Ik woon nu in Zwitserland, en praat nou de hele dag dus engels, en ik kom steeds in de knoop als ik dingen wil uitleggen maar ik weet er de woorden niet voor :}
Dus zou ik graag willen weten of iemand mij termen in de dressuur in het engels kan vertellen! Ik kan het nergens op internet vinden verder! ik heb het snel nodig!
ik wil dus dingen weten zoals: wijken, travers, achterwaarts, middendraf, afwenden, slangen volte, door S van hand veranderen en dat soort dingen
de dingen die ik al wel weet (corrigeer me als ik het niet goed heb) zijn natuurlijk, stap (walk) draf (trot) galop (canter) schouderbinnenwaarts (shoulder in) appuyeren (half-pass) achterwaarts (backwards??) uitgestrekte draf/galop (extended trot/canter) overgang (transition)
er is een woord wat er niet tussenstaat en graag wil weten, namelijk dressuurproef
Emerald
Geplaatst: 17-09-11 12:02
dressage test. Hulpen zijn aids. Van hand veranderen is change hands or reins. Midden draf is middle trot. Verzamelen is collected trot or canter. Slangevolte is serpentine. Succes!