Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ikke schreef:Aluminiumrot ontstaat door contact tussen aluminium en staal (of het zink dat erop zit). Het electrochemisch proces wat ontstaat doordat water en vuil (wegenzout bijvoorbeeld) tussen het staal en het aluminium komt, zorgt voor het rottingsproces.
Afhankelijk van de wijze waarop je met de trailer omgaat (schoonmaken, droog wegzetten enz.) geef ik je vijf tot tien jaar voordat de eerste problemen ontstaan.
search.php?st=0&sk=t&sd=d&author_id=190&ch=600
) dat kan je een hoop werk schelen, ipv hem er direct uit te halen, of is de vloer in je trailer naar jouw gevoel echt slecht??
, ik moet nu gaan werken 
Royallady schreef:Kokerprofielen en die T planken (er zitten per plank in lengterichting een aantal ribben onder) zijn bij een doorsnede/sterkte verhouding zeer gunstig ten opzichte van massief van het zelfde materiaal. Bij een belasting op de plank zal aan de bovenkant druk in het materiaal optreden en aan de onderkant trek. Je wilt dit laten optreden zover mogelijk van de neutrale lijn. In het midden van een massieve doorsnede (neutrale lijn) gebeurt vrijwel niets. Daar heb je dus geen materiaal nodig. Je wilt dus zo'n hoog mogelijk profiel met weinig materiaal per strekkende meter doorsnede (gunstig qua gewicht maar ook qua sterkte). dan zul je hem dus hol moeten maken of er ribben onder plaatsen. Om dezelfde redenen worden in de bouw de I, H, koker en buisprofielen toegepast, om met een relatief laag gewicht toch een hoge sterkte te halen.
Een trailer is een constructie. Ik neem aan dat de trailerfabrikanten de vloer qua sterkte dus ook uitgerekend hebben om een goedkeuring te krijgen. Wat je in feite uit dient te rekenen is het optredend moment en evt. doorbuiging wat maximaal zal optreden vermenigvuldigd met (veiligheids)factoren. Je kiest het materiaal (aluminiumlegering) wat je wilt toepassen. Deze heeft een maximale sterkte. Je berekend het benodigde weerstandsmoment (W) en in de tabellen of productbladen zoek je op welke plank of T liggerplank een hogere W heeft. Deze kies je. Vervolgens toets je de doorbuiging aan de toelaatbare.
@gap: heb je ook productinformatie en sterktegegevens van deze Alubicomb vloer? Mag ook per pb. Dan kan ik dit aan mijn documentatiemap toevoegen.
Royallady schreef:Dat is mijn inziens niet correct. De treksterkte van aluminium is voornamelijk afhankelijk van de legering en behandeling die het aluminium ondergaan heeft. Er zijn aluminiumlegeringen die sterker zijn dan standaard constructiestaal bij dezelfde dikte. De treksterkte hoeft dus geen probleem te zijn.