ervaring beaufort outdoor laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

ervaring beaufort outdoor laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 12:50

Ik heb intersse in de oudoor laarzen van beaufort. Hier in de buurt zit echter nergens een winkel waar ik ze zou kunnen bekijken.

Wie heeft er ervaring met deze laarzen? Wat voor voering hebben ze? Zijn ze inderdaad waterdicht en blijven ze mooi?

Afbeelding

Suusie22

Re: ervaring beaufort outdoor laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:33

ik ken het niet,, maar Mountain Horse heeft ook van zulke soort boots... en daarvan weet ik wel dat het een goed merk is...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 17:03

kun je me een foto geven van de mountain horse, ik kan hem zo niet vinden via google. alleen de mountain horse thermolaars kom ik tegen.

ik heb de IR en opzich bevalt die prima, maar de neus wordt wel erg snel kaal en met schoenpoets krijg je die ook niet meer mooi.
groot voordeel is wel dat ze waterdicht zijn en niet duur.

ook heb ik de eurostar dublin gehad en die liep na een jaar niet meer fijn en de voering liet los.

ik wil nu nieuwe kopen, zodat ik naast mijn 'afgetrapte' IR laarzen ook een net stel heb voor de komende winter en ik wil graag een nieuw merk proberen.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:05

ik heb degene op het rechter plaatje,
echt top laarzen, zitten heerlijk! en gaan bij mij al 2 jaar mee, loop er veel mee.
een aanrader!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:06

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:07

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:08

ANWB heeft ze voor leden ook in de aanbieding, en die hebben ook een nieuw (en mooier vind ik) model uit :) .

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 17:10

bedankt voor de reacties, van ANWB hoor ik ook veel negatieve reacties. Dat durf ik dus niet zo goed aan omdat ik ze nogal intensief gebruik.

fijn om te horen dat ze jou goed bevallen gretoes. ik heb nu waarschijnlijk toch een winkel hier redelijk in de buurt gevonden die ze verkopen, ze zouden mij nog mailen welke modellen ze in voorraad hebben. hopelijk kan ik ze daar dus proberen.

edit: even de links bekeken maar de horka en mondini zien er precies hetzelfde uit als de IR die ik nu heb. ik verwacht niet dat die heel anders van kwaliteit zijn.

die van ariat had ik ook al gezien, maar die zijn erg duur. dan koop ik liever dubarry's ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:00

verder geen bokkers met beaufort laarzen?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:53

Ik heb net ook zitten kijken vanwege toch een aantal minder fijne reacties op de ANWB laarzen, maar ik vind een vanaf prijs van 179 euro toch te duur voor de laarzen, alhoewel ik de Beaufort laarzen wel mooi vind.

Maar helaas is dat iets teveel van het goede.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 13:19

als ze voor dat geld goed zijn maakt het me niet uit. laarzen van de anwb, zijn wel goedkoper in de aanbieding, maar daar lees ik veel te veel negatieve reacties over.

helaas zijn er weinig mensen die ervaring hebben met beaufort, degene die ervaring hebben zijn daarentegen tot nu toe wel positief.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:21

En die van Lipica? Die worden op maat gemaakt en zijn in alle kleuren verkrijgbaar.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 13:25

daar zit ruim drie maanden levertijd op, dan is de winter al bijna voorbij voordat ik ze binnen heb.

ik heb trouwens een winkel in de buurt gevonden die beaufort laarzen op voorraad heeft in mijn maat, dus daar ga ik deze week even kijken hoe ze er in het echt uit zien.
Laatst bijgewerkt door loulou op 29-09-11 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:27

ik heb de vendales nu 2 jaar,ideaal met bredere kuit,zitten heerlijk blijven mooi,waterdicht en warm,helemaal toppie dus.

grt corine

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 13:28

dat is goed om te horen, bedankt voor je reacties :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:29

loulou schreef:
kun je me een foto geven van de mountain horse, ik kan hem zo niet vinden via google. alleen de mountain horse thermolaars kom ik tegen.

ik heb de IR en opzich bevalt die prima, maar de neus wordt wel erg snel kaal en met schoenpoets krijg je die ook niet meer mooi.
groot voordeel is wel dat ze waterdicht zijn en niet duur.

ook heb ik de eurostar dublin gehad en die liep na een jaar niet meer fijn en de voering liet los.

ik wil nu nieuwe kopen, zodat ik naast mijn 'afgetrapte' IR laarzen ook een net stel heb voor de komende winter en ik wil graag een nieuw merk proberen.

Heb ook de Mondoni/IR/Horka laarzen, maaruh, wat voor schoenpoets gebruik je? Ik krijg ze namelijk gewoon weer mooi op kleur.
Bij de scapino hebben ze schoencreme in het donkerbruin, werkt super :) Daarna even insprayen met impregneerspray.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:43

Volgens mij zijn die laarzen van Mondoni alleen bij de voet waterdicht en verder niet? Het hangt er vanaf waarvoor je ze gebruikt, maar ik wil in ieder geval dat ze echt waterdicht zijn, dat ik gewoon tot de rand het water in kan lopen zeg maar. Mijn Dubarry's kunnen daartegen, maar die zijn helaas qua maat niet goed en ik vind ze nieuw te duur. Ik had inderdaad ook al over Beaufort gedacht, het is natuurlijk best veel geld, maar voor fijne, waterdichte laarzen heb ik dat wel over hoor. Ik woon er bijna in ;). Ik vraag me alleen af hoe de kuitwijdte van de Beauforts is? Ik zie hierboven dat één van de modellen best breed is, iemand enig idee hoe dat met de andere modellen is? Ben dus wel benieuwd naar je paservaringen Loulou... Ik heb overigens geen kuiten, dus hoe smaller hoe beter.
Mocht het nou niks worden met Beaufort, dan kun je ook eens op www.outdoorlaarzenbrabant.nl kijken. Die site kwam ik laatst tegen en zijn best mooie laarzen. Het bovenste model is ook helemaal waterdicht (even nagevraagd). Voor mij is het wat ver, maar ze zitten in Oirschot. Ik ga zelf eerst laarzen van Ariat passen, de Windermere vind ik wel mooi.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:49

Nee hoor, ik heb laatst nog in de blubber gelopen, zakte erin tot 3/4 van de laars. geen natte voeten. Ze zijn gewoon helemaal waterdicht :) (Dit gaat dus over de Mondoni's)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 20:40

Air schreef:
Heb ook de Mondoni/IR/Horka laarzen, maaruh, wat voor schoenpoets gebruik je? Ik krijg ze namelijk gewoon weer mooi op kleur.
Bij de scapino hebben ze schoencreme in het donkerbruin, werkt super :) Daarna even insprayen met impregneerspray.

gewoon van kiwi, donkerbruin. de neus was naar twee dagen al kaal en dat krijg ik helaas echt niet meer mooi met schoenpoets.

van de eurostar dublin bleven de neuzen wel gewoon mooi, maar die ging van binnen juist helemaal kapot.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:39

Mijn vader heeft vorig jaar voor zijn verjaardag Beaufort outdoorlaarzen gekregen van mijn moeder en mij. Hij woont er zo'n beetje in :)) en ze blijven prachtig. Volgens hem zijn ze lekker warm en heel comfortabel. Hij gebruikt ze 's winters ook tijdens het mennen en heeft er geen koude voeten in. Ik heb ze trouwens (nieuw) via Marktplaats gekocht bij een dame die een klein winkeltje in woonaccesoires en outdoorspullen had. Scheelde behoorlijk in de prijs!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 09:50

bedankt voor je berichtje, klinkt nog steeds positief :)

ik heb deze week geen tijd, maar ga volgende week ff passen. dan zal ik hier ook even posten wat ik er van vindt margje

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:34

Sabine schreef:
Mijn vader heeft vorig jaar voor zijn verjaardag Beaufort outdoorlaarzen gekregen van mijn moeder en mij. Hij woont er zo'n beetje in :)) en ze blijven prachtig. Volgens hem zijn ze lekker warm en heel comfortabel. Hij gebruikt ze 's winters ook tijdens het mennen en heeft er geen koude voeten in. Ik heb ze trouwens (nieuw) via Marktplaats gekocht bij een dame die een klein winkeltje in woonaccesoires en outdoorspullen had. Scheelde behoorlijk in de prijs!

daar heb ik ze ook gekocht,scheelde echt heel veel !!!!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:37

Ik heb deze laarzen gisteren 2e hands gekocht, je ziet dat ze al heel veel gebruikt zijn maar zijn in ieder geval goed water dicht en ze lopen heerlijk :D

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:03

Ik heb de beaufort vardarac, zijn nog steeds waterdicht maar blijven na 2 jaar intensief dragen niet zo mooi meer. Neus is kaal en dat is met wat schoencreme niet weg te krijgen, of voor maar even na 1 keer aandoen zijn ze weer net zo kaal. De voering laat ook los van het aan en uit trekken. Verder zitten ze best lekker en de pasvorm is best keurig.