker zijn er mensen die daar veel aan spenderen. Maar een dekje van 1000 euro moet ik nog tegenkomen hoor :)

Ik wil degene die de cap aanbiedt zeker niet tegen een zeer been aan schoppen. Het betreft een GPA cap en hij staat op bokt te koop. Ik zal de aanbieder even PB-en of ze misschien zelf er iets over wil vertellen.

Net als bij dat paard zal de een wsl. lekkerder zitten dan de ander.

Chaos

Lielle schreef:
omdat ze mooi zijn, comfortabel zitten en gebruiksgemak bieden, bv uitwasbare binnenkant. Ik heb binnenkort een KEP (http://www.kepitalia.nl/) in het bruin, waar je bijvoorbeeld de voering uit kunt halen om te wassen.

Kostte die 1000€?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:56

Al had ik miljoenen zou ik nog geen cap willen van 1000 euro. Kijk dat het lekker zit zal best maar net als de meeste andere caps als je er een keer "goed" mee valt kun je hem ook weg gooien. Zou ik liever die 1000 euro ergens anders in steken voor mijn paard.

Kan me wel voorstellen als je professioneel bezig bent met paarden, en dus veel rijdt en vaak je cap op hebt dat het comfort belangrijker is dan iemand die misschien 2 uurtjes per dag dat ding op z'n hoofd heb. Maar je kunt ook overdrijven. Maar blijkbaar wordt het toch verkocht.

Verder koop ik van ze lang zal ze leven geen 2de hands cap, de kans dat ze er mee gevallen zijn is zeer reëel en daar bespaar ik dan weer niet op.

Tigra_

foutje.

Kaula

Chaos schreef:
celano schreef:

Waarom?

Trouwen? :D

Je vergeet in gemeenschap van goederen erbij te zetten :P.

Maar laat diegene toch lekker, als iemand 1000 euro daarvoor overheeft.
Ik heb trouwens best caps gezien die flink geprijsd waren, maar die ik echt wel mooier vond dat goedkopere caps hoor.
Kwaliteit zal misschien niet veel verschillen, maar wel de uniekheid. Je zult niet veel mensen tegenkomen met dezelfde cap.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:57

Misschien heb ik een heel makkelijk hoofd, maar ik voel dus ook echt zeer weinig verschil tussen een hele dure en goedkope cap :) Ik heb dit weekend een nieuwe cap van Premiere (55 Euro) gekocht en dat ding zit heerlijk :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:58

Chaos schreef:
Lielle schreef:

Kostte die 1000€?

nee, zoveel ook weer niet. maar wel duurder dan de gemiddelde casco.