Bucas, chillton of amigo deken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

resdiray

Bucas, chillton of amigo deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 21:53

Ik ben er bijna uit, het wordt een bucas smartex rain big neck, of van horseware de chillton of amigo deken maar welke?

Het gaat om een ongevoerde regendeken in maat 140/190 en hij moet sterk zijn.
Het moet passen op een tinker met vrij brede borst.
Wie heeft ervaring met 1 van bovenstaande dekens, qua pasvorm voor breder gebouwd paard maar ook qua stevigheid/sterkte van de deken en waterdichtheid.

Misschien heb je zelf toevallig 1 van bovenstaande dekens te koop, dan hoor ik t ook graag.

Ashley5760

Re: Bucas, chillton of amigo deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:57

Amigo is minst sterk. Vind zelf de rhino super fijn :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:16

Ik heb van Horseware altijd de Rhino of Rambo (zeer tevreden over), nooit de Amigo.. Daar kan je dus niets over vertellen.

De Chillton deken had ik voor mijn pony en die vond ik erg fijn. Was goed waterdicht. :j Dat moest ook, want ze liep de hele winter dag en nacht buiten. De deken al na een aantal weken gesneuveld, maar de pony werd dan ook constant belaagd door mijn pesterige hengstveulen met dekenobsessie.

Over Bucas ben ik erg tevreden. Ik heb twee smartex rain dekens voor mijn paarden. Ze zijn nu 3 jaar oud, intensief gebruikt en nog steeds goed. :j

Na jarenlange ervaring met allerlei dekenmerken wil ik alleen nog maar de Rhino/Rambo of Bucas regen- /winterdekens, omdat mijn paarden een groot deel van het jaar dag en nacht buiten lopen en tevens in de sport uit worden gebracht. Ik wil ze absoluut droog en warm houden. Ik eis volledige waterdichtheid, zodat ik me geen zorgen hoef te maken bij regen. Bij andere merken moest ik om de haverklap van dekens verwisslen, omdat ze toch niet meer helemaal droog waren. Daarnaast moeten de dekens ook tegen fanatiek rollen, donderjagen en kriebelen kunnen. Chillton beviel goed wat waterdichtheid betreft, maar lijkt toch iets minder sterk te zijn. (Deze deken was ook het goedkoopst, dus het is niet heel raar dat 'ie net iets minder is.)

De Bucas vind ik van deze merken met afstand het krapst vallen om de borst, dus de big neck heb je zeker nodig! Mijn paarden passen er nog maar net in, maar ik heb dan ook het normale model. Toch zou ik je deze deken het meest aanraden, omdat je een ongevoerde regendeken zoekt. De Bucas is het minst zweterig, sterk en goed waterdicht.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:18

Amigo vind ik smaller vallen (bij de borst ) als de rhino,
amigo past mijn PRE niet, en rhino wel (zijn ook nog steviger ook)
ik kan je echt de rhino aanraden :j (rambo geen ervaring)

ijsdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:23

amigo en bucas vallen smal, van bucas heb je nu meen ik wel een speciale koudbloed deken, die wijder is bij borst en billen...

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 22:44

Oke, de amigo valt af.
Dus waarschijnlijk bucas big neck en anders de chillton! Kunnen er ook liners op de chillton?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:49

ik heb de amigo voor mijn EV en ben daar best tevreden over... De rhino valt idd iets ruimer.
Bucas vind ik persoonlijk geen mooie pasvorm hebben op de borst, zelf niet voor het brede paard van m'n vriendin...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:53

Bucas valt erg krap op de borst. Heb zelf een smal paard maar die had er forse schuurplekken van. Zelf vind ik de Rhino of Rambo dekens het fijnste: heb ze al een keer of 3 laten stomen, komen er weer als nieuw uit. Nog nooit iets stuk aan gegaan en vallen goed om de borst (geen schuurplekken meer). Heb van Bucas de Smartex all-in-one gehad (maar die hoef ik dus echt niet meer).

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 22:54

hebben jullie het dan ook over de big neckvan bucas? Zou die niet goed passen op mn tinker?
Als Bucas inderdaad smal valt ook al heb je de big neck dan valt mn keuze op de chillton (ook een leukere prijs) en anders de rhino.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:57

ik denk niet dat mijn vriendin de bigneck heeft, maar de pasvorm is gewoon raar. er staat een "bult" op de borst en toch sluit het niet mooi aan. Na 2 dagen al schuurplekken te zien...

ansjeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:22

Hier ook een amigo

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:26

Tip: Koop geen Amigo, ik vind het serieus waardeloze dekens.

Ik heb der 1 maatje 193, bijna nieuw nog. Na een fikse regenbui wordt ie echt klam aan de binnenkant.

Hier ook een Rhino / Rambo fan :j

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:26

Ik heb een Amigo ongevoerd regendeken voor mijn Fries met een boeg als een containerschip, en die ligt an sich goed, maar is na een jaar intensief gebruik al niet meer volledig waterdicht, wat ik dan toch jammer vindt gezien ze niet echt "goedkoop" zijn. Ik heb voor haar dezelfde maat exceemdeken van Rambo gekocht, die heeft ze binnen de paar weken gesloopt, bleek veel en veel te smal voor haar.

Nu heb ik een Panther 300 grams winterdeken en een Dominick 200 grams regendeken (Dominick heeft overigens een passervice, wat ik persoonlijk heeeeel erg fijn vindt, ze zitten in dezelfde prijsklasse als Rambo ongeveer maar je kan dus ter plekke een aantal dekens laten passen) en die passen helemaal goed.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:02

Klein tipje misschien: Josie hier op Bokt verkoopt alle Horseware dekens een heeel stuk voordeliger (moet je maar even zoeken). Heb er verder geen belang bij, maar ze handelt alles keurig af en levert snel.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:23

bucas voor een tinker zie ik ook niet gebeuren, heb zelf de iris turnout winterversie maar heb een smal paardje (nog wel) en die past perfect.
HH staat ook bekend voor barrokke paarden dat ze goed passen

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:36

Yvonne1313 schreef:
bucas voor een tinker zie ik ook niet gebeuren, heb zelf de iris turnout winterversie maar heb een smal paardje (nog wel) en die past perfect.
HH staat ook bekend voor barrokke paarden dat ze goed passen

klopt :j
mijn barokke paard (pre) past HH ook erg goed :j (BR oude collectie trouwens ook :j )

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:38

Ik heb een Amigo, maar mijn paard is dan ook best smal en deze deken sluit perfect. Is trouwens ook super super super waterdicht.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:43

HAR-->SV

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 21:47

Ik heb de rhino vanmiddag gekocht met 15% korting en hij past heel mooi op mn tinker.
Ben er super blij mee. Nu moet hij nog bewijzen dat het daadwerkelijk zo'n goeie deken is als ik lees.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:58

Ik heb altijd de Amigo dekens. Vind ze super en bij mij heeft er nog nooit eentje doorgelekt. Ik had dan wel de 1200D versie en niet de 600D. Want die zijn wel binnen no time lek als een mandje.

Nu staat het aantal Denier officieel wel voor de sterkte van de stof, en niet voor de waterdichtheid. Maar toch hoor ik overal om me heen dat de 600D variant vrijwel altijd doorlekt met een flinke regenbui. En de 1200D altijd perfect waterdicht blijft.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:10

ik heb ook een amigo, op mijn volbloedje, en dat ligt super.
blijft ook netjes waterdicht, helaas nu wat aan de krappe kant. kont steekt wat uit

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:11

Ik heb bijna allemaal Dominick dekens, vallen ook mooi ruim op de borst en schoft en schuren niet

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:56

geen ervaring met de big neck, maar de gewone bucas valt smal vind ik.

hier ook goede ervaring met rhino.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:21

Bucas past niet op mijn haf was te smal. Amigo wel, heeft vriendin ook op al haar friezen liggen. Ik heb de regendeken 600d nu al 3 jaar en hij bevalt nog steeds super!

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:20

Ik vin de amigo dekens super; zowel de ongevoerde als die met vulling. Ik heb een gebouw van een tinker; en hij ligt er prima op. Ik heb wel een deken die ruim genoeg is; liever een beetje te lang op zijn rug dat nét aan te krap.