Ik wil samen met mijn moeder en zusje switchen van vereniging omdat we absoluut ontevreden zijn over onze huidige.
Nu vroeg ik me af of je je lidmaatschappen en startkaarten op moet zeggen bij alleen de vereniging of ook bij de KNHS??
En kunnen startkaarten omgezet worden of moet ik ze allemaal stopzetten en opnieuw aanvragen???
Aan de vereniging vraag ik liever zo min mogelijk. Maar ik moet wel alles heel rap in werking gaan zetten want de vereniging wil alles weten voor de 15e van oktober omdat ze het voor 1 november allemaal hebben moeten doorgeven aan KNHS?
De huidige vereniging moet de startkaarten en de lidmaatschappen opzeggen, tenzij bij jullie vereniging het zo ingesteld is dat de leden dat mogen doen via Mijn KNHS (meestal niet zo). Mocht dit niet lukken omdat er van communcatie geen sprake meer kan zijn, dan kun je dit zelf met de KNHS regelen. De nieuwe vereniging moet jullie aanmelden als lid en vervolgens bij KNHS doorgeven dat de startkaarten omgezet moeten worden naar deze nieuwe vereniging en daarbij nieuwe coupons aanvragen. De omzetting van de startkaart en het lidmaatschap van de KNHS voor de rest van het jaar zijn gratis, voor de nieuwe coupons moet je wel betalen. Bij onze club is het altijd binnen een weekje geregeld, maar dan werkt de oude vereniging wel gewoon mee.
Heel erg bedankt! Dan ga ik gelijk maar alles opzeggen via mijn huidige vereniging en dan vragen of de nieuwe vereniging ons aanmeld bij KNHS zodat wij zélf startkaarten en coupons kunnen laten omzetten?
Hoe zit dat met je coupons die je nog hebt? Wij hebben net een hoop nieuwe besteld. Kan ik daar dan vereniging op doorkrassen en de nieuwe invullen of zijn ze dan niet meer geldig? Ik hoop van wel omdat ze over gaan op digitale coupons is het al zonde dat ik deze allemaal heb aangeschaft.
Communicatie moet nog wel lukken met de vereniging, het is meer dat ze 1001 verwachtingen hebben van hun leden binnen het bestuur en helpen op concoursen. Daar hebben we als bedrijf zijnde simpelweg geen tijd voor en dat word niet begrepen.
Nee, jammer genoeg mag je de vereniging niet wijzigen op de coupons. Ik begrijp dat niet helemaal, want als je verhuisd bent, mag je wel het adres wijzigen op de coupon, maar de vereniging mag dus niet (heb het pas nagevraagd omdat twee leden naar onze vereniging gingen overstappen, ik doe het wedstrijdsecretariaat). Wellicht tref jij een soepeler medewerker bij de KNHS? Je kunt het altijd proberen en vragen.
Als het goed is, kan het wedstrijdsecretariaat de omzetting en de coupons verder voor je regelen.
De netste en simpelste manier is gewoon per 31-12 je oude lidmaatschap op laten zeggen en per 1 januari de nieuwe vereniging je aan laten melden Dit kan al in de maand november ( voor 1 november moet de oude vereniging de leden afmelden voor het jaar 2012 ) als de oude vereniging je afgemeld heeft kan je je meteen door de nieuwe vereniging aan laten melden startkaarten worden dan tussen kerst en nieuw verstuurd Startcoupons heb je geen meer nodig per januari 2012 Het kan ook per october maar dan heb je wel een berg administratie kosten plus je moet dan voor de 3 maanden nieuwe coupons bestellen, want op coupons mag alleen maar adres en telefoon nummer veranderd worden alle andere veranderingen die je aanbrengt op een coupon maken deze ongeldig