[PG] helga, zwartbonte merrie...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superior

[PG] helga, zwartbonte merrie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 19:26

hoi allemaal,

bij ons op de manege stond een oude pony namelijk: helga maar nu is ze verkocht aan een of ander iets voor gehandicapte kinderen???
ze was al best wel oud maar wel heel lief en snel. maar ze is verkocht omdat ze een te eigen wil had voor de beginners en de gevorden ruiters die vonden haar saai (maar IK niet)

hier wat info over haar:

naam: helga
leeftijd: ong. 25 jaar (nu)
kleur: zwartbont (ze leek een beetje op een kleine tinker ik denk dat ze een kruising was met een tinker...)
vorige eigenaar: manege smit pesse
vader: onbekend
moeder: onbekend
nakomelingen: 1, jeroen een ruin die op zijn 14e is overleden omdat hij een bloedvergifteging had hij is op de manege geboren...
geslacht: merrie
algemeen: helga is een hele lieve merrie die het manege werk altijd wel met plezier heeft gedaan. ze kon goed met de andere pony's optrekken en de meeste mensen vond ze ook lief. ze vond het heerlijk om geborsteld te worden. maar in de les had ze echt een eigen willetje.... ook nog toen ze al wat ouder was! daarom vond ik haar ook zo leuk!
steigeren kon ze ook! met carousel was ze ook erg goed en ze hield ervan om voorop te lopen!!!

voor de rest ik heb geen info meer en ik heb ook GEEN FOTO!

ik hoop dat iemand mij meer info over helga kan geven!

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:37

helga is idd naar een kinderboederij verkocht het telefoon nummer van het bedrijf heeft nog een tijdje aan het prikbord gehangen.

maar ze is niet verkocht omdat ze een eigen wil had maar omdat ze last van haar rug had en het werk op de manege daardoor niet meer aan kon, nu mogen er dan kleine kindjes in stap een rondje rijden en voor de rest staat ze op wei.

ze is een kruising friesXshet (moeder fries, vader shet)

helga was de favo pony van m'n zusje.
weet die info doordat m'n zusje samen met Joyce (iemand die op de manege werkt) ergens samen paarden heeft verzorgt, m'n zusje en ik kregen ook als enige toestemming om van helga afscheid te nemen (ze was voordat ze weg ging in 1 van de prive stallen gezet, en niemand mocht dan nog bij haar komen)
maar ze zag er blij uit dat ze weg mocht :)

had het telefoon nummer wel ergens maar moet ik wel heel goed zoeken want het is al iets van 1,5 jaar geleden dat ik die had bekeken :P

bartje123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:14

hoi

helga is gwn met pensioen gegaan
op de manege stond heel duidelijk vermeld waar ze heen is gegaan
ze heeft het daar ook harstikke goed dus maak je maar geen zorgen