Welke App?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne79

Welke App?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 13:11

Omdat ik het leuk vind om te zien wat ik gereden heb heb ik op mijn telefoon een App gedownload die dat kan registeren.

Ik heb er nou al diverse geprobeerd, maar erg nauwkeurig zijn ze niet, of ze meten een max snelheid van 256 km of nog meer wat gewoonweg onmogelijk is, of ze pakken niet de daadwerkelijk gereden route maar maken er wat van, bv kriskras door een weiland waar ik helemaal niet geweest ben.

ik heb de volgende apps al geprobeerd:
Sport-tracker > klopt de snelheid niet van
Endomondo > klopt de route niet van
Sportypal Pro> klopt de route niet van
Nomad> kan ik de kaart niet van laden en kan ik niet op de computer/internet zetten
Runtastic> kan ik de kaart niet van laden op de telefoon

Op het moment heb ik runkeeper en Pathtracking nog op mijn telefoon staan die ik uit kan proberen.

Runkeeper wilde ik vandaag proberen maar daar duurde me het gps contact te lang voor dus heb ik de nomad uitgeprobeerd.

Welke app is nou fijn om met paardrijden te gebruiken waar je en de daadwerkelijk gereden route op kunt zien en de daadwerkelijk gereden snelheden.
en die je op je telefoon een stuk kunt bekijken en op de computer uitgebreider, eventueel met de mogelijkheid om het te sharen op facebook.

Ik heb de Samsung Galaxy S, deze werkt met Android.

biancavos

Re: Welke App?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:28

denk dat het probleem niet ligt aan welke app je gebruikt, maar aan de kwaliteit van het gps signaal...

jemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:58

Everytrail (iphone)is top. Onderweg kan je foto's maken en desgewenst na afloop je route delen met anderen zodat die kunnen beoordelen of een route de moeite waard is. (zie ook mijn trips in omg. Ede.)
Thuis is snelheid/afstand/hoogte op elke positie te bekijken.
Have fun!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 20:32

jemmen schreef:
Everytrail (iphone)is top. Onderweg kan je foto's maken en desgewenst na afloop je route delen met anderen zodat die kunnen beoordelen of een route de moeite waard is. (zie ook mijn trips in omg. Ede.)
Have fun!

Bedankt, ik zal 'm eens proberen

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:54

Noom Weight Loss van Worksmart Labs Inc. Daar zit ook een gps programma bij in, waarbij je je gemiddelde calorieen ook nog eens kan tellen haha. Bij mij werkt hij altijd prima ( ik gebruik hem bij het hardlopen ).Hij geeft de tijd, afstand (in km), calorieen, gemiddelde snelheid en aantal stappen weer. Je kunt ook een grafiek bekijken met hoe je snel je liep (km/u) bij welk tijdstip. Je hebt volgens mij ook een aparte app van Worksmart Labs Inc., die alleen maar het "workout" gedeelte heeft. Maar ik weet zo niet hoe die heet, moet je zelf maar even op de market zoeken. :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:34

Ik gebruik ook Everytrail... Werkt prima, maar weet niet of die er ook voor Android is.

De eventuele onnauwkeurigheid komt inderdaad vaak bij de toch wat primitieve GPS ontvanger vandaan.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:36

Voor het fietsen, wandelen etc. gebruik ik altijd Runkeeper. GPS signaal heeft hij hier altijd zo.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 15:20

Ik heb gekeken naar die van worksmart labs, die vind ik al niks, ik wil wel graag paardrijden in kunnen voeren en ik hoef niet zo nodig de calorieen en zo te weten, ik vind het leuk om de gereden route terug te zien en de gemiddelde snelheid en de snelheid an sich.

Ik heb de everytrail vandaag uitgeprobeerd, moet er nog even aan wennen, nog een paar keer gebruiken om te ontdekken.
http://www.everytrail.com/view_trip.php ... 708&ref=nf
zo heb ik m bijvoorbeeld wel kunnen uploaden naar facebook maar kom ik m op mijn persoonlijke site van everytrail niet tegen............. waar staat die dan????
en hoe kan ik het programma op mijn telefoon helemaal afsluiten zonder dat ie op de achtergrond blijft draaien? kreeg het nou alleen met de taskkiller voor elkaar, maar je moet toch ook zo een programma af kunnen sluiten lijkt me.

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:17

Evelyne79 schreef:
Ik heb gekeken naar die van worksmart labs, die vind ik al niks, ik wil wel graag paardrijden in kunnen voeren en ik hoef niet zo nodig de calorieen en zo te weten, ik vind het leuk om de gereden route terug te zien en de gemiddelde snelheid en de snelheid an sich.

Maar je kunt bij deze app paardrijden invoeren, de gereden route terug zien en de gemiddelde snelheid etc. terugzien..

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 16:41

farpz schreef:
Evelyne79 schreef:

Maar je kunt bij deze app paardrijden invoeren, de gereden route terug zien en de gemiddelde snelheid etc. terugzien..

hmm, zo kwam het niet over in de beschrijving, ga ik dan toch nog even naar kijken

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:43

Endomondo werkt bij mij perfect! Ligt het niet aan je gps?

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:45

jemmen schreef:
Have fun!

ik gebruik inderdaad ook everytrial!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 16:48

Rumpleteaser schreef:

Gebruik jij het ook tijdens bosritten? waar heb jij de telefoon dan "opgeborgen" ?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 08:56

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 19:31

Als ik met Noom upload naar facebook krijg ik alleen maar een map met de gereden route, niet een overzicht van de gereden snelheid enzo, doe ik wat fout?
ik kan niet naar een site of zo waar ik naar mijn noom-account zelf kan??

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:57

ik heb de app van Noom, en bij mij kun je wel gewoon de route zien enzo. Ik stuur er wel even een foto bij van hoe het er bij mij uitziet. Dit is trouwens met het joggen, maar met het paardrijden kan natuurlijk ook gewoon.

Afbeelding hier mijn historie, toen heb ik geklikt op 2 oktober, joggen.
Afbeelding hier zie je mijn overzicht van 2 oktober. Je kunt dus ook op grafiek of statistieken drukken. Dat zie je bij de volgende afbeeldingen.
Afbeelding De grafiek.
Afbeelding De statistieken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 20:00

ja, op de telefoon kan ik dat wel zien maar op internet dat niet klopt dat. de plaatjes die jij laat zien kan ik ook zien, maar met uploaden naar facebook heb ik alleen maar het plaatje met de route

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:39

Evelyne79 schreef:
Rumpleteaser schreef:

Gebruik jij het ook tijdens bosritten? waar heb jij de telefoon dan "opgeborgen" ?

Ik gebruik 'm ook en werkt goed :j
Ook tijdens bos en strandritten! En mijn telefoon zit gewoon in mn binnenzak :D

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:20

Ik heb vandaag Endomondo voor het eerst gebruikt met een bosrit, echt super grappig zeg!!
heel leuk om te zien hoe je gereden bent ook!
We hebben niet de ruiterroute gevolgd maar gewoon de paadjes ingegaan die ons leuk leken...en zo zie je dat je dan toch wel kriskras gereden hebt...
ik heb de keuze gemaakt om naar de site te uploaden ipv naar facebook want zit daar niet zo veel op...

dis was onze route in het Ruchpense bos
Afbeelding

DoertjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:13

Mijn moeder heeft voor rennen een horloge dat de snelheid, route en aantal km bij houd.
Hij werkt denk ik ook wel met buitenritten.
hij is alleen wel duur, en het is geen app maar een horloge van nike..

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:16

heey, wat leuk dit topic. Ik heb een nokia, die werkt met symbian. Ik heb Endomondo en Sportstracker erop zitten. Vanmiddag de endomondo gebruikt, maar daar kun je geloof ik niet je gemaakte foto's bij opslaan? Bij sportstracker kun je dat dus wel, alleen daar heb je weer geen keuze op de optie paardrijden.

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:58

wat een cool topic, heb endomondo en Everytrail maar eens gedownload, en zal eens kijken welke mij t beste bevalt...altijd leuk inderdaad om zulke dingen terug te kunnen zien..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:11

Heb ze ook even gedownload. Hou jullie op de hoogte

TyTy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:17

Ik gebruik voor het skeeleren de app 'My tracks' vooral voor de afstand

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 18:35

Ik gebruik momenteel al een hele tijd endomondo, die bevalt me aardig goed.
maar de laatste tijd zet ie m niet meer meteen op facebook met uploaden, hebben jullie er ook last van?
het staat wel ingesteld dat ie m meteen ook op facebook zet, maar ik moet naar de site van endomondo gaan en dan op share klikken, dan zet ie m erop terwijl hij m eerst meteen erop zette als ik endomondo stopte en het programma afsloot