Sinds vandaag heb ik een Citroen C3. Deze komt uit bouwjaar 2003.
Het gewicht dat die mag trekken is; 1174 kg
Zou dit genoeg zijn voor een 1,5 paards trailer?
Hoe is jullie ervaring hier in?
Groetjes Kimberly
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Winner91 schreef:Ik kom net van de dealer en die vertelde mij dat het moet kunnen. Ik heb 'n grote D pony die zou rond de 500 kilo zijn & een trailer .. Hoe zwaar zijn die?
Winner91 schreef:Ik kom net van de dealer en die vertelde mij dat het moet kunnen. Ik heb 'n grote D pony die zou rond de 500 kilo zijn & een trailer .. Hoe zwaar zijn die?
Winner91 schreef:Ik mag op 25 kg na 1200 kg trekken. Mijn vader heeft altijd mijn grote E pony getrokken met onze
Ford Mondeo die 1200 kg mag trekken. Tuurlijk wilt een verkoper verkopen maar hij gaf de volgende omschrijving;
Het is een sterke motor omdat het een vrij nieuwe auto is en daarbij ligt deze auto laag bij de grond wat
hem sterker maakt.
Stel ik heb een trailer van 600 kilo met een grote D?
Ik snap het niet...
Winner91 schreef:Ik heb inderdaag geen E rijbewijs. Mijn vader heeft altijd mij gereden. We gingen zo'n 2x in de maand op
wedstrijd met deze Ford mondeo en er was niets aan de hand. De trailer die ik gebruik weegt 530 kilo.
De pony is een D pony. Een D pony is maximaal 500 kg.. Dit heb ik nagecheckt via internet. Een trailer is
530. Dit zou een totaalplaatje van 1030 kilo zijn. Ik snap dat het normaal is dat iedereen een grote Hummer ervoor heeft omdat je dat gewent ben. Maar officieel gezien zou dit moeten kunnen met een vermogen van 117 kg.