Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Jana_en_Ik schreef:Wat ze richting elkaar doen, moeten ze zelf weten, maar jij bent leider en moet jouw eigen ruimte ook opeisen. Probeer daar eens op te gaan oefenen. Zorgen dat de paarden leren dat ze miet in jouw ruimte mogen komen. Oefen het met elk van de 3 apart en wanneer ze samen zijn. Neem bij het voeren een zweepje mee zodat je beter duidelijk kunt maken dat je afstand eist.
Of, indien de situatie het toelaat... span een draad tussen de voerplek en de paarden wanneer je voert en leer hen daarachter te wachten. Laat ze dan stuk voor stuk door als ze rustig zijn en pas op jouw teken. Zo word je iig niet meer onder de voet gelopen door onoplettende paarden.

Evi_Ibisco schreef:ik heb vandaag de zweep mee genomen en 2 van de 3 bleven wel wat beter uit de buurt maar het veulen heeft van niets schrik, zelfs niet als je met de zweep zo lawaai maakt, dan heb ik geprobeerd oom een klein tikje te geven en dat hielp voor een paar seconden maar daarna kwam ze terug en tegen dat ik door de hele wei was gestapt had ze er helemaal geen schrik meer van dus dan hielp een tikje geven ook al niet meer.