Ik ga me wapenen tegen de kou!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Ik ga me wapenen tegen de kou!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:31

.. Maar de vraag is nog een beetje; Hoe?!

Ik sta niet op een pensionstal waar je als je het te koud krijgt even op kunt warmen in de gezellige kantine. In sta zelfs op een stal waar het totaal het tegenovergestelde is. De paarden staan heerlijk in de kudde. In de zomer is dat op een weiland redelijk dicht bij het erf, maar in de winter ben je al gauw een dikke 1,5KM aan het lopen voordat je bij de weide bent.. En daar moet je je op weten te kleden.

Ik heb nodig;
- Geschikte, waterdichte Thermo/Rijlaarzen. (waar ik dus zonder problemen die 1,5 KM op kan lopen)
- Isolerende, wind & waterdichte winterjas.
- Een lekker warme (thermo) rijbroek.

Het punt is daarbij een beetje dat ik een (arme) student ben en ik kan me dus niet de meest dure en luxe kleding/laarzen veroorloven.

Hebben jullie tips en trucs? Of hebben jullie misschien ervaring..?
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Blabla1980

Re: Ik ga me wapenen tegen de kou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:32

Thermo ondergoed. Bij de action lekker goedkoop!

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:33

Ik lees even mee :), sta ook op zo'n soort stal en kan nog wel wat tips gebruiken!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:33

Thermo ondergoed ligt nog in mijn kast van vorig jaar! ;)

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:33

Blabla1980 schreef:
Thermo ondergoed. Bij de action lekker goedkoop!

Helpt dit ook echt? Als je bijvoorbeeld zo'n topje aandoet blijf je dan ook echt warmer?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:34

Ik heb het idee van wel :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:35

Goede outdoorlaarzen (mountain horsem lipica, dubarry) (is even een investering, maar wel een waar je langer mee doet als die zwarte gewatterde thermolaarzen)
Thermo ondergoed van de action
Ski-shirtjes bij de aldi
Plastic zakjes om je voeten
krant tussen je trui en jas :+
Bij de C&A kan je heerlijke warme mannen truien kopen voor 10/15 euro :)

RenWaBl

Ik doe in de winter altijd een joggingbroek over mijn rijbroek aan bij het halen en het poetsen etc. ;) En dan bij het rijden doe ik hem uit, dan wordt ik wel warm van het rijden. :)

bellehorses

Ik heb het weekend ook een thermolegging en thermoshirt gehaald bij de action, ik geloof iets van 3,50 euro.

Vorig jaar had ik al een skibroek gekocht (waar ik trouwens ook gewoon in rij als het heel koud is). Als ik loop heb ik nooit zoveel last van koude voeten, zolang je schoenen/laarzen maar waterdicht zijn.

Bij de action heb je al lekkere dikke oorwarmers en handschoenen enzo.. Zou daar eens gaan kijken, kost ook haast niks.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:36

ik heb bij de action thermo leggings gehaald. Deze doe ik onder mijn rijbroek. Blijft lekker warm, ik moet namelijk altijd op de scooter richting mijn werk (ook bij de paarden) en dat is 's ochtends om 7u erg koud!

Verder heb ik een water en wind dichte jas van horse valley.
Thermoboots gaan bij mij nooit langer als een halve winter mee. Dus dat worden bij mij warme sokken eventueel 2 paar over elkaar

ANOUKIEE

Blabla1980 schreef:

Is er dan ook nog een verschil of je deze koopt van de action voor 3,50 euro, of echt die proffecionele?

poes

panty's onder je rijbroek, wordt ook lekker warm!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:37

ANOUKIEE schreef:
Blabla1980 schreef:

Is er dan ook nog een verschil of je deze koopt van de action voor 3,50 euro, of echt die proffecionele?

Naast de merknaam zal hier wel degelijk een verschil op zitten mag ik hopen?

Blabla1980

ANOUKIEE schreef:
Blabla1980 schreef:

Ik heb geen dure dus dat weet ik niet :D

Keet

vionnesem schreef:
ik heb bij de action thermo leggings gehaald. Deze doe ik onder mijn rijbroek. Blijft lekker warm, ik moet namelijk altijd op de scooter richting mijn werk (ook bij de paarden) en dat is 's ochtends om 7u erg koud!

Verder heb ik een water en wind dichte jas van horse valley.
Thermoboots gaan bij mij nooit langer als een halve winter mee. Dus dat worden bij mij warme sokken eventueel 2 paar over elkaar

Dan kan je beter investeren in een paar goede thermo/outdoorlaarzen :)
Zijn nog beter voor je voeten ook.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:38

Ik doe op de brommer een oude skibroek over mijn rijbroek! Ideaal als het hagelt of sneeuwt!

Verder is een normale panty onder je rijbroek al een fijn eerste laagje, en inderdaad is thermo-ondergoed altijd fijn :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:39

Evelli schreef:
Goede outdoorlaarzen (mountain horsem lipica, dubarry) (is even een investering, maar wel een waar je langer mee doet als die zwarte gewatterde thermolaarzen)

Dan vraag ik mij af hoelang je daar dan mee doet, ik heb mijn normale gewatterde thermolaarzen al ruim 8-10 jaar.

Ik ga mee met de ideeen van fleecetruien bij de C&A en action. Die doen het perfect!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:40

Heeft iemand ook nog tips voor specifieke thermolaarzen?
Ik heb nu Mountain Horse Rimfrost Riders, maar die zijn nu een maat te groot (Ik ben een schoenmaat gekrompen sinds ik afgevallen ben :P) . Zijn wel heerlijk, maar eigenlijk ook een stuk te laag voor mijn kuiten. En ohja, ik heb ook nog eens een kuitmaat van 39-40 := Lastig, lastig!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:45

LovingTweety schreef:
Evelli schreef:

Dan vraag ik mij af hoelang je daar dan mee doet, ik heb mijn normale gewatterde thermolaarzen al ruim 8-10 jaar.

Ik ga mee met de ideeen van fleecetruien bij de C&A en action. Die doen het perfect!

Als ik hier mensen lees die maar een halve winter met die dingen doen ;)
ik deed er vaak ook maar 1 winter mee :+

Ik heb nu mijn lipica laarzen 3 winters en zien er amper gebruikt uit :D en ze lopen nog een beter en zit een beter voetbed in.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:45

Anne. schreef:
Ik heb nu Mountain Horse Rimfrost Riders, maar die zijn nu een maat te groot (Ik ben een schoenmaat gekrompen sinds ik afgevallen ben :P) . Zijn wel heerlijk, maar eigenlijk ook een stuk te laag voor mijn kuiten. En ohja, ik heb ook nog eens een kuitmaat van 39-40 := Lastig, lastig!

Lipica, kan je ze op maat laten maken, maar weet niet of je ze nog voor de winter hebt.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:52

Anne. schreef:

lekker toch een maat te groot? Mijn laarzen voor de winter zijn ook een maat te groot, heb dan altijd 2 paar lekkere dikke sokken aan. Vind het heerlijk :o

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:55

Maar zijn die van Lipica niet alleen bedoeld voor het rijden & licht stalwerk? Ik moet wel een flink stuk lopen he. Zijn ze dan ook waterdicht?

Die goedkope gewatteerde zijn ook lang niet goed genoeg. Veel te weinig steun voor per dag 3KM lopen, daarnaast is ook alleen de voet waterdicht. Zie je me al lopen door de sneeuw? :P Ik heb ze ook éen winter gehad en heb ze daarna meteen weer de prullenbak ingemieterd. :=

esire; Maar ik slip er echt in, en dat is niet de bedoeling. Ook bij het rijden blijven mijn hielen niet op de plek zitten waar ze horen :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:56

Anne. schreef:
Maar zijn die van Lipica niet alleen bedoeld voor het rijden & licht stalwerk? Ik moet wel een flink stuk lopen he. Zijn ze dan ook waterdicht?

Die goedkope gewatteerde zijn ook lang niet goed genoeg. Veel te weinig steun voor per dag 3KM lopen, daarnaast is ook alleen de voet waterdicht. Zie je me al lopen door de sneeuw? :P Ik heb ze ook éen winter gehad en heb ze daarna meteen weer de prullenbak ingemieterd. :=

esire; Maar ik slip er echt in, en dat is niet de bedoeling. Ook bij het rijden blijven mijn hielen niet op de plek zitten waar ze horen :=

Die van mij zijn waterdicht, niet bedoeld voor het rijden maar voor wandelen e.d. het gaat ook om de outdoorlaarzen, niet om de rijlaarzen.
Ik bagger ermee door het weiland, door de zee, door de diepere plassen en heb nog nooit natte voeten gehad :n

Ik heb ze als er sneeuw ligt ook dagelijks naar mijn werk aan :) veel grip, goed voetbed, op maat gemaakt, zit heerlijk en lekker warm.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:58

Wat je ook zou kunnen doen is voor een tweedehands (of goedkope) skijas gaan.
Ik heb er ook een, vind m heerlijk warm. Daarnaast heb ik ook regelmatig een doorwerkjas (voor in de bouw) aan en die zijn ook helemaal geweldig.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:59

Even een tipje voor de thermolaarzen:

Ik doe mijn thermolaarzen (BR) alleen aan bij het rijden. Voor stalwerk etc, doe ik van die goedkope thermoboots aan (gewoon bij de Bristol).... Dan heb je tijdens het rijden "fijne" laarzen die warm zijn en gaan ze een stuk langer mee.

Eerst had ik ook altijd die thermolaarzen aan, maar dan slijten ze een stuk sneller (toch nog ruim 3 winters gedragen!)