afsluiten van omgeving tijdens proefje/les

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

belinda16

afsluiten van omgeving tijdens proefje/les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 17:12

hoi ik heb sinds kort tijdens het rijden en iemand praat tegen mij, bijvb. instructrice of voorlezer. dat ik de helft niet hoor om dat ik mij ga focussen op dingen die ik moet doen. dit heb ik sinds kort.

bijvoorbeeld met de les. moest ik goed de hoeken door rijden mijn buitenteugel tegen de hals en mijn binnenbeen aanleggen. en een gebroken lijn 5 meter maken. toen ook weer focusde ik mij alleen op die hoek goed door rijden dat ik ik gewoon die gebroken lijn vergat te maken. :o

en tijdens het voorlezen van een proefje heb ik ook dat soort dingen, bijvb. tussen F-A-K aan springen in galop, zit ik mij er zo op te focussen om in die goeie galop aan te springen, omdat ik op de rechterhand 9 van de 10 keer verkeerd aanspring. en dan moet ik E-B-E Grote volte rijden en dan vergeet ik gewoon op tijd die volte te rijden.

want ik heb zondag weer wedstrijd(wel onderling maar toch) en dan zit ik er niet op te wachten dat ik mijn proef verpest.

Hebben jullie dit ook? en tips om dit te voorkomen zijn welkom?

Kirstten

Re: afsluiten van omgeving tijdens proefje/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:17

Ik heb dit afentoe ook inderdaad! Probeer je proef uit je hoofd te leren van te voren zodat je eigenlijk al weet wat er komen gaat. Zo kan je je eigenlijk op alles richten. Veel succes!!

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:02

Dit is vervelend! , zoals kirstten al zegt, je proef uit je hoofd leren. Ik leer mijn proef door hem intespreken op mijn ipod of telefoon en als ik dan gewoon een beetje niks aan het doen ben zet ik hem gauw aan. dan luister je hem een paar keer en lees een paar keer mee. je bent dan al voorbereid op wat er komen gaat. probeer de proef ook een paar keer thuis. doe dan net alsof er een echte jury kijkt waardoor je ook op alles moet letten

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:14

Ik ga mee met hierboven, de proef zelf goed leren, maar wat ook helpt is je lezer het vaker laten zeggen, zodat als je bv hebt aangesprongen in galop, zij direct weer herhaald dat de volte eraan komt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:15

je proef leren en de voorlezer vaak laten herhalen.
Met les /training kun je misschien heel afwisselend gaan rijden, om jezelf scherp te houden?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:37

Daarom leer ik de proeven altijd van buiten. Ik hoor mijn lezer ook regelmatig niet omdat ik veel te druk ben met mezelf en mijn paard.
Zij las laatst helemaal verkeerd 'bij b linkerhand' terwijl ik rechts moest en ik draai netjes naar rechts. Ik had haar helemaal niet gehoord!! Ik heb eigenlijk alleen maar een lezer mee voor het geval mijn paard gek gaat doen en ik helemaal de weg kwijt ben, dan is het wel handig als iemand je even een stukje voorleest.

dvfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:30

Ik heb dat heel lang gehad en door heel veel concentratie oefeningen te doen heb ik kunnen leren om de voorlezer goed te horen en toch bezig te zijn met rijden. En laat het 2x voorlezen.