Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Caira schreef:Ik zou er niet veel van maken, ze zullen toch ooit bij elkaar moeten staan? Voordeel nu is dat je al weet dat het goed gegaan is zonder dat je je er druk over kon maken... De staleigenaar beslist toch wie bij wie in het weiland staat.
Bij ons op stal gaat dat gelukkig wel altijd in overleg. Ik heb ook zo'n dominante rotzak die paarden waar hij niet mee op kan schieten echt de wei uit trapt. Hij is nogal kieskeurig. In zijn geval heb ik zelfs geregeld dat er geen paarden direct grenzend aan zijn weiland staan. Dat ging een paar maanden geleden nog fout, ging hij dagenlang over het draadje heen staan knokken met een nieuw paard. Ook een ruin. Ik was niet blij.
cinn87 schreef:Caira schreef:Ik zou er niet veel van maken, ze zullen toch ooit bij elkaar moeten staan? Voordeel nu is dat je al weet dat het goed gegaan is zonder dat je je er druk over kon maken... De staleigenaar beslist toch wie bij wie in het weiland staat.
Het is niet zo dat ze ooit bij elkaar moeten! dat paard kan ook bij anderen die juist wel goed met andere paarden kunnen maar ze kiest juist die van mij uit! Ben idd wel blij dat het goed is gegaan ook al gaf de staleigenaar wel aan dat het nieuwe paard juist erg dominant was naar die van mij! Maar toch vind ik het raar dat ze niet even heeft gebeld om toestemming te vragen om het te proberen en daarom vroeg ik me dus af, wat als het wel mis was gegaan?
cinn87 schreef:Gelukkig kan mijn paard wel naast andere in het weiland staan en op stal ook.
Maar bij sommige, zodra ze te dichtbij komen en mijn paard loopt los, dan trapt ze ze ook het weiland of bak uit![]()
Fijn om te nu al te lezen dat ik dus niet enige ben die er zo over dacht!
TanteSabien schreef:Ik zou me daar dus echt niet druk om maken.
En daarbij...als mijn paard zó dominant zou zijn dat ze/hij andere paarden het land of de bak uit jaagt dan wist ik het wel;
Dan kwam er een nóg dominanter paard bij in die mijn paard maar eens laat zien wie er de baas is
cinn87 schreef:TanteSabien schreef:Ik zou me daar dus echt niet druk om maken.
En daarbij...als mijn paard zó dominant zou zijn dat ze/hij andere paarden het land of de bak uit jaagt dan wist ik het wel;
Dan kwam er een nóg dominanter paard bij in die mijn paard maar eens laat zien wie er de baas is
Niet echt een goeie oplossing vind ik
rina schreef:"Zou er niet blij mee zijn" ???? Ik was gigantisch uit mijn slof geschoten. Dat hadden ze echt niet met mijn paard moeten doen. Het is mijn paard, ik ben verantwoordelijk als er iets gebeurd, en als er iets gebeurd en de mijne richt schade aan bij het andere paard terwijl dat voorkomen had kunnen worden, zouden die kosten op mij verhaalt worden........ Nee de tent was te klein was geweest. Kan de stalhouder nog zo goed de boel inschatten, het is en blijft wel mijn paard waarmee hij "speelt".
Bij mijn dominante draak, en echt die is niet anders te omschrijven. Moet je zulke grapjes echt niet bij uithalen. Dan kan je het andere paard of uit de omheining trekken of hij heeft de benen kapot. Ik heb een jaar lang geprobeerd een paard te integreren in haar groep, en echt zelfs na een jaar ging dat nog steeds niet. Hij mocht zelfs niet in de buurt van de omheining komen waar zij achter stond. Ik zou dus ook echt niet blij worden als iemand/stalhouder maar even zou proberen of er iemand bij haar in de bak zou kunnen, en al helemaal niet zonder dat ik er vanaf wist of erbij was.