2 dekens maar niet waterdicht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Prisjee91

2 dekens maar niet waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 18:44

Ik heb in maart me paard gekocht en heb er toen een deken bij gekregen. Een staldeken van QHP; 300 gram.
Daarna heb ik via MP een regendeken gekocht (100/200 gram), maar deze heb ik vandaag voor de zekerheid getest en is dus NIET waterdicht. Ik natuurlijk hartstikke balen..
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om er een regendeken bij te kopen (0 gram) en deze over de staldekens heen te gooien als hij naar buiten gaat (als hij 's nachts weer naar binnen gaat er weer af halen)? Moet de regendeken dan ook 1 maat groter gekocht worden?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:45

dat kan heel goed, deken kan je ook gewoon in dezelfde maat kopen, moet normaal gewoon passen :j

Christiene

Re: 2 dekens maar niet waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:48

gebeurd hier ook wel met pension paarden.
als het niette warm is kan het prima.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:49

Prisjee91 schreef:
Ik heb in maart me paard gekocht en heb er toen een deken bij gekregen. Een staldeken van QHP; 300 gram.
Daarna heb ik via MP een regendeken gekocht (100/200 gram), maar deze heb ik vandaag voor de zekerheid getest en is dus NIET waterdicht. Ik natuurlijk hartstikke balen..
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om er een regendeken bij te kopen (0 gram) en deze over de staldekens heen te gooien als hij naar buiten gaat (als hij 's nachts weer naar binnen gaat er weer af halen)? Moet de regendeken dan ook 1 maat groter gekocht worden?

Je kan die weer waterdicht laten maken professioneel, is helemaal niet duur. En als je ze zelf wilt wassen daarna dan koop je speciaal wasmiddel voor waterdichte dekens rond 8 euro. Voila geen nieuwe nodig!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 19:27

xxMaxx schreef:
Prisjee91 schreef:

Je kan die weer waterdicht laten maken professioneel, is helemaal niet duur. En als je ze zelf wilt wassen daarna dan koop je speciaal wasmiddel voor waterdichte dekens rond 8 euro. Voila geen nieuwe nodig!

De deken die ik bij me paard heb gekregen en de deken die ik heb overgekocht zijn beide van dezelfde stof (kleine ruit met gaatjes???).
De QHP deken is 100% niet waterdicht geweest (heeft QHP zelf bevestigd) en ik denk dat de andere deken dat ook nooit is geweest aangezien het precies hetzelfde stof is....

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:30

De dekens die je hebt, zijn van oorsprong niet waterdicht. Kun je dus ook nooit met spul waterdicht krijgen. Als je ze wel wilt gebruiken kun je gewoon een 0-grams regendeken eroverheen gooien, in dezelfde maat!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 19:33

kleinvosje schreef:
De dekens die je hebt, zijn van oorsprong niet waterdicht. Kun je dus ook nooit met spul waterdicht krijgen. Als je ze wel wilt gebruiken kun je gewoon een 0-grams regendeken eroverheen gooien, in dezelfde maat!

Nee, dat had ik ook niet verwacht. Maar wel helemaal super dat ik er gewoon een regendeken overheen kan gooien, scheelt me toch weer wat dekens kopen. Bedankt! :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:35

ik heb ook een 0grams regendek voor in de zomer bij fel regenweer of in het tussenseizoen over een dunne staldeken te leggen. Meestal kan je gewoon dezelfde maat nemen. Zelf heb ik wel 1 maat groter voor m'n regendek, maar dat is gekomen met dat mijn paard tussen 2 maten zit (afhankelijk van het merk) en Horseware tussenmaten heeft...

Als je paard vaak op stal staat, is vaak goedkoper om staldekens te kopen en 1 goede regendek om erover te leggen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:40

Ik zou idd gewoon een 0 grams opgooien (erover) ,maar in 1 maat groter ;)

Dat doe ik zelf altijd omdat het best wel dik is (dekens eronder) en anders beetje knelt

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 19:53

Mijn paard heeft eigenlijk 190cm, maar dit is bijna niet te vinden. Daarom ligt er nu steeds 195cm op. Is het dan beter om de 195cm aan te houden of toch naar 205cm te gaan (is wel een heel stuk groter dan..)?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:58

205 denk ik ;) Mijn pony heeft 165 , maar winterdeken 175 , Trekt soms iets naar achter als er nog geen andere deken onder ligt ,maar niet vreselijk erg.

Toch ligt het aan de deken ;) ik vind QHP kleiner vallen bijv. En dan is 205 prima ,maar een ander merk kan weeer heel groot uitvallen en dan is 195 mischien al aan de ruime kant (goed dus)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:59

dat wil ik ook, niet extra dekens erbij kopen maar ik heb hier nog een mooie onderdeken en een regendeken die allebei juist super passen, en om het ge-emmer met schuren en net-niet-passen te vermijden wil ik de onderdeken omdoen en dan de regendeken als het nodig is. Dus dat kan prima! (dat idee is trouwens niet van mijzelf maar van een deken-verkoper, dus zou theoretisch gewoon prima moeten kunnen ;) )