Een aantal weken geleden werd ik via marktplaats benaderd door iemand uit Estland.
Deze dame reageerde op mijn nieuwe zadel die ik aldaar te koop had staan.
Na wat heen en weer gemaild te hebben zijn we overeengekomen met een ruil, ik haar zadel, zij de mijne.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik eerst haar zadel wilde ontvangen, en dat ik daarna pas mijn zadel naar haar zou versturen via DPD.
Hiermee ging ze akkoord.
Een aantal dagen later vertelde ze mij per mail dat ze het zadel per koeriersdienst van DPD had verzonden.
Kreeg daarbij netjes een Track en Trace code van de DPD.
Na een week nog niets ontvangen.Heen en weer gemaild en ze verzekerde mij dat het toch echt verzonden was, of ik mijn zadel niet alvast op verzending wilde zetten (duh...) Hieraan heb ik geen gehoor gegeven.
Dag later heb ik gebeld met het hoofdkantoor van de DPD om de verzend-code te verifiëren. "Natuurlijk" klopte de code niet en was er geen zending onderweg vanuit Estland naar mijn adres.
Vervolgens een pittig mailtje naar deze dame gezonden, mede omdat ze aan bleef dringen dat ik mijn zadel moest gaan verzenden en ze mij betichte van oplichting (!?). Toen ik haar even uitleg heb gedaan over het 1 en ander, en dat ik gecheckt had bij de DPD heb ik vervolgens niets meer vernomen... gek...?
Ik kan mij zo voorstellen dat er mensen zijn die hier intrappen, dus wees gewaarschuwd.
Het handelen van deze dame staat met mijn ervaring niet op zich, er hebben zich (hoe toevallig) al meerdere mensen rondom mijn vriendenkring gemeld met een zelfde soort ervaring met deze dame.
Dus, een gewaarschuwd mens telt voor 2!!