Tja, als deze meneer weet dat hij zijn zin krijgt door zich te misdragen ga je dat er niet uitkrijgen tenzij hij door iedereen heel consequent wordt behandeld (dus een beste schop/lel als hij agressief is). En dat kun je niet verwachten als er blijkbaar andere mensen in de buurt kunnen komen. Wat de scherpte kantjes eraf zou kunnen halen is ruinen als hij nog hengst is.
Dit is echt bloedlink en jij bent verantwoordelijk als hij iemand wat aandoet, zelfs als er een bordje ofzo bij zou staan. Dat kan een erg duur grapje worden! Dus als jij niet kan voorkomen dat er mensen/kinderen bij hem in de buurt kunnen komen zou ik hem wegdoen voordat ofwel iemand zwaargewond raakt ofwel jij duizenden euros moet betalen omdat jouw pony iemand verwond/schade veroorzaakt aan gebouwen/andere dieren.
Samen zetten met andere dieren kan idd helpen om hem manieren naar andere paarden aan te leren maar niet om hem manieren van mensen aan te leren.
Edit, ik zie dat hij op een kinderboederij staat, je kunt nooit van mensen op een kinderboederij verwachten dat ze om kunnen gaan met zo'n aggressief dier. En als ouder zijnde zou ik mijn kind ook absoluut verbieden om naar een kinderboederij te gaan waar zo'n gevaarlijk pony staat. Dit kan een kind het leven kosten!
Laatst bijgewerkt door troi op 19-09-11 15:31, in het totaal 2 keer bewerkt