Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Prisjee91 schreef:Ik heb in maart me paard gekocht en heb er toen een deken bij gekregen. Een staldeken van QHP; 300 gram.
Daarna heb ik via MP een regendeken gekocht (100/200 gram), maar deze heb ik vandaag voor de zekerheid getest en is dus NIET waterdicht. Ik natuurlijk hartstikke balen..
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om er een regendeken bij te kopen (0 gram) en deze over de staldekens heen te gooien als hij naar buiten gaat (als hij 's nachts weer naar binnen gaat er weer af halen)? Moet de regendeken dan ook 1 maat groter gekocht worden?
xxMaxx schreef:Prisjee91 schreef:Ik heb in maart me paard gekocht en heb er toen een deken bij gekregen. Een staldeken van QHP; 300 gram.
Daarna heb ik via MP een regendeken gekocht (100/200 gram), maar deze heb ik vandaag voor de zekerheid getest en is dus NIET waterdicht. Ik natuurlijk hartstikke balen..
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om er een regendeken bij te kopen (0 gram) en deze over de staldekens heen te gooien als hij naar buiten gaat (als hij 's nachts weer naar binnen gaat er weer af halen)? Moet de regendeken dan ook 1 maat groter gekocht worden?
Je kan die weer waterdicht laten maken professioneel, is helemaal niet duur. En als je ze zelf wilt wassen daarna dan koop je speciaal wasmiddel voor waterdichte dekens rond 8 euro. Voila geen nieuwe nodig!
kleinvosje schreef:De dekens die je hebt, zijn van oorsprong niet waterdicht. Kun je dus ook nooit met spul waterdicht krijgen. Als je ze wel wilt gebruiken kun je gewoon een 0-grams regendeken eroverheen gooien, in dezelfde maat!

Mijn pony heeft 165 , maar winterdeken 175 , Trekt soms iets naar achter als er nog geen andere deken onder ligt ,maar niet vreselijk erg.
ik vind QHP kleiner vallen bijv. En dan is 205 prima ,maar een ander merk kan weeer heel groot uitvallen en dan is 195 mischien al aan de ruime kant (goed dus)
)