verhelpen hinniken om voer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

floortje333

verhelpen hinniken om voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 18:23

Mijn pony hinnikte altijd al enthousiast als ik en mijn vader eten komen geven.
Omdat ons huis er naast staat kan hij zien of we er zijn.
Nu is het eerst zo geworden dat zodra hij binnen beweging zag hij begon te hinniken.
Helaas is hij ook begonnen met hinniken als hij ons nog niet ziet. Hij begint nu zelfs al om 7 uur... totdat hij dan zijn eten heeft..

Heeft iemand tips en trucs om hier vanaf te komen? Aangezien er een hoop huizen om ons huis heen staan denk ik dat mensen er steeds meer last van krijgen dus zou ik er graag iets aan doen.

Zies

Re: verhelpen hinniken om voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:41

het is een aangeleerd probleem (heeft zichzelf aangeleerd.), is een onverhelpbaar probleem

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:49

Pas als die stopt met hinniken mag die eten. Het is inderdaad aangeleerd, want als die hinnikt (maakt niet uit hoe lang) krijgt ie eten. Dus eerst stoppen met hinniken, en DAN pas eten. Desnoods ga je eerst wat anders met hem doen smorgens voordat je hem eten geeft. Het ritme veranderen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:50

Denk ook dat hier weinig aan te doen valt, weet je wel zeker dat het te maken heeft met het voeren.
Staat hij met andere paarden bv.
Je zou misschien de etenstijden kunnen veranderen.
Succes!!
Ik persoonlijk zou graag jouw buurvrouw willen zijn lijkt me geweldig wakker te worden door het gehinnik van paarden :D

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:53

De buren 14 dagen op vakantie sturen en hem rustig laten hinniken.......vooral veel er langs en bij gaan lopen en NIETS geven. Vervolgens op een vast tijdstip gaan voeren en dat vasthouden. Succes (ik ken iemand die zo geconditioneerd was dat de baas er 's nachts voor uit moest omdat ie anders de buurt wekte!

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:53

Zorgen dat hij permanent ruwvoer heeft, dus voorkomen dat je maar drie keer een portie geeft op gezette tijden, want dat blijft hij dit doen, is logisch en niet af te leren dan. Of je moet hem helemaal geen eten geven totdat ie ophoudt met hinniken, maar dat lijkt me persoonlijk geen goed plan :+

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:54

Ik denk niet dat het af te leren is.. Pony heeft het zichzelf nou eenmaal aangeleerd..

blensink schreef:
Ik persoonlijk zou graag jouw buurvrouw willen zijn lijkt me geweldig wakker te worden door het gehinnik van paarden :D

Haha idd! :D

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:13

blensink schreef:

Vraag alvast het adres voor het geval de buren straks hun huis te koop zetten.... ben je er lekker vroeg bij :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:41

Goed idee :') ts je hebt een pb (grappie) :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:06

meer voeren zodat hij niet hoeft te roepen??

en anders zet je je wekker om 6 uur en dan geef je hem voordat hij honger krijgt

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:35

ellepel schreef:

en anders zet je je wekker om 6 uur en dan geef je hem voordat hij honger krijgt

Een paard heb altijd honger als je hem op gezette tijden eten geeft, dus hem vroeger geven zorgt er alleen maar voor dat het paard weer vroeger gaat beginnen met hinniken.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:38

Niet op vaste tijden voeren..
Die van mij hinnikt alleen als hij daadwerkelijk weet dat er eten aan komt, nouja dan is het nog niet eens echt hinniken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 08:56

Voerautomaat installeren zodat hij niet meer de link kan leggen tussen mens en eten, en op onregelmatige tijden gaan voeren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:12

miszymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:43

Het "vaste" dagritme doorbreken en het elke dag net iets anders doen, doet wonderen.

Loop eens een rondje van te voren extra en de volgende dag wat rek oefeningen en dan weer eerst voeren, het is eigenlijk geel simpel, je moet er alleen even bij stil staan

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:46

ik vind het niet echt een probleem :P

Heb zelf een paard die hinikt als ik binnen kom en als ik wegga
en ook als ik met eten aan kom natuurlijk

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:49

Shilady, jij vind het misschien geen probleem maar de TS haar buren konden hier nog wel eens niet zo blij mee zijn. En dat wil ze voorkomen.

TS, idd op wisselende tijden voeren. Dat maakt dat hij niet meer weet wanneer je komt en dus ook niet gaat staan roepen.

Werkte bij ons prima, ik werd zelf knettergek van dat gezeur langs de draad kort voor de vaste voertijden dus heb het ook zo opgelost.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:53

Dit ga je hem niet zo makkelijk meer afleren. Inderdaad zorgen voor voldoende ruwvoer in de nacht zal al een boel helpen.
Ik vraag me echter ook af of jouw paard alleen staat? Met een maatje om zich heen zal hij misschien iets minder op jullie gericht zijn?
Hoewel ik drie paarden heb staan in een box met stro, dus ruwvoer voor de hele nacht, maar 's morgens vroeg staat er ook soms 1 te hinneken hoor.
Het is heel gezellig wakker worden ;)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:43

Gratis oordopjes uitdelen aan je buren :)*

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:55

ellepel schreef:

Dus toegeven aan het gedrag,en dan vervolgens kan je om 5 uur opstaan omdat hij dan besluit wel trek te krijgen?

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:58

Ik voerde altijd op wisselende tijden,dan heb je dat probleem niet zo snel.
Nu staan ze op een prive stal en meestal word daar rond dezelfde tijd gevoerd,wat je ook merkt aan de paardjes.
Ze worden rond die tijd ongeduldig,en als je buiten bent,willen ze graag naar stal!
Die van mij krijgen vrijwel onbeperkt hooi en wat stro voor de knabbel(ze staan op vlas,dus liever niet knabbelen daarvan).
Dus echt honger hebben ze nooit,dus echt roepen om eten doen ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:02

's Avonds een of twee flink hooinet(ten) geven zodat hij bezig is tot 7 uur 's ochtends en constant eten heeft... Verder op wisselende tijden voeren.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:11

Bizzybijtje schreef:
's Avonds een of twee flink hooinet(ten) geven zodat hij bezig is tot 7 uur 's ochtends en constant eten heeft... Verder op wisselende tijden voeren.

Tja een beetje ook het advies wat ik gaf,ik heb sinds vandaag ook hooinetten hangen(fijnmazig,dus lekker lang bezig ermee!) :D
Ik vul die met hooi,en wat stro voor de knabbel,en morgen maar eens bekijken hoever ze daarmee komen.
En inderdaad als het mogelijk is,geen vaste voertijden aanhouden...